Országos Kéktúra 7 Nagyvázsony-Városlőd Túra

Az Országos Kéktúra 7 Nagyvázsony-Városlőd Túra hossza 23 Km. Az útvonal szintemelkedése 480 m, szintideje 5 Óra 30 Perc, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

Országos Kéktúra Nagyvázsonytól Városlődig

Szerkesztők: Kálmán Teréz, Szilvási Péter

A 7-es Kéktúra szakaszt Nagyvázsonytól Városlődig osonva tettük meg, ami egyszerre jelenti, hogy sokat kocogtunk (osontunk) a 23,9 km-es szakaszban, és azt, hogy bizony sok csalános, bozótos single tracken, ösvényen (osonáson) haladtunk a néhol rendkívül sötét, sűrű Déli-Bakonyban.

Útvonal: Nagyvázsony – Kab-hegy – Úrkút – Városlőd

Szint: kb. 480 m emelkedés és 450 m ereszkedés

Menetidő (bruttó): kényelmesen osonva 5,5 óra

Pecsételések száma: 4

OKT 7. szakasz: Nagyvázsonytól Városlődig

1. Szép nyári napra ébredtünk. Ja nem. Esett. Már az autóban is, amikor Budapestről Zircre tartottunk. Aztán a buszon is, amikor Zircről Nagyvázsonyba tartottunk. És aztán az első jó pár kilóméteren is, amikor megkezdtük az Országos Kéktúra 7. szakaszát. De nincs rossz idő, csak rosszul öltözött turista, mondtuk magunknak, s mivel mindennek ellenére mégis kicsit fáztunk, hát osonóra (kocogóra) vettük a lépést... és nem kellett sok időnek eltelnie, mire a pulóvert már le is hámoztuk magunkról.

Kezdőpont: Nagyvázsony. A vár mellett LE, a főúton meg egyszer csak JOBBra, s nyugi, az erdőben már #keketmindenfara van. Így bátran csodálhatod az erdőt, ami sűrű, sötét, a zöld ezer árnyalatát rejti, és igazán magába zár. A 10,6 km hosszú szakasz a Kab-hegyre visz (599m), ahol a Kinizsi-kilátónál akár meg is pihenhetünk... de tovább is haladhatunk az aszfalton, melynek lejtője egy kis házikóhoz visz: a pecsétet itt kell a füzetbe nyomni.

Útban a Kab-hegyre Forrás: Bárhogy is legyen: mozogj!
Útban a Kab-hegyre
Kép forrása: Bárhogy is legyen: mozogj!

2. Innen még az aszfalton pár lépés, majd balra újra az erdő jön, s egy rövid 5,7 km-es szakasz visz be egy kedves kis faluba: Úrkútra. A település a nevét a kútjáról kapta, melyből mindenképpen igyatok! A település „belvárosában”, a Kéktúra Kocsma falán találjátok a pecsétet.

Úrkúti kút Forrás: Bárhogy is legyen: mozogj!
Úrkúti kút
Kép forrása: Bárhogy is legyen: mozogj!

A faluhoz tartozik még a Csárda-hegyi őskarszt, melyhez hasonló képződmény nem található Európában. Csákányos mangánérc bányászok találtak rá száz évvel ezelőtt erre a csodára, ami nem más, mint  évszázmilliók geológiai változásainak kőbe fagyott lenyomata. (A nagy kőfalak egyike egy fagyis dobozt rejt. Találjátok meg, s benne a mi kis üzenetünket is!)

Csárda-hegyi őskarszt Forrás: Bárhogy is legyen: mozogj!
Csárda-hegyi őskarszt
Kép forrása: Bárhogy is legyen: mozogj!

3. Visszatérve a kék jelre már csak 7,4 km Városlőd. Fontos. Semmi képpen ne mondd ki, hogy a csalán már nem is csíp (így 16,5 km után), mert DE! Mindig van nagyobb, több, csípősebb. S mindennek egy az előnye: a szúnyogcsípést már nem fogod érezni kicsit sem!

Városlőd a 7. szakasz vége, s mivel ez nem olyan hosszú, ha nem mentek tovább (mi mondjuk tovább mentünk!), akkor Sobri Jóskát látogassátok meg! Mert kaland az is, nem csak a kék.

Csalános Forrás: Bárhogy is legyen: mozogj!
Csalános
Kép forrása: Bárhogy is legyen: mozogj!

Ha tetszett a cikk, kövess minket facebookon Bárhogy is legyen: mozogj! és instagramon @ketszazhuszfelett.