Országos Kéktúra 5 Tapolca - Badacsonytördemic Túra

Szilvási Péter
Kálmán Teréz
Szilvási Péter, Kálmán Teréz
Az Országos Kéktúra 5 Tapolca - Badacsonytördemic Túra hossza 17 Km. Az útvonal szintemelkedése 395 m, szintideje 5 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

Tapolca-Badacsonytördemic túra

Az 5-ös Kéktúra szakaszt Tapolcától Badacsonytördemicig gyalogolva és a táj szépségében hosszan elmerülve, sokat meg-megállva, másfél órát ebédelve öt óra alatt teljesítettük.

Útvonal: Tapolca – Szent György-hegy – Szigliget – Badacsonytördemic

Pecsételések száma: 4

Ezúttal nem futva túráztunk, hanem csak sétáltunk, de utólag nem bánjuk, hiszen így talán többet láttunk abból a csodából, amit úgy hívnak Balaton.

Az útvonal maga keretes szerkezetű: aszfalt – erdő – mennyország körút – erdő – aszfalt. No de lássuk részleteiben.

OKT 5. szakasz: Tapolcától Badacsonytördemicig

1. Tapolca belvárosát elhagyva a Szent György-hegy lábáig főút mellett visz a kék jel, mely azonban lévén csak május, szerencsénkre még nem volt olyan forgalmas (e szakaszra Nektek sem a nyarat ajánljuk!)

Tapolcai tó Forrás: Bárhogy is legyen: mozogj!
Tapolcai tó
Kép forrása: Bárhogy is legyen: mozogj!

2. Egy jobb kanyar után szőlőlugasok között kezdtük meg az emelkedést, majd léptünk rá olyan „osonásokra”, melyeken feltehetően Árpád vezérünk járt utoljára (természetesen festve a kék jelet). A bozótos után gyorsan pecsételtünk a Szent György-hegyi turistaháznál, majd a bazaltorgonákat csodálva lassan felérünk a hegytetőre. Érdemes a kék jelet egy-egy kilátópont miatt elhagyni, mert a balatoni panoráma egyszerűen parádés.

Szent György-hegy kilátópont Forrás: Bárhogy is legyen: mozogj!
Szent György-hegy kilátópont
Kép forrása: Bárhogy is legyen: mozogj!

3. Lefelé ereszkedve nem csak áthaladunk a Mennyország körúton, de be is térünk a kis fogadóba. Bár a gazdasszony fogadkozott, hogy eddig a tulajdonos a panorámán dolgozott, a felújítási munkák csak most jönnek, minket egy cseppet sem zavartak a körülmények (kicsit happy hippie). Ha Péter (a tulajdonos) ez utóbbin csak fele olyan jó munkát végez, mint az előbbin, a hely akkor már túllép majd a mennyország fogalmán. Déli harangszóra érkezünk, így kérésünkre terült az asztal: két jó fröccs, friss kenyér, juhtúró, kolbászchips, mangalica szalámi, sajtok, paradicsom és hagyma. Mindez és a panoráma másfél órára kiragadott minket a forgalomból.

Mennyország körút - fogadó Forrás: Bárhogy is legyen: mozogj!
Mennyország körút - fogadó
Kép forrása: Bárhogy is legyen: mozogj!

4. Az ebédszünet után gurulunk tovább lefelé ismét Árpád bozótjain, majd sajnos újra a főút mellett caplatunk jó pár kilométert.

A csendet a bicikliúton az UB emlékei törik meg (csak FYI: két héttel korábban Peti körbefutotta a tavat, Teréz pedig kísérte). Még érezni véljük a szagunkat, még látni véljük a nyomunkat. Akkor kínosan ügyeltünk, hogy nehogy a Szigligeti vár felé kanyarodjunk, most vidáman hagytuk el a kerékpáros utat balra fel. A vár lábánál, a templommal szembeni információs táblán nyomjuk az újabb pecsétet, de nem érdemes ott megállni, a Vár ugyanis belépő ellenében látogatható, s a tetejéről a Tapolcai-medence körpanorámája látható.

5. Szigliget után újra az aszfalton szédelgünk. Bár nem szó szerint, mégis sokan néznek ránk furcsán, pedig az autók mellett most is csak a kék jel miatt sétáltunk.

6.Az utolsó pecsétet a badacsonytördemici állomáson nyomjuk, s az alábbi összegzést tesszük: bár az út 60-70%-a aszfalt, s ebből sok konkrétan főút melletti, megéri végigsétálni a csodás bazaltorgonák, a pazar balatoni panorámák és a remekbeszabott ebéd miatt.

Ha tetszett a cikk, kövess minket facebookon Bárhogy is legyen: mozogj! és instagramon .