Országos Kéktúra 6 Badacsonytördemic - Nagyvázsony

Az Országos Kéktúra 6 Badacsonytördemic - Nagyvázsony hossza 47 Km. Az útvonal szintemelkedése 1535 m, szintideje 10 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Badacsonytördemictől Nagyvázsonyig

Szerkesztők: Kálmán Teréz, Szilvási Péter

Országos Kéktúra Badacsonytördemictől Nagyvázsonyig

A 6-os Kéktúra szakaszt Badacsonytördemictől Nagyvázsonyig inkább gyalogolva és csak kicsit futva, csalános és csúszós kavicsos single trackeken, csodás erdei ösvényeken és szélesebb erdei utakon tettük meg, ezúttal minimál aszfalttal.

Útvonal: Badacsonytördemic – Káptalantóti – Csobánc – Szentbékkála – Balatonhenye – Csicsói Erdészház – Nagyvázsony

Szint: kb. 1535 m emelkedés és 1390 m ereszkedés

Menetidő (bruttó): kényelmesen gyalogolva és kb. 15 km-t futva 10,5 óra

Pecsételések száma: 4

OKT 6. szakasz: Badacsonytördemictől Nagyvázsonyig

1. A Badacsonytördemictől Káptalantótiig tartó 11,4 km-es szakaszt még az 5. szakasz végéhez hozzácsaptuk korábban. Amikor nekivágtunk, úgy véltük gyorsan végzünk: 11 km, maximum 2 óra. Azért, amikor az első 3 kilométert majd negyvenöt perc alatt hoztuk, akkor meglepődtünk. De hát egyrészt iszonyat sok lépcsőn másztunk (ötszáz után már nem számoltuk), másrészt a Badacsony fennsíkjának minden kiszögellése megért egy megállót. Elképesztő látvány a táj mindenhonnan IS, különösen a kilátókból. Ne hagyjátok ki se az Egry Józsefről, se a Kisfaludy Károlyról elnevezettet.

Odú Forrás: Bárhogy is legyen: mozogj!
Odú
Kép forrása: Bárhogy is legyen: mozogj!

2. Káptalantótiban a kocsma falán pecsételünk a fenti szakasz végén és az új nap elején is. A falu után az első állomás Csobánc vára (vagyis annak romja), mely nem adja könnyen magát. Először a szőlőlugasok közt bandukolva érezzük úgy, hogy sosem jön közelebb a hegy, majd a hegy lábától az erős kaptató okoz némi kihívást. A kilátás azonban kárpótol: mindent IS látni lehetett a várromból.

Kilátás Csobánc várából Forrás: Bárhogy is legyen: mozogj!
Kilátás Csobánc várából
Kép forrása: Bárhogy is legyen: mozogj!

3. Pár fénykép után lefelé, s egyben Szentbékkála felé vesszük az irányt. Ez a szakasz is tartogat némi meglepetést! Először a nyakig érő csalános okoz egy kis kellemetlenséget, majd a kereszteződésekbe ki nem helyezett túrajelek. Mindig legyetek résen, és Ti ne feledjetek el élesen balra fordulni még mielőtt Mindszentkállára értek be, ha nyugatról tartotok keletre.

4. Mielőtt a faluba érünk, a Kőtengernél kicsit jobbra elhagyva a kék jelet megingatjuk az ingó köveket, majd visszatérve felmásztunk a velétei palotaromhoz is.

Szentbékkálán a kocsmában nem csak pecsételünk, de fröccsel és sós ropival frissíthetünk is.

Csalános Forrás: Bárhogy is legyen: mozogj!
Csalános
Kép forrása: Bárhogy is legyen: mozogj!

5. A falu után nem meglepő módon ismét egy nagy bozótosban találjuk magunkat. Miután (tovább)biztosítottuk magunkat reuma ellen (az összes csalán megcsípte mindenünket is), megöleljük az ölelő fát, s energiával felvértezve felcsapatunk az Eötvös-kilátóhoz. A kis toronyban könnyes búcsút veszünk a Balaton-felvidék csodás panorámájától, majd sovány ösvényeken, virágos réteken és vulkáni magma alakította árkokon át jutunk el Balatonhenyére.

Kilátás a Kisfaludy-kilátóból Forrás: Bárhogy is legyen: mozogj!
Kilátás a Kisfaludy-kilátóból
Kép forrása: Bárhogy is legyen: mozogj!

6. A romos bolt/vagy kocsma mellett nehezen találjuk meg a bélyegzőt, de ne adjuk fel! A pecsét után megfürödhetünk a kék kút vizében, majd egy hű társat kapva magunk mellé elindulunk a Csicsói erdészház, majd Nagyvázsony felé.

7. Az utolsó 15 kilométer szinte sík terepen vezet, hosszú egyeneseken, erdészeti utakon keresztül - s tudva, hogy a buszunk 17 órakor indul, futunk lelkesen (apropó: Te futottál már busz után 15 kilométeren keresztül? :D). A városka előtt egy rövid single track még felteszi az amúgy is csodás szakasz I-jére a pontot, így elégedetten érkezünk a vár aljába, ahol a jegypénztár falán nyomjuk a nap utolsó pecsétjét a füzetbe, ezzel zárva az OKT 6. szakaszát.

Ha tetszett a cikk, kövess minket facebookon Bárhogy is legyen: mozogj! és instagramon @ketszazhuszfelett.