Tour de Zalakaros pályabejárás Hír

Tour de Zalakaros
2012/08/22
A teljesítmény túra nem verseny, így mindenki győztes, aki a távot teljesíteni tudja.

Biztosan sokan vannak, akik szívesen vettek részt korábban a Tour de Zalakaros országúti kerékpárversenyen. Az eseményt korábban szervező Vuelta Kft. a szervezéstől való visszalépése után, a térség megkeresésére, a VELO.hu elvállalta a rendezvény megszervezését. Mivel az egész ügy az utolsó pillanatban realizálódott, ezért úgy döntöttünk, nem vállaljuk annak a kockázatát, hogy a rendelkezésre álló szűk határidőben egy esetlegesen hibákkal megspékelt versenyt hozzunk össze. Úgy döntöttőnk, 2012-ben, próbaképpen, országúti teljesítménytúrát rendezünk, mely ha jól sikerül (lesz elég induló és pozitívak lesznek a visszajelzések), akkor 2013-ban már maratonként és/vagy versenyként folytatódhat ez a futam.

Mivel tisztában vagyunk vele, hogy a teljesítménytúrák iránti érdeklődés csekélyebb, mint a versenyek vagy maratonok iránt, ezért próbáltunk egy igazán kihívásokkal teli pályát találni nektek, Zalakarosról indulva és oda érkezve. Olyan pályát, ahol szinte nincs autóforgalom, gyönyörű a táj és nagyon, de nagyon sokat tudtok majd róla a többieknek mesélni, akik nem voltak ott.

Olyan pályát találtunk, ahol 1 5%-os emelkedőn kapaszkodhattok 1,2 km-en keresztül, igazi Muur Kappelmuur feeling, helyenként 20% fölötti részekkel! Aztán ezen kívül is lesz még jónéhány rész, ahol bizony kistányérra kell lepöckölni. Például a befutótól nem messze lévő zalakarosi szőlőhegy, ahol Toszkána juthat eszünkbe a szőlőtőkék között mászva majd ereszkedve.

De ne ragozzuk tovább, jöjjön a pálya bemutatója képekben!

Zalakaros főteréről indulva, Garaboncon át Zalaszabarig rövid és nem túl meredek kis húzódásokon melegíthetünk be az első 10 km-en a zalai borúton haladva.

Zalaszabar után balra fordulunk, majd egészen Kilimánig egy igazi hullámvasút következik az erdőkkel szegélyezett utakon. Ezt a részt nem árt memorizálni, a cél felé haladva is eljövünk majd szemből ugyanitt. Az első kistányéros hegy is erre a részre jutott.

Kilimánt elhagyva egy lendületesebb, gurulósabb rész következik Gelséig, fantasztikus rálátással a Zalai-dombságra. Innen Pölöskefő érintésével Zalaszentbalázsig tekerünk, ahol elérjük a 75-ös számú főútat. Hétvégén itt sincs komoly forgalom és csak 2 km-t teszünk meg rajta, de fokozott figyelemre azért szükség van.

Zalaszentbalázs közepén egy éles jobbkanyar után kimászunk a faluból, majd egy rövidebb gurulás után következik a pálya legnehzebb része, a börzöncei hegy. A település táblát megpillantva, nem tudja szemünk kikerülni a 15%-os emelkedőt jelző táblát sem, mely a következő 1,2 km-en még többször is ki van rakva, révén ez a hegy tényleg ennyire meredek. Ahogyan magunk elé nézve látjuk az árnyas fák között meredeken felefelé kanyargó kis erdei utat, máris érdemes a megfelelő áttétel kiválasztására fókuszálni.  Egy igazi "halszálkázás" után felérünk a csúcsra, ahol az első frissítő állomás és pecsételő pont is helyet kap. Ekkor 35 km lesz a lábunkban. Az emlekedő meredeksége és hangulata tényleg fantasztikus, ritka látvány itthon egy ilyenbe belefutni... Reméljük mindenki nagy kedvence lesz egy hegy és a Tour de Zalakaros védjegyévé is válik a következő években.

A frissítőállomáson feltölve kulacsunkat, egy hosszabb gurulás következik tovább az erdészeti úton egészen Bucsutáig, majd innen a táv talán legkönnyebb 20 km-re következik, hiszen egészen Bak-ig könnyebb, síkabb terep vár.Baknál egy hangulatos kis szerpentin következik felfelé, ekkor a 74-es főútra hajtunk rá, de nagy forgalomtól itt sem kell tartani, viszont tüköraszfalt van egészen Zalaszentmihályig, ahol elhagyjuk ezt a nagyobb utat.

70 km-nél tartunk majd amikor feltűnik jobbra egy barátságos kis horgásztó a partján pedig második frissítőállomás, illetve ellenőrző pont. A pont mellett egy falatozó is van, aki szeretne valami komolyabbat enni, az itt megteheti, illetve a stégen akár készíthetünk párunkkal egy szerelmes fotót is mielőtt folytatnánk az utat.

Mezőgazdasági utakon haladunk tovább,  ahol tuja farmok és gulyák, valamint gémeskút látványa töri meg a síkságot, autóra is ne számítsatok. Pötréte, Felsőrajk és Alsórajk érintésével jutunk vissza Kilimánra. Innen megint kezdődik a táv elején már megismert hullámvasút vissza Zalaszabarig.

Garaboncot elhagyva már azt is gondolhatnánk, hogy mindjárt a célban vagyunk, hiszen következik Zalakaros, de itt még egy kellemes vagy kellemtlen csavart iktattunk az útvonalba. A korábbi Tour de Zalakaros versenyről megismert és sokak által kedvelt szőlőhegy mászás következik, mely rendesen megdolgoztat majd mindenkit a kilátóig kell felkapaszkodni.

Innen egy gyors lejtmenet következik, majd a Karos-Spa hotelt megkerülve érünk vissza a zalakarosi főtérre, ahol boldogan vehetjük tudomásul, hogy teljesítettük ezt az igen változatos 118 kilométert.