Mit, és hogyan tornázhatok térdsérüléssel, túlsúllyal? Hír

Zsú, Csodanő Blog;http://csodano.blog.hu/
2010/02/12
A helyzeted nem olyan vészes, mint amilyennek érzed, ez remélem jó hír :)
Hirdetés

 
Kérdezz-felelek

? Én most akkor segítséget kérek. Három gyerek után elég tetemes a túlsúlyom, írd és mondd, kb. 30 kg (!). Már ez is elég lenne ahhoz, hogy akármilyen mozgásforma ne legyen jó, de a gondot csak tetézi a bal térdem sérülése (14 éves koromban porctöréssel műtöttek, de terhelésre azóta is bedagad a lábam, és nehezen hajlik).

Milyen mozgást kellene választanom, vagy egyáltalán kihez tudok fordulni ezzel a kérdéssel? Lassan negyven éves leszek, és eléggé unom, hogy még mindig nem érzem jól magam a saját bőrömben...

 

! A helyzeted nem olyan vészes, mint amilyennek érzed, ez remélem jó hír :)

Már csak azért is merem ezt ilyen bátran állítani, mert hozzád hasonló paraméterekkel indultam. Kb +25 kiló volt rajtam, és a jobb térdem még régebben el volt törve, ezért nem nagyon szabad terhelnem.

Azt ajánlom, hogy először ne a fogyásért, vagy az alakformálásért kezdj el tornázni , hanem kezdj valami egészen egyszerűvel. Járasd be az izmaid, hangolódj rá lelkileg a rendszeres mozgásra, és csak egyszerűen élvezd, hogy használod a tested. :)

Ha mondjuk a csodano.hu fitnesz videóira tornázol, akkor neked a könnyített órák a tökéleteseek.

Egyébként ajánlom a pilatest, a vízi aerobikot, esetleg az úszást.

 

De tényleg az a fontos, hogy most még ne akarj eredményeket elérni , mert különben túl sokat fogsz stresszelni, és el fog menni a kedved az egésztől.

Később pedig érezni fogod, amikor magasabb szintre léphetsz . Azt érzed majd, hogy bizsereg a tested, erőt akarsz kifejteni, mozogni akarsz, és ha lehet, minél intenzívebben. :)

Ez után már a túlsúly nem lesz akadály, csak a térded. A futás nyilván ki van zárva, de bármi mást csinálhatsz . A víz jó közeg, mert nem terheled benne a lábad. Szóval akár víziaerobik, akár úszás jó.

 

De ha otthon tornáznál, válthatsz a Csodanő edzésprogramban is erősebb fokozatra. Csak ne legyenek túl intenzívek a lábbal végzett mozgások . Ha pedig olyan gyakorlat van, amit nem lehet könnyítetten csinálni, mert mindenhogy rossz (pl kitörés), egész egyszerűen csinálj helyette egy másik gyakorlatot . Például állj lábujjhegyre majd ereszkedj le újra és újra...

Remélem segítettem!

 
Csodanő.hu online fitneszterem - Otthoni torna, változatosan! (->csodano.hu)

Hirdetés
Hirdetés