Tátraszéplakról a Batizfalvi-tó mellett a Csorbai-tóhoz Túra

A Tátraszéplakról a Batizfalvi-tó mellett a Csorbai-tóhoz Túra hossza 18 Km. Az útvonal szintemelkedése 1235 m, szintideje 6 Óra 50 Perc, nehézsége Közepes. Az útvonal Szlovákia területén található.

Indulási hely: Tátraszéplak (Tatranská Polianka, 1005 m, 49.123262°, 20.185573°)

Érkezési hely: Csorbató, centrum (Štrbské Pleso, 1330 m, 49.119072°, 20.063791°)

Legmagasabb pont: Nagy-Zúgópataki-völgy (Dolina Veľkej Hučavi, 2030 m, 49.149144°, 20.100467°)

Időkalkulátor Csorbatóra: Tátraszéplak – Felkai-híd (Rázc. na Velickom moste, 1304 m, 1 ó) – Batizfalvi-tó (Batizovské pleso, 1879 m, 1 ó 45 p) – Oszterva-nyereg (Sedlo pod Ostrvou, 1959 m, 1 ó 45 p) – Poprádi-tó (Popradské pleso, 1494 m, 1 ó 15 p) – Csorbató (1 ó 5 p).

Összesen: 6 ó 50 p. Vissza: 6 ó 20 p.

Itiner

1. Tátraszéplakon az autóbuszmegálló melletti parkolóból az aszfaltozott szervizúton vezető zöld jelzésen indulunk észak felé. Az aszfaltút hamarosan jobbra kanyarodik, az általunk követett zöld jelzésű turistaút viszont egyenesen halad tovább északnyugat felé. A vihar által megtépázott ritkás erődben meredeken emelkedünk a Felkai-hídnál található elágazásig (1304 m). Az aszfaltozott turistaút az innen induló sárga jelzésű turistaúttal együtt nagyobb kanyarokat leírva északnyugat felé megy tovább. Hamarosan elérjük az erdőhatárt, majd az aszfaltot magunk mögött hagyva immár a törpefenyő övezetben haladunk tovább. A turistaút fokozatosan emelkedik felfelé a Gerlachfalvi-katlan (Gerlachovský kotol) déli lejtőjén, majd a Száraz-hegy alatti elágazásnál (1710 m) éri el a Felső turistautat (Tatranská magistrála). A pirossal jelzett tátrai főútvonal délről kerüli meg a Száraz-hegy (Suchý vrch) tömbjét, majd hamarosan megérkezik a magas fekvésű Batizfalvi-völgy kopár katlanában található, szép fekvésű Batizfalvi-tó (Batizovské pleso, 1879 m) déli partjára.

2. Innen nyugat felé indulunk tovább, egy rövid, a Felsőhágiba (Vyšné Hágy) vezető sárga jelzésű turistaút elágazásáig tartó lejtős szakasz után a turistaút egyenletesen emelkedik felfelé. Enyhén hullámzó terepen kerüljük meg a Koncsiszta (Končistá) gerincének déli bordáját, keresztezzük a kietlen Stólai-völgy (Štôlska dolina) felső részét, majd a Klín (Klín) és a Tompa-hegy (Tupá) lejtőit. Az emelkedő szakasz végén megérkezünk az Oszterva-nyeregbe (Sedlo pod Ostrvou, 1959 m), valamint a jelzés nélkül egy-két perc alatt elérhető, szép kilátást nyújtó Oszterva (Ostrva, 1984 m) sekély csúcsára.

3. A nyeregből annak meredek északnyugati lejtőjén, széles szerpentinen ereszkedünk le a Poprádi-tóhoz (Popradské pleso, 1494 m), a tó partján álló Majláth-menedékházhoz és a Poprádi-tavi hegyi szállóhoz. A tavat és a menedékházakat, majd később a tó felett található fontos útkereszteződést (1510 m) magunk mögött hagyva leereszkedünk a Hincó-patakhoz (Hincov potok), majd egy mérsékelten nehéz emelkedő következik a Pátria (Patria) keleti lejtőjén. Az erdősávba érkezve már lassú ereszkedéssel érjük el a szintén a Poprádi-tóhoz vezető zöld jelzésű ún. „téli út” elágazását (1499 m). Egy rövid szakaszon szinte vízszintes terepen haladunk, majd a Bástya-hát (Trigan) keleti lejtőjén a ritkás erdőben folyamatos ereszkedéssel érkezünk meg Csorbatóra.