- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
A svájci székhelyű DT-Swiss folyamatosan finomítja a kerékszettjeit, az agyakat, és persze teljesen új alkatrészekkel is jelentkeznek minden évben! 2026-ra pedig egy még újabb dolog érkezik!
Sokaknak ez volt a kérdése, amikor az ARC család immáron harmadik generációja megjelent. Régóta finomítják, és egyre jobban beválni látszik az a jóslat (na jó inkább fejlesztés és mérés), hogy a ballonosabb gumik nem csak kényelmesebbek, de ha összetervezik a felni formájával, akkor aerodinamikusabb tud lenni, mint a keskenyebb külsővel szerelt kerekek. Az új 55-65-85 mm-es felniprofilú modellek már 28-30 mm-es gumikkal adják a legjobb teljesítményt, és a legkisebb légellenállást.
A legtökéletesebb teljesítményt, a hozzá tervezett Continental Aero 111 gumikkal kapjuk, melynek kifejlesztésében szintén a svájci Swiss Side segédkezett, akik Európa vezető aero fejlesztőmérnöki csapatát foglalkoztatják! WTS azaz Wheel Tire System névre hallgat a rendszer, a gumikon úgynevezett „vortex chamber” árkokat alakítottak ki, ami a levegő örvénylését hivatott megakadályozni.
Persze a szélesebb felniprofil és gumiméret nem csak az aerodinamikára van jótékony hatással. Jobb lesz a gumi oldalfalának a merevsége, ami nagyobb kanyarsebességet tesz lehetővé. Arról nem beszélve, hogy így alacsonyabb guminyomást lehet használni, ami növeli a kényelmet, és csökkenti a defekt esélyét. Az 55mm-es peremű ARC1100-as kerékszett mindössze 1483 grammot nyom a mérlegen, ami kiváló érték! Ez részben annak is köszönhető, hogy az első kerékben az eddig megszokott 24 helyett 20db DT Aerolite küllő került befűzésre, ami szintén csökkenti a légellenállást is.
A dirt jump nem halott, csak réteg sportág. Ettől függetlenül a DT Swiss fejleszt erre az igénybevételre is kerékszettet. A D1900 Classic pump track, dirtj jump és park használatra is tökéletesen alkalmas. Mivel ez egy speciális terület, ezért nem meglepő hogy az első agyon nincsen féktárcsa rögzítési lehetőség, hátul pedig mindösze egy 12 fogas lánckerék kapott helyet. A kazettatest Ratchet LN rendszerű, ami nem csak egyszerűen szétszedhető, tisztítható, cserélhető, hanem a rengeteg kapcsolódási pontnak köszönhetően közel zéró „üres” hajtókar elfordulást enged. Az LN36-os egységben 36 kapcsolódási pont van a teljes körre visszonyítva, így a 10 fokos elfordulás után azonnal fordítja is a kereket.
Természetesen belső nélküli rendszerben is használható, és DT competition küllőkkel van fűzve, és csak 26”-os méretben kapható.
Nem csak komplett kerekeket kínál a DT Swiss, hanem ahogy küllőket vagy agyakat, úgy felniket is. Az FR571-es kifejezetten durvulásra, freeride, vagy bikepark felhasználásra készül. Kibírja a legdurvább behatásokat is, legyen szó egy fekete pályáról, vagy éppen kanyon gap-ről. A 650 grammos felni 30mm-es belső peremszélességel készül, de ehhez a merevséghez is elegendő 32 küllőt befűzni. Nem kevesebb mint 140 kg-os súlyhatárra van tervezve, és fekete illetve ezüst színben lesz kapható.
A pedál visszarúgás, és annak csillapítása fontos tényező a hegyikerékpároknál, mivel egyes lengőkar rendszereknél magának a rugózásnak a karakterisztikáját, „jóságát” is befolyásolhatja! Ez a kit segít megakadályozni azt hogy berugózás közben meg-meg feszüljön a lánc, és ez csökkentse az ütéselnyelés hatékonyságát. Három elfordulási szög választható. A 0 fokos, a 10 fokos és a 20 fokos. Ehhez nem kell más-más kit-et venni, egyszerűen a belső gyűrű más pozícióba fordításával megoldható a kérdés. Leírni sokkal nehezebb mint vizuálisan látni, ezért kattintsatok IDE!
Minden DEG kazetta rendszerű kerékbe beépíthető a DF kit!
És hol találod meg biztosan az aktuális újdonságokat? Az újonnan alakult DT Swiss Elite Dealer boltokban! Budapesten ez a Bike Café, a Canga, a Grinta, és a K2. Vidéken pedig az Ákos Bike, az Aquarius, a Greenzone Keszthely, és a Maniac. A megtekinthető csemegék mellett itt teljeskörű DT kerék/agy alkatrész ellátást és szervizt is tudsz kapni, de 1-2 napon belül bármilyen megkívánt termék ott tud lenni nálunk megtapizásra, vagy vásárlásra!