Megérkezett a valódi vezeték nélküli XTR M9200 Di2 váltórendszer!

Megérkezett a valódi vezeték nélküli XTR M9200 Di2 váltórendszer!

Bognár Tamás
Bognár Tamás
2025/06/04
A csúcs montis alkatrészcsalád immáron vezeték nélküli elektromos kivitelben érkezik!
Hirdetés

Túlzottan sokáig volt az előző XTR széria a piacon, de végre eljött az ideje a vérfrissítésnek! Mondjuk  a kinézetét még szokni kell, de nem lett filigrán az biztos! De végre full wireless a rendszer, mondjuk igaz, a konkurens már régóta tudja ezt… 

Shimano XTR - Végre vezeték nélküli működéssel

Megérkezett a valódi vezeték nélküli XTR M9200 Di2 váltórendszer!-2
Íme az új XTR
Megérkezett a valódi vezeték nélküli XTR M9200 Di2 váltórendszer!-2
Forrás: Shimano

Hátsó váltó

Milyen újdonságokat tartogat nekünk a 9200-as széria? Teljesen új lett a hátsó váltó formája, egészen tömzsi, de mégis alacsony profilú, ami immáron Shadow ES technológia névre hallgat. Az ék alakú dizájn csökkenti a váltó frontfelületét, és megszünteti azokat az éleket amelyek könnyen beleakadhatnának a tereptárgyakba. Van egy automatikus ütközés visszaállító rendszere, ami elnyeli a nagyobb ütéseket, és automatikusan visszaállítja magát a megfelelő pozícióba. A láncfeszítő rész dupla rugóval van ellátva, hogy megfelelően feszíteni tudja a láncot a legdurvább terepen is. 

Megérkezett a valódi vezeték nélküli XTR M9200 Di2 váltórendszer!-1
Megosztó a kinézet
Megérkezett a valódi vezeték nélküli XTR M9200 Di2 váltórendszer!-1
Forrás: Shimano

Sőt kétféle hátsó váltó lesz! Az RD-M9250-es a hagyományos MTB felhasználásra készül, és kezeli az új 10-51T és 9-45T lánckeréksorokat is. Az RD-M9260-as lesz az eMTB azaz az ebike váltó, amiben az AutoShift és FreeShift funkció is megtalálható. Előbbi az automatikus váltást jelenti, még utóbbi a gurulás közbeni váltást. A 12 sebességes RD-M926012 a Hyperglide+ rendszerrel lesz kompatibilis, a 11 sebességes RD-M926011L pedig a Linkglide rendszerrel, így aki nem bringával együtt veszi, annak nem árt rendesen odafigyelni a specifikációnál. 

Lánckeréksor

Megérkezett a valódi vezeték nélküli XTR M9200 Di2 váltórendszer!-3
Kétféle kivitelben lesz kapható
Megérkezett a valódi vezeték nélküli XTR M9200 Di2 váltórendszer!-3
Forrás: Shimano

Lánckeréksornál a már említett 9-45T és 10-51T lesz elérhető, MicroSpline kompatibilitással, és 12 sebességes Hyperglide + technológiával! 

Hajtómű

Megérkezett a valódi vezeték nélküli XTR M9200 Di2 váltórendszer!-9
Külön modell enduro és XC felhasználásra
Megérkezett a valódi vezeték nélküli XTR M9200 Di2 váltórendszer!-9
Forrás: Shimano

A hátsó váltóval szemben a hajókar nagyon szépre sikerült! A megnövelt merevség mellett a tartósságát is fejlesztették. A már megszokott üreges Hollowtech II-es technológiával készülnek a karok, és kétféle kivitel lesz belőle. Az FC-M9220-as a Trail/Enduro felhasználásra szánt kivitel 176-os Q-faktorral, és négyféle hajtókarhosszal (160/165/170/175mm). Az FC-M9200-as pedig a könnyű súlyú XC versenyzésre tervezett modell, 168mm-es Q-faktorral és 165/170/175-ös karhosszal. 

Váltókarok

Megérkezett a valódi vezeték nélküli XTR M9200 Di2 váltórendszer!-5
Teljesen újak a váltókarok
Megérkezett a valódi vezeték nélküli XTR M9200 Di2 váltórendszer!-5
Forrás: Shimano

A váltókar is teljesen megújult, és Rapid ES Di2 névre hallgat. Többféle képen rögzíthető a kormányra, és a gombok funkciói is gyakorlatilag szabadon programozhatóak, és szinte mechanikus visszajelzést adnak a váltásról. Több tengelyen is állíthatóak, így midenki be tudja majd a kezéhez lőni az ergonómiát. Ez sajnos pl az új SRAM AXS Pod esetében nem igazán működik. A Rapid ES technológiát használják, a visszajelzés tapintható, és többféle váltásmód is elérhető. Ilyen a folyamatos (hold-down), a dupla kattintásos, és az egy lépéses váltás is. Van egy programozható harmadik gombod is, amit az E-Tube appon keresztül tudsz vezérelni. 

Fékrendszer

Megérkezett a valódi vezeték nélküli XTR M9200 Di2 váltórendszer!-6
Itt is kétféle kivitelből választhatsz
Megérkezett a valódi vezeték nélküli XTR M9200 Di2 váltórendszer!-6
Forrás: Shimano

Első ránézésre nem tűnnek újnak a fékek, de gyakorlatilag egy azonos alkatrészük sincsen az előd modellekkel. Alacsony súlyt, és a legerősebb, és legjobban adagolható féket ígéri a nagy japán gyártó. Szintén kétféle fékrendszer lesz kapható, a trail felhasználásra szánt M9220-as, és az XC verzió az M9200-as. ErgoFlow kialakítású, a fékkar meghúzásakor finoman emelkedő ServoWave görbét ír le a fékerő, és széles hőmérséklettartományban is működnie kell! A trail/enduro fék eleve négydugattyús, plusz hűtőbordás fékbetétet is tartalmaz a szett. 

Megérkezett a valódi vezeték nélküli XTR M9200 Di2 váltórendszer!-8
Karbon fékkarral
Megérkezett a valódi vezeték nélküli XTR M9200 Di2 váltórendszer!-8
Forrás: Shimano

A fékkarok karbonból készülnek, a munkahenger magnézium, alacsony viszkozitású ásványi olajjal töltik fel a rendszert, és persze hőálló gyantás dugattyúval van ellátva. 

Nagyon várjuk az első tesztmodelleket!

 

Hirdetés