Bringatúra teljes ellátással

Simon Ádám
2014/06/23
Miért éri meg benevezni egy bringatúrára?

A Kis-Balaton környékét több alkalommal megjártuk már és nem egyszer kerékpáron, úgyhogy abban biztosak voltunk, hogy a környezet nem fog csalódást okozni.

Őszintén szólva önmagában engem sosem vonzott az, hogy elutazzak messzire azért, mert egy nagy (na jó, sok és különféle) medencét építettek valahová. Viszont, ha egy jó kis testmozgás után tudok a szálloda saját Karos Spa strandján henyélni családostul, az már mindjárt más.

A 127 km-es verseny rajtra Forrás: Primusz Péter
Merida Tour de Zalakaros
Kép forrása: Primusz Péter

Galériához klikk a képre!

A Merida Tour de Zalakaros rendezvény érzésem szerint ezt a kombinációt hivatott megteremteni. Zalakaros környéke remek úticél kerékpártúrához és országút bringázáshoz is. A Kis-Balatont többször is érdemes megtekerni, akár különböző irányokból és különböző évszakokban.

Egyedüli szívfájdalmam a rendezvénnyel kapcsolatban az az, hogy kénytelen voltam áldozattal járó döntést hozni. A három különböző távból legalább kettőn is elindultam volna, de mivel egyszerre (illetve 30 perces különbséggel) voltak a rajtok, valamelyikről le kellett mondanom. Nyilván szervezést és a környék forgalmát illetően az egyszerre indítás az ésszerűbb és az sem biztos, hogy rajtam kívül másnak ez felmerült.

Családi túra rajt Forrás: Mozgásvilág.hu
Családi túra rajt
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

Galériához klikk a képre!

Személy szerint boldogan köptem volna ki a tüdőmet a 127 km-es országúti maraton 15-20%-os meredekségű, 750 méter hosszú borzalmán, vagy utána, a másfél kilométeres 15%-on, de nagyon vágytam egy kellemes túrára is a családommal. Végül meghagytam a szint-orgiát a menőknek és inkább a létszámát tekintve legnagyobb népszerűségnek örvendő, 33 km-es Karos-Spa családi túrát gyűrtük le. A nagyobbik gyerkőcöt húztam én magam után, feleségem meg a kisebbiket hozta a pocakjában. Bár nem vagyunk kifejezetten tömegkedvelők, el kell ismerni, jó hangulatú családi dzsembori alakult ki a 600 indulóból. A táv egyharmadára meg széthúzódott annyira a mezőny, hogy kellő intimitásban tekerhessünk.

WP_20140622_03129.jpg Forrás: Mozgásvilág
33km Karos Spa Kis-Balaton családi túra
Kép forrása: Mozgásvilág

Galériához klikk a képre!

De miért is éri meg egy ilyen rendezvényen túrázni, ha magunk is mehetnénk!? Például azért, mert a 3000 Ft-os nevezési díjért cserébe nem kellett térképet böngészni a tökéletesen kijelölt útvonalon, probléma esetén számíthattunk volna a segítségre, két alkalommal is bőséges frissítőállomáson dinnyézhettünk, kolbászozhattunk és sütizhettünk, no meg a nevezés mellé járt ajesz belépő a Zalakarosi strandra és a 7vezér kalandparkba is, amik önmagukban egyenként kiteszik a nevezés költségét. Ja, a tombolát majd\' elfelejtettem, ahol komoly Merida kerékpár- és egyéb CST, Northwave és Bikefun tárgynyeremények is gazdára találtak (sajnos a tombolanyerteseket átható felemelő érzésekről nem szereztem saját tapasztalatot).

A szállásunk Forrás: Hotel Karos Spa
A szállásunk
Kép forrása: Hotel Karos Spa

Galériához klikk a képre!

Szóval, amit az elején már említettem, számomra így nyer értelmet egy kényeztetős félpanziós saját-strandos "Karos szpázás", kiegészítve egy családi bringatúrával, vagy jövőre mondjuk egy hosszútávú kistányéron pörgetéssel a Merida Tour de Zalakaroson...