Aszfaltra-terepre: KTM X-Strada Prime

Aszfaltra-terepre: KTM X-Strada Prime

Bognár Tamás
Bognár Tamás - Támogatott tartalom
Terepre született gravel bringa a híres osztrák gyártótól

Sokak számára eretnekségnek számíthat egy teleszkópos villával ellátott országúti kerékpár, viszont a látszat néha csal! Az X-Strada Prime ugyanis egy vérbeli gravel kerékpár, vagyis egy terepen is kiválóan használható „országúti”, amibe azért került ilyen villa, hogy még jobban ki lehessen tolni a határait. 

Országúti telóval?

Aszfaltra-terepre: KTM X-Strada Prime-5
KTM X-Strada Prime
Aszfaltra-terepre: KTM X-Strada Prime-5
Forrás: KTM

Könnyű súly

A gravel kerékpárok ismérve, hogy ballonos, mintázattal is rendelkező gumikkal vannak ellátva, amivel akár nehezebb terepeken is el lehet boldogulni, nem kell kárhoztatni magunkat a sima aszfaltos utakra. Ellenben koskormánnyal szerelik, tehát a tempós haladás, és a sportos üléspozíció így is teljesül. A váz X-Strada premium karbon alapanyagból készül ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy 10 kg alatt maradjon a súlya. Elől egy Rock Shox Rudy Ultimate XPLR villa mozog benne, 40 mm-es rugóúttal. Ok, rendben, akik hegyikerékpároztak a 90-es évek elején, azok emlékezhetnek rá, hogy ennyit tudtak a montik telói is, és bizony sokszor a gumi sem volt ballonosabb, mint az ezen a bringán található 40-622-es. 

Aszfaltra-terepre: KTM X-Strada Prime-3
KTM X-Strada Prime
Aszfaltra-terepre: KTM X-Strada Prime-3
Forrás: KTM

Montis alkatrészek

Aki megfelelő bringakezelési technikával bír, az ezzel a géppel is el tud jutni komoly terepekre, és ebben a segítségére lesz a 12 sebességes elektromos SRAM Rival váltórendszer is, ami vezeték nélküli kapcsolattal dolgozik, és hátul 10-44-es lánckeréksort tartalmaz. Hasonlóan a felső kategóriából kerülnek ki a kerekek is, melyek a svájci DT Swiss-től érkeznek, és kifejezetten a gravel felhasználásra lettek tervezve.

Aszfaltra-terepre: KTM X-Strada Prime-2
KTM X-Strada Prime
Aszfaltra-terepre: KTM X-Strada Prime-2
Forrás: KTM

Sportos sportolóknak

Kinek ajánlott az X-Strada Prime? Főleg azoknak, akik nem csak imádják a gravelezést, hanem teszik mindezt lendületesen, sportosan, mivel a geometriája sem az a túrázós forma, a kormány nincsen magasan, kéri a tempót. Teleszkópja és tárcsafékes kialakítása ellenére sem nehéz, ellenben megfelelő kezekben komoly terepeket lehet legyőzni vele. 

Aszfaltra-terepre: KTM X-Strada Prime-1
KTM X-Strada Prime
Aszfaltra-terepre: KTM X-Strada Prime-1
Forrás: KTM

Nyilván nem mindenki tud, vagy akar kiadni ennyit egy felső kategóriás gravelért, de szerencsére nem csak ez az egy modell található a KTM palettáján! A Master és Elite kivitel még karbon vázra épül, a számokkal jelzettek (10-20-30) pedig alumínium vázasak. Ennek ellenére nem nehezek, az X-Strada 10 Pro tömege alig van 10 kg felett. Ha valaki nem szeretne ennyire lehajolni, akkor neki a „Fit” elnevezésű egyenes kormányos modelleket lehet ajánlani.