- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Sokak számára eretnekségnek számíthat egy teleszkópos villával ellátott országúti kerékpár, viszont a látszat néha csal! Az X-Strada Prime ugyanis egy vérbeli gravel kerékpár, vagyis egy terepen is kiválóan használható „országúti”, amibe azért került ilyen villa, hogy még jobban ki lehessen tolni a határait.
A gravel kerékpárok ismérve, hogy ballonos, mintázattal is rendelkező gumikkal vannak ellátva, amivel akár nehezebb terepeken is el lehet boldogulni, nem kell kárhoztatni magunkat a sima aszfaltos utakra. Ellenben koskormánnyal szerelik, tehát a tempós haladás, és a sportos üléspozíció így is teljesül. A váz X-Strada premium karbon alapanyagból készül ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy 10 kg alatt maradjon a súlya. Elől egy Rock Shox Rudy Ultimate XPLR villa mozog benne, 40 mm-es rugóúttal. Ok, rendben, akik hegyikerékpároztak a 90-es évek elején, azok emlékezhetnek rá, hogy ennyit tudtak a montik telói is, és bizony sokszor a gumi sem volt ballonosabb, mint az ezen a bringán található 40-622-es.
Aki megfelelő bringakezelési technikával bír, az ezzel a géppel is el tud jutni komoly terepekre, és ebben a segítségére lesz a 12 sebességes elektromos SRAM Rival váltórendszer is, ami vezeték nélküli kapcsolattal dolgozik, és hátul 10-44-es lánckeréksort tartalmaz. Hasonlóan a felső kategóriából kerülnek ki a kerekek is, melyek a svájci DT Swiss-től érkeznek, és kifejezetten a gravel felhasználásra lettek tervezve.
Kinek ajánlott az X-Strada Prime? Főleg azoknak, akik nem csak imádják a gravelezést, hanem teszik mindezt lendületesen, sportosan, mivel a geometriája sem az a túrázós forma, a kormány nincsen magasan, kéri a tempót. Teleszkópja és tárcsafékes kialakítása ellenére sem nehéz, ellenben megfelelő kezekben komoly terepeket lehet legyőzni vele.
Nyilván nem mindenki tud, vagy akar kiadni ennyit egy felső kategóriás gravelért, de szerencsére nem csak ez az egy modell található a KTM palettáján! A Master és Elite kivitel még karbon vázra épül, a számokkal jelzettek (10-20-30) pedig alumínium vázasak. Ennek ellenére nem nehezek, az X-Strada 10 Pro tömege alig van 10 kg felett. Ha valaki nem szeretne ennyire lehajolni, akkor neki a „Fit” elnevezésű egyenes kormányos modelleket lehet ajánlani.