Vezeték nélküli Di2 váltórendszer mindenre IS

Vezeték nélküli Di2 váltórendszer mindenre IS

Bognár Tamás
Bognár Tamás
2025/06/24
Megérkezett a vezeték nélküli Di2 váltórendszerek újabb tagja, a gravel fehasználásra tervezett GRX.
Hirdetés

A Shimano lavinát semmi sem tudja megállítani… az utóbbi hetekben sorra érkeznek a vezeték nélküli jelátvitellel működő elektromos váltórendszerek a japán óriástól. Először az XTR, majd az XT, végül a Deore családnál mutatták be a wireless újdonságokat!

Vezeték nélküli Di2 váltórendszer mindenre IS-3
Vezeték nélküli Di2 váltórendszer mindenre IS-3
Forrás: Shimano

Gravel + wireless + Di2

Most pedig itt a gravel felhasználásra tervezett GRX szett forradalma. Természetesen megmarad a mechanikus 1x12-es és 2x12-es GRX szett is, viszont az elektromos csak szimpla tányéros kivitelben lesz kapható. A Shimano a szokásos vaskalapos kompatibilitási megoldásaitól most nagy mértékben elrugaszkodott! Egyrészt az új RD-RX827-es hátsó váltó kompatibilis a már meglévő wireless fékváltókarokkal, legyen szó GRX, Dura Ace, Ultegra vagy 105-ös kategóriáról. DE! Kompatibilis az új XTR és XT Di2 montis váltókarokkal is, így aki flatbar gravel bringa építésen gondolkodik, annak itt a kánaán! 

Vezeték nélküli Di2 váltórendszer mindenre IS-2
Vezeték nélküli Di2 váltórendszer mindenre IS-2
Forrás: Shimano

Hátsó váltó

Maga a hátsó váltó is a montis modellek formavilágát viszi tovább, és azok a funkciók is bele vannak építve amiket ott megismerhettünk. Ilyen a Shadow ES technológia, az ék alakú design, vagy az ütés csillapító mechanizmus. Dupla rugós kivitelű, hogy mindig feszesen tartsa a láncot, az akkumulátor pedig védett helyen, a váltótestben foglal helyet. A sajtóközlemény szerint nagyjából 700-1000 km-es hatótávot tesz lehetővé egy töltéssel, nyilván attól függően hogy mennyit váltunk ezalatt. 10-51T 12 sebességes lánckeréksorral lesz kompatibilis, ami MicroSpline kazettadobra megy fel. 

Vezeték nélküli Di2 váltórendszer mindenre IS-1
Vezeték nélküli Di2 váltórendszer mindenre IS-1
Forrás: Shimano

Fékváltókarok

Az RX825-ös fékváltókarok kifejezetten a gravel felhasználás igényei szerint lettek megtervezve, ergonómiájuk illeszkedik a megdöntött felszerelési módhoz is. A fékkar felületén is találunk csúszásgátló gumi bevonatot, és még 20 grammot csökkent is a súlya az elődhöz képest. Na nem mintha ez sokat számítana. 

A BL-RX825-ös a bal oldali kivitel lesz, ami csak fékkarként funkcionál, ellenben a három Di2 vezérlőgombja elég változatosan programozható. Lehet használni a hátsó váltó funkcióhoz, de számos lámpa, és computer is vezérelhető róla. De akár váltó finomhangolásra is fel lehet tanítani. 
Kiegészítő váltógombbal is kompatibilisek, amiket felső fogáshoz is fel lehet használni. 

Vezeték nélküli Di2 váltórendszer mindenre IS-4
Vezeték nélküli Di2 váltórendszer mindenre IS-4
Forrás: Shimano

Ahogy már megszokhattuk, kerékszett is érkezett az új alkatrészcsaládhoz, és RX180-as névre hallgat. A 25 mm-es belső peremszélességű felni alumíniumból készült, és tubeless, azaz belső nélküli kivitelű, és 32 mm-től 50 mm-es szélességű gumikkal kompatibilis. Érdekessége hogy a hátsó kazettadob könnyen cserélhető, így MicroSpline illetve HG L sorokkal is tudod használni. A kerékszett súlya 2100 gramm. 

Természetesen ebből is nagyon várjuk az első tesztdarabokat!

Hirdetés