Csesznek via ferrata Ostromlók útja Túra

A Csesznek via ferrata Ostromlók útja Túra Az útvonal szintemelkedése 60 m, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Az Osrtromlók útja Csesznek legkönnyebb "C" nehézségű útja. Ha Cseszneken az első, fizetős parkolóban állunk meg, akkor a vár jobb oldalán lévő ösvényen jutunk le a Kőmosó-szurdokba ahol a beszálló található. A szurdokban először egy másik a - Vár panoráma- útat érjük el. Innen 10-20 méterre balra található a beszálló pont.

A topon is jól kivehető, hogy 3 "C" nehézségű szakasz található az úton a többi könnyebb "A" és "B". A nehézséget itt a kitett és függőleges sziklafalak jelentik.

Rögtön a beszálló után egy függőleges kb. 5 méteres falat kell leküzdenünk, ahol betonvas lépéseket helyeztek a sziklába segítségnek. A lépesek felnőttre lettek tervezve, gyerekeknek nagyot kell nyúztódkodniuk.

Innen jobbra a szikla oldalában haladunk traverzálva ez egy könnyebb szakasz. Ellenben a végén a drót magasan helyezjedik el, kis gyerekeknek problémát okozhat ez a magasság.

Utána egy kitett sziklafalon kell először felfele majd traverzálva haladnunk. Ezt hívhatjuk a legizgalamsabb résznek a sziklafal kitettsége miatt. Gyerekeknek ismét kisebb feladatokat okozhatnak a nagyobb lépések.

Az út vége megegyezik a Tálos Zoltán emlékútéval, ez már egy könnyebb "B" szakasz.

Lejövetelkor is fokozottan figyeljünk, hogy csak a kiejelölt ösvényen haladjunk!

Aki nem jártas a vasalt utakban, kétsége támad vagy gyerekekkel szeretne végig menni az keresse segítségért Kovács Tamást az út egyik alkotóját. A helyszínen felszerelés bérlési lehetőség is van.

Topo ForrĂĄs: www.csesznek-viaferrata.com
Topo
Kép forrása: www.csesznek-viaferrata.com

A kivitelező saját szavaival az út:

Magyarország első vasalt útja. (via ferrata, klettersteig) A kivitelezés során ezt az útvonalat fejeztük be elsőként. Nehézsége „C”, kezdők számára ideálisnak mondható, de azért elsőre sokan megküzdenek vele. Az útvonal első 5 métere tartogatja a legnagyobb nehézségeket. A „Selejtező” után enyhe emelkedéssel könnyebben haladhatunk, majd a rövid Borostyán Harántot követően egy kis völgyecskét keresztezve érkezünk az Első Felszökéshez. A gerinc tetejére érve bontakozik ki előttünk az Ostromlók Útja legmarkánsabb része a hosszú haránt a Sima Táblákon. A legtöbb kezdőnek ez a rész okoz problémát, a kitárulkozó mélység és a „megmászhatatlannak” tűnő szakasz miatt.  Pedig „csak” 30-40 m-nyi technikás mászásról van szó a végén egy rövid, meredek felszökéssel. Ezt követően érjük el a Tálos Zoltán Emlékút becsatlakozó pontját, (Csúcsdoboz) majd egy rövid falacska és egy tömb után már a Csúcsgerincen vagyunk. A vasalt út (via ferrata, klettersteig) drótjáról lecsatlakozva ne térjünk le rögtön balra a kitaposott ösvényen, hanem kövessük tovább a gerincet egészen a Sziklamászó Meredélyig. Itt megcsodálhatjuk ezt a gyönyörű kis mászóhelyet, mely már több mint 50 éve szolgálja a hegymászók felkészülését. A lemeneti ösvényt követve a Zsidótemetőn keresztül érünk vissza a szurdokba.

Gyerekeknek is, de csak vigyázva ForrĂĄs: Mozgásvilág
Gyerekeknek is, de csak vigyázva
Kép forrása: Mozgásvilág

Még több képhez kattints!