Zebegény - Nagymaros - Kismaros - Morgó völgye - Zebegény Túra

A Zebegény - Nagymaros - Kismaros - Morgó völgye - Zebegény Túra hossza 32 Km. Az útvonal szintemelkedése 326 m, szintideje 3 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Remek kerékpáros kiránduló útvonal. Hobby bringásoknak is könnyen járható. A 3 órás szintidő egy könnyed, megállásokkal tarkított bringázást feltételez. Nincs benne hosszú emelkedő, rövid 20 - 30 m-es meredek szakasz is csak néhány. A szakasz első 12km-re teljesen sík, és végigmegy a dunaparti Dunakanyar legszebb részén.

Beküldő: Mihály Zsolt

kerékpár, bringa, bicikli

Pontok Magyarázat
011 Zebegény főtér. Indulás a Nagymaros felé a Dunakanyar legszebb tájain (bemelegítés egy hosszú sík szakasszal).
012 Elhaladunk a Kenderes panzió mellett és lassan elhagyjuk Zebegényt.
013 Átkelési lehetőség Dömösre kishajóval.
014 A kerékpár út neve, melyen haladunk: "Beatrix királynő"
015 Nagymaroshoz közeledve már feltűnik a visegrádi vár.
017 Nagymaroshoz kompátkelő.
018 Ennél az elágazásnál jobbra a hegyen át Törökmezőre jutunk, de mi most tovább megyünk a kerékpár úton.
019 Kismaros határában van egy "S" kanyar, rajta egy híd található. Itt jobbra fordulunk, így a települést elkerülve jutunk el a Királyréti útra.
020 Keresztezzük az országutat, majd egy "S" kanyarral átkelünk a vasúton és 50m után jobbra fel, tovább födúton.
021 Ezen az uton eljutunk a Szokolya-Királyrét felé vezető főútra, mely cca. 1km-t kell megtenni a kisvasút mellett.
022 Börzsönyligetnél a kisvasút megállója után bara fordulunk és elindulunk a Morgó patak völgyében. (végre emelkedik az út)
024 Csak előre, amerre "mén az út"! :) Gyönyörködj a tájban!
025 Szép lassan felfelé az úton.
026 Még egy utolsó meredek szakasz, mely száraz időben könnyen kitekerhető, de tolni se szégyen.
027 A völgyben Szokolya látható, de mi az ellenkező irányba megyünk.
028 Közel 1km-t haladunk itt gerincen kisebb dombok mellett (jobbra "Nagy morgó" hegy látható).
029 Mielőtt egy lekerített észhez érnénk, jobbra ("Szép erdő" -től jobbra a "Száraz fák" melett) legurulunk a mezőn keresztül a völgybe, míg keresztezzük a képen látható utat.
030 Átmegyünk egy patakon, és jobbra fordulunk. (Balra Kóspallag felé mehetünk fel az emelkedőn a réteken keresztül)
031 Felkapaszkodunk egy enyhe emelkedőn.
032 Majd le a völgybe a patakig.
033 A patakon áthaladva jobbra fordulunk és egy horgásztóhoz érünk.
034 "Torony alja horgász tavat" jobbról kerüljük meg (de balról is lehet a "Pusztatorony" felöl)
035 Szép a táj bermelyik oldalról is nézem.
036 Keresztezzük a Kismaros - Kospallag - Nagyirtáspuszta főutat.
037 Itt felmegyünk egy meredek emelkedőn. Nem hosszú de húzos, sáros időben reménytelen.
038 Az út nyomvonalát követve átmegyünk a "Békás réten", melyen lesz egy elágazás ahol balra fordulunk.
039 A mező végén beérünk az erdőbe és az erdei uton legurulunk a törökmezői völgybe (kellemes lejtő, a végén kicsit meredek)
040 A lejtő végén jobbra fordulunk és "zöld" túriszta jelzésen indulunk Zebegény felé. (Balra cca: 100m-re van a törökmezői horgásztó - "Hét-vályú" , érdemes egy kitérőt tenni)
041 Kisebb emelkedők és lejtők után kiérünk a Malomvölgybe, mely mellett csendesen csobog "Malom-völgyi patak"
042 Egy helyen kersztezi az út a patakot. Ez többnyire áttekerhető, kivéve a képen látható eset.
043 Itt már végig a patak mellett haladunk. Érdemes balra figyelni az erdei ösvényeket, mert sáros időben a földút remek technikás ösvényekkel kiváltható!
044 Visszaérkeztünt Zebegénybe. Az almáskert vendéglő a falu szélén remek lehetőség a pihenésre, és egy jó kis szarvaspörkölt elfogyasztására. (legtöbb utunk itt végződik)
045 Érkezés a kiindulási helyre. Zebegény főtér.