Paradiesroute 3. nap

A Paradiesroute 3. nap hossza 55 Km. Az útvonal szintemelkedése 550 m, szintideje 3 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Ausztria területén található.

Paradiesroute 3. nap / Hagensdorf-Rechnitz

Mivel a Paradiesroute kerékpáros útvonalon megtett túránk harmadik napja az előző két naphoz képest könnyedebbnek ígérkezik, így kényelmesebben készülődünk a reggelizéshez, majd pedig a szállás elhagyásához. Estére Rechnitz (Rohonc) városában vár minket szállás, ami kicsit több mint 50 kilométert jelent – szinte végig északnak, az osztrák-magyar határ mentén bringázva.

Paradiesroute 3. nap-1
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

Napunk során komolyabb, sportosabb mászás csak közel 30 kilométer megtétele után vár ránk, addig is nagyon könnyed aszfaltos gurulással haladunk. Röviddel indulás után már meg is állunk, hiszen megérkezünk a Moschendorf (Nagysároslak) határában levő bormúzeumhoz, mely tulajdonképpen egy skanzen jellegű kiállítótér, ahol a környékre jellemző présházakat és pincészeteket nézhetünk meg – melyek közül több is a mai napig funkcióját ellátva „működik”. Ezek nyitva csak délután vannak, ám a központi információs épület reggeltől várja a kíváncsiakat, de legfőképpen a borra szomjazókat. Természetesen ezt nem hagyhatjuk ki mi sem, így igényelünk egy plasztikkártyát és egy borospoharat, melyek segítségével számos helyi pincészetek különböző borait kóstolhatjuk meg. Ha pedig megtetszett valamelyik nedű, a vinotékából palackosan is megvásárolhatjuk.

Paradiesroute 3. nap-2

Nem csoda, ha ezek után sokkal szebb környéken, és igen jó hangulatban folytatjuk utunkat – mely egyébként a korábbi présházak, pincék és megszámlálhatatlan szőlősorok különböző variánsa alakítja, mint ahogy a nap folyamán utunkat tették eddig is.

Unterbildeinbe (Alsóbeled) érve, a Pinka patak keresztezése előtt és a patak partján történelmünk sötétebb korszakára emlékezhetünk. Előbbi helyen világháborús lövészárok és bunker, utóbbinál határ-részlet lett helyreállítva, hogy figyelmeztető jelként mutassa meg minden ideérkező számára mily borzalmakra képes az ember néha…

Innen mindösszesen 6 kilométer csak a Deutsch Schützen Weinberg szőlős „hegy”, ahova egy kis kitérővel tudunk feltekerni. Itt számos étteremmel rendelkező pincészetet találunk, ahol érdemes egy kiadós és finom ebédet elkölteni, no meg helyi borokat kóstolni.

Paradiesroute 3. nap-5
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

Folytatva a Paradiesroute-ot, Schandorfban (Csém) választás elé nézünk: ha maradunk a nyomvonalon, akkor átkelünk az osztrák-magyar határon, és rövid ideig hazai utakon gurulunk mielőtt visszatérnénk ismét Ausztriába, és megérkeznénk Rechnitzbe (Rohonc), napunk végállomására. A másik opció a B57 jelzésű kerékpáros útvonal követése, mely pár kilométerrel rövidebb és jobb minőségű is. Mi ezen utóbbit választva tekertünk kényelmesen be a városba.

A gyors szállás elfoglalását és fürdést követően helyben több Buschenschank (borászát, házi készítésű ételekkel) közül válogathatunk vacsorázni, majd jöhet az alvás… ma sem kell ringatni senkit.