Paradiesroute 4. nap

A Paradiesroute 4. nap hossza 41.5 Km. Az útvonal szintemelkedése 650 m, szintideje 3 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Ausztria területén található.

Paradiesroute 4. nap / Rechnitz-Oberwart

Rechnitzet (Rohonc) egy kiadós reggelit követően hagyjuk magunk mögött, rövid szakaszon az előző napon érkezésünkkor használt útvonalon. Jobbunkon 4-500 méteres hegyek magasodnak ki a sík területből. Fáradtak vagyunk, de azért igencsak csábít a látványuk.

Röviddel indulásunk után, Markt Neuhodis (Városhodász) település széléhez érve, mint utólag kiderült, megint picit letévedve a hivatalos útvonalról, egy kisebb kastély-parkon át gurulunk… ám nem tudunk átjutni megállás nélkül, mivel a látvány magával ragad. Ugyanis számos kőből, rézből és bronzból készült szobor áll, egyik-másik pár méterre a másiktól, egy olyan parkban, melynek növényeit egy kisebb Arborétum is megirigyelné. Az alkotások szabadon látogathatók, és mindenképp álljunk is meg, körbesétálni itt, mert magával ragadó a hely.

Paradiesroute 4. nap-2
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

Közel 20 kilométer könnyed tekerés után érünk be Stadtschlaining (Városszalónak) házai közé. Már messziről látható a település vonzereje, a viadukt hídon megközelíthető Szalónak vára, mely a középkor óta eltelt időszakot szinte teljesen épségében átvészelte. Utolsó birtokosa gróf Batthyány Lajos volt, így ismét a magyar történelem egy darabkájába botlunk. Látogatásunkkor a Burgenland 100 éves történelmét bemutató kiállítás volt megtekinthető benne, de egy egyszerű sétára is megéri betérni a falai közé.

A történelemóra végeztével tovább indulnánk, ám jelenleg nehezen követhetően folytatódik a Paradiesroute. Hiába a papírtérkép, a felfestett és kihelyezett jelzések szemre vételezése, nem egyértelmű, merre is kellene folytatnunk utunkat, így rövid keresgélés (és rossz irányba gurulás) után, arra távozunk a településről, amerről érkeztünk. Ezt követően a műúton legurulva Drumlingba (Drumoly) lelünk rá a folytatásra.

Innen már csak 5 kilométer, hogy megérkezzünk Bad Tatzmannsdorfba (Tarcsafürdő), ahol több termálfürdő közül is választhatunk. Miután közel 270 kilométer van már mögöttünk, és Várisszalónak határában egy rövid eső is elkapott minket, mi nem terveztük kihagyni ezt a lehetőséget, így engedve az AVITA Resort Hotel/Therme/Spa csábításának bő másfél órára csobbanunk a vízbe.

Paradiesroute 4. nap-4
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

A fürdőzés és egy kiadós ebédet követően, felfrissülten pattanunk ismét nyeregbe, hogy a négy napos túránk utolsó részét letekerjük – sajnos idő hiányába a teljes Paradiesroute-ot nem tudjuk megcsinálni, így az utolsó közel 50 kilométert kihagyjuk most.

Túránk most Oberwartban (Felsőőr) ér véget, ahol a túraútvonal kiírói által meghatározott ponton elhelyezzük a kölcsönkerékpárokat, majd magunk rendezve a kiindulási pontra való visszajutást célba vesszük a Neustift an der Lafnitzban négy napja letett kocsinkat.