Veszprém - Alsóörs kerékpárút Túra

Simon Ádám
A Veszprém - Alsóörs kerékpárút Túra hossza 15 Km. szintideje 1 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

Veszprém és Alsóörs között 2021 tavaszán egy majdnem teljesen kész kerékpárúton jutottunk el Alsóörsre (a hiányzó szakaszt is már építették). Az útvonal adatai egy irányra vonatkoznak, Alsóörsről Veszprémig nagyjából 200-250 méter szintemelkedéssel kell számolnunk, melynek jelentős része Alsóörstől Felsőörsig tesz minket próbára.

Alsóörsről akár egy Balatoni nyaralás részeként, vagy a Balatonkerülést kiegészítve érdemes ellátogatni Veszprém gyönyörű városába, kulturálódni, országot megismerni. A veszprémiek számára pedig egy újabb kerékpáros sztráda a Balaton partjáig.

Veszprém - Alsóörs kerékpárral

Veszprém - Alsóörs kerékpárút

Veszprémből, az Almádi út elején lévő körforgalomtól kezdjük az utat (Veszprém egyébként egész jól el van látva kerékpáros infrastruktúrával, úgyhogy szinte bármelyik részéről indulhatunk). Az Almádi úton a dupla körforgalomig van kerékpárút, ezt követően Mester utcán folytatjuk az utunkat.

A Mester utca végén indul aztán újra a kerékpárút, áthalad az ottjártunkkor (2021. május) épülőfélben lévő 8as út alatt, majd egy ipartelepnél jobbra fordulunk a kerékpáros piktogrammal ellátott Bottrop utcára. Itt részben földúton levághatjuk az utat, ha nem fordulunk rá a Bottrop utcára, hanem az Európa utcának jelölt úton megyünk tovább egyenesen. Ha az aszfaltot választjuk, akkor kerékpáros piktok vezetnek végig a Tartu és Sepsiszentgyörgy utcákon, egészen az Európa utcáig. Innen fain aszfaltozott kerékpárúton tekerhetünk, repceföldek között, majd egy 90 fokos kanyar után a Szabadság lakótelep irányába folytatjuk az utat.

Ha elkészül a még épülőfélben lévő szakasz, akkor egészen a 73-as számú főútig gurulunk majd itt, de egyelőre párszáz méter után egy balost dobva vetettük rá magunkat a szintén repcével szegélyezett földútra, majd követve az út ívét, jobbra fordulutunk és elérkeztünk az épülőfélben lévő szakasz 73-as út melletti részéhez.

Innen patika állapotú, friss kerékpárút vezet a Füredi, majd Fő utca mentén, egészen Felsőörsig. A településen néhol osztott gyalogjárdán és kerékpáros piktogrammal jelzett utcákon gurulunk keresztül. Érintjük az újonnan épülő részét is a településnek, majd a Hamuház utca folytatásaként, megkezdjük élvezetes lejtőzésünket a Lovas melleti főútig, majd az út másik oldalán folytatódó kerékpárúton érkezünk Alsóörsre.

Utunkat a Nagy János utca, Alkotmány utca, Endrődi Sándor utca kombóval fejezzük be, a Balaton partján.