Rax, Gustav - Jahn - Steig via ferráta

A Rax, Gustav - Jahn - Steig via ferráta Az útvonal szintemelkedése 515 m, szintideje 3 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Ausztria területén található.

A Rax hegység vagy Raxalpe Ausztriában, Alsó-Ausztria és Stájerország tartományok határán emelkedik, legmagasabb pontja a 2007 méter magas Heukuppe. Északi szomszédjával, a Schneeberggel (2076 m) alkotja a Rax–Schneeberg-csoportot, amelyet a mély Höllental (Nagy-Pokol-völgy) választ ketté. (forrás: Wikipedia)

Rax, Gustav - Jahn - Steig via ferráta

1. A Rax fennsíkra a Rax Seilbahn-nal lehet feljutni, amelynek végállomása a Raxalpen Berggasthof. Innen számos turistaösvény vezet, mi helyi vezetőnkkel az Ottohaus menedékház irányába indultunk el, majd a látványos Höllental felé fordulunk.

Gustav Jahn Steig - B. Forrás: www.mozgasvilag.hu
Gustav Jahn Steig - B.

2. Kb. 1,73 km után, mikor az Ottohaus menedékházat megpillantjuk és a kavicsos út nagy ívben balra kanyarodik, mi a sárga útjelző táblák mellett jobbra, a mezőn át letérünk egy egynyomos ösvényre.

3. Innen 1 km-en keresztül erdei ösvényen, szintúton haladunk, majd ezután kb. 1,5 km-en keresztül az út lejteni kezd és egyre meredekebbé válik. Az alpesi fennsíkról leereszkedünk egészen a fenyőerdőig. Az út itt tulajdonképpen balra egy nagy kört ír le, amelynek végén egy gyönyörű szűk völgy tárul elénk.

Vidámság a falon. Forrás: www.mozgasvilag.hu
Vidámság a falon.

4. A völgy oldalában tovább haladva a 4,21 km-nél meg is pillantjuk azt a fát, amelyre a via ferrátánk neve ki van táblázva, azaz a "Gustav - Jahn - Steig" -"B". Itt az ösvény jobbra, meredeken felfelé halad tovább, egyenesen előre a völgy mentén. Egészen addig a pontig, ahol egy kiszögellés után máris megpillantjuk a drótkötelet. Rövid uzsonnaszünet és öltözködés után rögtön egy kis lefelével kezdünk, de pár méterrel később már meredeken haladunk is felfelé.

..és indul a ferráta! Forrás: www.mozgasvilag.hu
..és indul a ferráta!

5. A ferráta ösvény a sziklás falon eléggé kitett, de mindvégig következetesen tartja a "B" nehézségi fokot, hiszen a lábunkon folyamatosan stabilan tudunk támaszkodni. Miután a ferráta nem túl nehéz, lehetőségünk és időnk is van fényképezkedni, amely szinte kötelező is, hiszen a völgy meredek falai káprázatos panorámát nyújtanak előttünk. A ferráta maga egyébként kb. 880 m hosszú és 300 m szintemelkedést jelent.

6. A Gustav - Jahn - Steig végét jelenti, amikor elérünk a függőleges falon található létráig, innentől az Alpenvereinssteigen mászunk tovább.

7. A ferrátát néhol meredek gyalogösvények szakítják meg, sőt a vége felé könnyebbé is válik a terep (amely gyakran nincs már itt biztosítva!), így az utolsó szakaszon pikk-pakk fel lehet érni a tetejére. A tetőn a jól kiérdemelt panoráma fogad, gyorsan körbepillantunk, majd egy csúccsoki elfogyasztása után rátérünk egy gyalogösvényre, amely visszavisz minket arra a kavicsos gyalogútra, amelyen idefelé is jöttünk.

8. Ettől a ponttól kb. 2,6 km alatt vissza is érünk a Raxalpen Berggasthof-hoz.

A teljes túra 7,93 km hosszú, összesen 515 m szintemelkedéssel igazán kellemes és a ferráta része sem túl megerőltető. Ezt a túrát mindenkinek ajánljuk, aki egy gyors és intenzív ferrátát szívesen mixel a túrázással, amelyek közben sziklás hegyoldalak és csúcsok kivételes látképe tárul a szemük elé. Gyerekeknek nem ajánlott.