Menü

2012.03.22.     Hozzászólás 0

Jenei Róbert – Mozgásvilág.hu

Spine Balance - A gerinc egyensúlya

Garantáltan úgy fogjuk magunkat érezni, mintha újjászülettünk volna!


A mai világunkra jellemző a pörgés, a folyamatos rohanás, a sok ülés vagy éppen a sok állás. Ezek nem feltétlenül a tartoznak az ízületkímélő életmódhoz. Sőt, ezek azok, amik a legjobban igénybe veszik testünk vázát, a csontokat.

 

82239-J-ga.jpg

 

Az ízületek és a gerinc olyan fontos részei az emberi testnek, akár a szívünk. Ezeket általában nem megfelelő módon vesszük igénybe a mindennapok során, így nagy mértékű kopásnak tesszük ki őket. Élhetünk mi egészségesen, ehetünk sok zöldséget és gyümölcsöt, de ha egyszer arra kelünk fel, hogy nem bírunk megmozdulni mert fáj a hátunk, akkor bizony szembe kell nézni a ténnyel, hogy ízületeink, vagy csontjaink kopottak.

Hogyan védjük a testünket?
Mindenki szeretne sokáig fitt maradni, még 70 évesen is elmenni, körbefutni a Margitszigetet. Ehhez az egyik legjobb út, ha megvédjük a gerincünket a hétköznapi káros szokásoktól, pl.: nehéz, félvállon hordott táskától, rossz minőségű ágytól, vagy a sok, helytelen tartású üléstől. Elkerülve a tudományos magyarázatot, melyhez a cikk terjedelme igen csekély, elégedjünk meg annyival, hogy az ízületeinknek fontos a megfelelő „kenés”, hogy sokáig megfelelően szolgáljanak, míg gerincünknek pedig szüksége van arra, hogy rendszeresen megtornáztassuk.

Milyen módszerek léteznek?
Nos, a fitnesz iparág már eddig is rengeteg és hasznos megoldással és óratípussal rukkolt elő. Gondoljunk csak a thai-chira, a gerinctornára, a gyógytornára, vagy éppen a pilates-re. Hát akkor itt az ideje, hogy megismerkedjünk valami újjal. A Spine Balance egy olyan új mozgásforma, mely ötvözi a thai-chi, a jóga és a pilates elemeit. Ez az új módszer egy magyar hölgy sokéves pilates oktatói tapasztalata után született meg. Szőke Marianna fantasztikus óráját jelenleg nagy sikerrel oktatja az USA-ban is.

 

82239-Egyens-ly.jpg

 

Az óra során nem csak gerincüket védjük meg, hanem erősítjük izmainkat és ízületeinket, nyújtó-lazító gyakorlatokat végzünk. Az órák után garantáltan úgy fogjuk magunkat érezni, mintha újjászülettünk volna. Jogos lehet a kérdés, hogy miben különbözik ez a többi óratípustól. A válasz az, hogy mindhárom módszernek megvan a maga előnye és a saját technikája. A Spine Balance azért nagyszerű óratípus, mert a lényeget kiragadva ötvözi a 3 mozgásforma jó tulajdonságait. Ebből születik meg egy olyan mozgás, mely harmóniát és kiegyensúlyozottságot teremt testben és lélekben egyaránt.

Én mindenkinek ajánlom, főleg azoknak, akik szeretnének egy kicsit kiszabadulni a hétköznapi mókuskerékből, megmozgatni a fáradt ízületeiket és felfrissülni. Elsősorban a 30 év feletti korosztály számára lehet érdekes a mozgásforma, de természetesen mindenki kipróbálhatja, akinek kedve van hozzá.

 

Szőke Marianna szavaival élve: A fejlődést, és a gyógyulást elkezdeni sohasem késő!

 

Póbáld ki Te is a SPINE BALANCE-t!

Olvass többet a témáról: fitness

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.