Túra a Guckler tanösvényen Túra

Kakuk András
A Túra a Guckler tanösvényen Túra hossza 9 Km. szintideje 2 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Túra a Hármashatár-hegy oldalában, a Guckler tanösvényen

A túra az egyik legfelkapottabb budapesti kirándulóhelyen a Fenyőgyöngye buszvégállomástól indul. Szép hétvégéken hamar megtelnek a parkolóhelyek, érdemes igyekezni.

Start Fenyőgyöngye

A túrát 2 irányba is megtehetjük. A buszmegállótól vagy a Hármashatár-hegy csúcsára vezető aszfaltos út irányába indulunk vagy a vitorlázó repülőtér felé. Most az elsőt javasoljuk, így az egyetlen nehezebb emelkedőt rögtön az elején letudjuk.

Túránkat Fenyőgyöngyétől a kék turistajelzésen kezdjük. Ez aszfaltos út mellett visz fel. Figyeljünk mert kb. 1 km után jobbra le kell térni a zöld keresztre. A kék ugyanis a HHH-ra vezet.

Túra a Guckler tanösvényen-2
Tanösvény

A zöld keresztet úgy 3 km-n kersztül követjük, egészen addig, míg élesen le nem kanyarodik Óbuda felé. Itt mi egyenesen haladunk tovább, most már a zöld csíkon.

Ez a zöld kereszt az ún. Guckler sétány, ahol 14 táblával ékesített tanösvényt alakítottak ki.

Túra a Guckler tanösvényen-1
Kilátás Óbuda felé
Forrás: Házi Bernadett - Mozgásvilág

A Virágos-nyereg

A Virágos-nyeregnél fut össze a zöld csík, a kék kereszttel, aho balra fordulunk a kék kereszten.

Figyelem! A nyereg után balra tartunk és már megint jelt váltunk. Innentől a sárga csík a mi jelzésünk. Az útvonal itt a Hármashatár-hegy oldalában a vitorlázó reptér felett halad egészen a Határ-nyeregig.

Oroszlán-szikla vagy Kéjek-völgye

A Határ-nyeregtől ismét választhatunk. Vagy a kéket az Oroszlán-szikla mentén, vagy a gyorsabb de meredekebb zöld kört jelzést követjük. Bármelyik is a választásunk Fenyőgyöngyéig a kék fog minket visszavinni.