Behavazott Poprádi-tó túra Túra

A Behavazott Poprádi-tó túra Túra hossza 9 Km. Az útvonal szintemelkedése 338 m, szintideje 2 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Szlovákia területén található.

Szlovákiában a Poprádi-tóhoz télen-nyáron érdemes ellátogatni, a parkolótól mindössze egy kb. 4 km-es, kényelmes emelkedésű úton érhetjük el a fenséges sziklakaréjban fekvő kis méretű tavat. Az út a Menguszfalvi-völgybe torkollik, amely a legnagyobb és legszebb völgyek egyike a Magas-Tátra déli oldalán. A tó partján két épület: egy menedékház és egy hotel található.

A tó partjáról egyébként hosszabb kirándulást is tervezhetünk a környező hegycsúcsok irányába, amennyiben fizikai felkészültségünk és időnk engedi, érdemes a táblákat és a térképet böngészve további kihívások felé kacsingatni.

A völgy főbb csúcsai: Koncsiszta, Márta-csúcs, Ruman-csúcs, Ganek, Tátra-csúcs, Tengerszem-csúcs, Békás-tavi-torony, Ökör-hát-torony, Menguszfalvi-csúcs, Csubrina, Hátsó-Bástya, Sátán, Pátria.

Jelen túránkat télies viszonyok között, 20 cm friss hóban jártuk le, így megelégedtünk egy oda-vissza és a tó körüli kb. 2 órás villámkirándulással.

Itiner

1. A Poprádi-tóhoz tartozó parkolót az 537-es autóútról jobbra lekanyarodva, vagy autó nélkül a Tátrai villamosvasúttal közelíthetjük meg. A parkolótól egyébként a Csorba-tóhoz is át lehet kirándulni, mi azonban ezúttal a Poprádi-tóhoz vezető táblákat követjük.

A parkolóból indulva nemsokára beérünk a sűrű fenyvesbe Forrás: www.mozgasvilag.hu
A parkolóból indulva nemsokára beérünk a sűrű fenyvesbe

Ahol az út nagy ívben balra kanyarodik, mi ott egyenesen haladunk tovább és átkelünk egy fa hídon, amely alatt a Poprád-folyó folyik keresztül. Az út jobb oldalán található táblákat követve láthatjuk is, hogy éppen még hány km távolságra vagyunk a tótól.

3. Az útról sehol sem kell letérnünk, amely kényelmesen és folyamatosan emelkedik, kanyarog a tó felé. A kezdetben nyitott tájat sűrű és magas fenyves váltja fel, amely a hóesésben lélegzetelállítóan széppé varázsolja az ösvényt, amelyen haladunk. Az út néhol kiér egy-egy fennsíkra, ahol láthatjuk a mellettünk emelkedő, meredek falú sziklás hegyeket. Ha szerencsénk van, még a hóesésben vidáman ugrándozó mókusokkal is találkozhatunk.

Kb. 4 km után megérkezünk a tó partján álló Majláth-menedékházhoz, kissé odébb pedig a Horsky Hotelt pillantjuk meg. A Horsky Hotel aljában büfé üzemel, így itt egy forró teára is megállhatunk.

5. A Horsky Hotel mellett egyenesen továbbhaladva felsejlik az ösvény előttünk, melyet a valószínűleg a Menguszfalvi völgybe igyekvő túrasízők tapostak, ám az elágazásnál mi nem követjük tovább a nyomukat, hanem jobbra, ívesen kanyarodunk a tó irányába és megkerüljük a tavat.

6. A szemközti oldalon egy kisebb gáton áthaladva befejezzük a kört és visszatérünk az eredeti ösvényre, amin ideérkeztünk. Itt balra fordulunk és a már ismerős úton visszatérünk a parkolóba.