Sa Calobra - Mallorca Túra

Simon Ádám
A Sa Calobra - Mallorca Túra hossza 125 Km. Az útvonal szintemelkedése 2100 m, szintideje 6 Óra, nehézsége Nehéz. Az útvonal Spanyolország területén található.

Az egyik legjobb hegyi szerpentin a Világon. A szívás csak annyi vele, hogy - mivel egy öbölbe érkezik, ami zsákutca, hacsak nem hajókázol onnan - előbb van az élvezetes lefelé és utána a szívás, vagyis a mászás. Ami szívást persze bármikor bevállalnám bármelyik szürke dolgos hétköznap helyett...

Alcúdiából hosszú, emelkedőmentes rávezető után érkezel el a temérdek kapaszkodóhoz ("besza-behu" panorámával), aztán a 682 méteren lévő Coll dels Reis csúcstól egészen tengerszintig nyomhatod a döntött hajtűkanyarokat a Sa Calobran az öbölig... ahonnan aztán nincs más út, mint visszafelé.

A Sa Calobra szerpentin ForrĂĄs: Mozgásvilág.hu
A Sa Calobra szerpentin

Galériához klikk a képre!

A mászásokért járó jutalom finálé azért nem marad el, mert hazafelé Pollenca irányában váratlanul még egy olyan szerpentinen lejtőzhetsz, ami majdnem übereli a Sa Calobrat. Míg a "kígyó" 180 (vagy akár még több) fokos hajtűkkel és váratlan ívekkel, technikás nyomvonalon kacskaringózik, addig a Pollenca felé ereszkedő szerpentin hosszú, kényelmesen és gyorsan bevehető kanyarokkal cirógat, ahol szinte nem is kell technikára figyelned, csak élvezned az íveket, amiket szinte magától bevesz a bringa. Ja, az útminőség pár kilométert leszámítva az "alföldi" szakaszban kiváló. De nem csak kiváló, hanem egyenesen hihetetlenül tökéletes. Az biztos, hogy ez a kerékpáros útvonal magasan a Best of Mallorca.

Itiner
1 - Starthely legyen Alcúdia (nyilván ez a szállásodtól függően változhat)

2 - Indulj el déli irányba a Cami de l' Albufer úton és a körforgalomnál Artá felé vedd az irányt.

3 - Hosszú egyenes után Sa Pobla, Palma irányába térj ki jobbra a körforgalomnál.

4 - Az országúton elérkezel Sa Pobla-ba, ahol az első körforgalomnál jobbra tér le, kikerülve így a belvárost.

5 - A 4. körforgalomnál Campanet, Palma irányban térki ki jobbra

6 - Elérkezel az autópályához, amit felett keresztezve azt kis kanyargásokkal átérsz a másik oldalra.

7 - Ezen a részen érheti kritika az útminőséget, de kibírható. Pár kilométer után egy jobbkanyar előtt balra fordulj be a leágazó útra, ami a táblák szerint Campanet felé vezet.

8 - Campanet faluba érve a Selva feliratú táblákban bízva vegyél két jobbost és már el is útban is vagy Selva felé.

9 - Selvaban beleütközöl egy főútba, amin jobbra fordulj Caimari felé (pöpec minőségű aszfalton)

10 - Caimarin csak suhanj át és készülj fel, hogy innentől többnyire emelkedőkön, hegyi szerpentineken fogsz mászni.

Kezdődik a bemelegítés ForrĂĄs: Mozgásvilág.hu
Kezdődik a bemelegítés

Galériához klikk a képre!

11 - Nem kevés kapaszkodó után elérsz egy benzinkúthoz, ami után pár méterrel lesz az az elagazás, amin most egyenesen haladsz tovább, visszafelé viszont itt fordulsz majd le Pollenca felé a jutalom finálé lejtözéshez.

12 - A végső csúcs előtt még egy viadukt után lesz egy elágazás, ahol jobbra tarts.

13 - Még egy pici mászás és lehet fotózkodni a Coll dels Reis csúcsát jelző táblánál. Nem túl hivalkodo a 682 m felirat, bár tudva, hogy innen gyakorlatilag 0-ra ereszkedsz és onnan jössz vissza, úgy már nem olyan rossz. Szóval indul életed egyik legjobb lejtőzése, élvezd ki és ne gondolj rá, hogy de hosszú lesz visszafelé.

A Sa Calobra szerpentin ForrĂĄs: Mozgásvilág.hu
A Sa Calobra szerpentin

Galériához klikk a képre!

14 - Lent vagy a Sa Calobra öbölben. Innen a 13-as pont jön visszafelé, csak sokkal több ideig fog tartani.

15 - Úgy veszem, hogy nem okoz gondot visszatalálni a benzinkút melletti kereszteződéshez, szóval rögtön erre a pontra ugrok. Tehát a benzinkút előtt dobj egy balost.

16 - Lesz még ugyan némi emelkedő, de ez a szakasz Pollencáig a hegyektől való búcsúról szól, finom lejtőzéssel.

17 - Pollencára érve a körforgalomnál Inca, Palma irányába térj le jobbra

18 - Újabb körforgalomnál Alcúdia felé ki egy szintén kevésbé tökéletes minőségű útra

19 - A széles főúthoz érve tarts balra, majd a következő körforgalománl a második kijáratot választva tarts Alcúdia felé.

20 - Vége is életed egyik legjobb országúti bringás élményének...

Felfelé a Sa Calobrán ForrĂĄs: Mozgásvilág.hu
Felfelé a Sa Calobrán

A háttérsztori
A Merida Press Camp vendégeként egy Merida Ride Team és egy Merida Reacto EVO Team nyergében volt szerencsém Mallorcán tekerni. A legjobb az egészben az, hogy bárki, akár Te is részt vehetsz egy hasonló élményben egy normál külföldi nyaralás áráért (igen, tudom ez szubjektív, de forintosítva szállással, fapados utazással, karbonvázas országúti bringa bérléssel együtt is ki lehet hozni 150e HUF-ból egy hétre). És hidd el, így sokkal közelebb kerül hozzád Mallorca (vagy akármelyik üdülőparadicsom), ha nem a napozóágyból figyeled :)