Színes kisokos, avagy iGPSPORT iGS630 teszt

Színes kisokos, avagy iGPSPORT iGS630 teszt

Benecz Ferenc
Benecz Ferenc - Támogatott tartalom
2022/08/12
Nagy, sokoldalú, színes, és kínai. Újabb minőségi iGPSORT eszköz járt nálunk.

Korábbiakban már járt a gyártó iGS320 modellje nálam, és bár az leginkább edzésekhez, adatrögzítésre volt ideális, én átlagos felhasználás szintjén is elégedett voltam vele. Aztán megérkezett a iGPS630, és rájöttem, hogy olykor nem árt még több infó, még több adat!

iGPSPORT

Annak, aki még nem találkozott az iGPSORT márkanévvel vagy termékkel, hasznos lehet tudni, hogy a kínai cég, mint számos egyéb Távol-Keleti gyártó, kezdetekben más nagy és neves márkáknak gyártott eszközöket, majd saját márkás termékeket kezdtek készíteni. 

A cég maga tervezi és gyártja digitális, főleg minőségi sport- és egészségtudatos eszközeit. Az alapítás óta eltelt közel 10 év alatt már rengeteg innováció és fejlesztés jellemezte a céget.

Színes kisokos, avagy iGSPORT iGS630 teszt-4
Színes navigáció
Színes kisokos, avagy iGSPORT iGS630 teszt-4
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

iGPSport 630 - A külcsíny

A tesztre érkezett iGS630 bemutatását kezdjük a külsejével. Ezt a modellt is az egy-tömbből-bárddal-hasítva dizájn jellemzi, azaz szinte tökéletesen téglatest. Befoglaló mérete 92×52×16,5 mm, amin egy 2,8 collos kijelző fért el. Ez számomra, egy kormányra/stucnira/felsőcsőre szerelhető kütyünél az elfogadható méretek felső határát súrolja, nem hiszem, hogy szükség lenne ennél nagyobbra… sőt, véleményem szerint egy nagyobb eszköz felrögzítése problémás lenne.

A kijelzője 240×400 pixel felbontású, mely grafikailag számomra elégségesnek tűnt. Ami újdonság, hogy színes, ám számomra a színek picit fakónak tűntek – lehet, csak én szeretem az élénkebb színvilágot, és a többségnek így is tetszik majd. Amúgy a menü színvilágát és egyben a megjelenítési stílusát állítgathatjuk: utóbbi esetében három, előbbiből pedig 24 opció közül választhatunk ízlésünknek megfelelőt. Plusz lehetőségünk van a fényerőt automata-, nappali- illetve éjszakai módban használni.

Az eszköz alján találjuk a rögzítéshez szükséges csonkot, mely 90° fokos elfordítással kattan be az o-gyűrűvel felrögzíthető dokkolóba (tartozéka). Ugyanitt, az iGS630 alján találjuk, egy gumifedél mögé rejtve a töltésre alkalmas USB-C csatlakozót is (a kábel szintén tartozéka). Vízállósága IPX7 besorolású – maximum 1 méter mélységig, 30 percig vízálló, ami kiválóan elég egy bringázás közben elkapott eső átvészelésére.

Az eszköz 90 gramm tömegű, ami a méretéhez képest meglepően sok, de meg van a jó oka ennek: nagy akkumulátort kapott – erről kicsit lentebb. 

A készüléken 6 gombot találunk: bal oldalán egy be/kikapcsoló illetve visszalépésként funkcionáló gomb helyezkedik el, jobbra pedig egy jóváhagyásra szolgáló, illetve két, a menükben le-fellépkedésre, menetközben pedig az ablakok közötti átváltásra alkalmas gomb van. Az eszköz alján pedig megtaláljuk a rögzítés elindítására, valamint a köridő rögzítésére szolgáló gombokat.

Mit rejt a téglatest

Az eszköz lelke a legújabb generációjú navigációs chip, az M10, mely révén igazán gyors működést várhatunk el az iGS630-tól. Ehhez társul egy GPS +BEIDOU +GLONASS +GALILEO +QZSS kommunikációkra alkalmas vevőegység, mely extrém módon lerövidíti a kalibrációt, és rendkívül pontossá válik a navigáció. 

Mindezek mellett van még BLE5.0/ANT+ vezetéknélküli kommunikációnk, mely segítségével könnyedén tud adatokat fogadni külső szenzoroktól… Kapunk 8 GB memóriát is, hogy a tengernyi adatot el tudjuk menteni.

No és végül van egy 1300 mAh kapacitású akkumulátor is, brutális, papíron 35 órás üzemidővel – alapból ez is sok, de a gyakorlatban nekem ennél több ideig is kibírta!

Sokoldalú applikációval

Természetesen, a korábbi teszt során, az iGS320 esetében is használt iGPSORT applikáció ennél az eszköznél is működik! Ha még nem használtuk, a letöltést követően párosíthatjuk az iGS630-val, majd számos beállítást végezhetünk el.

Például egyénire szabhatjuk a 6 darab ablak tartalmát (aktuális-, átlag- és max. sebesség, megtett- és teljes megtett távolság, gurulási- és teljes gurulási idő, fokozat, körök tempója, -ideje, -távolsága, aktuális-, átlag- és max. szívritmus, aktuális-, átlag- és max. pedálfordulat, navigáció, célig hátralevő távolság, megtett- és teljes szintemelkedés, ugyanez lefele, dőlésszög, hőmérséklet, kalória)

Csatlakoztathatjuk a külső szenzorokat (sebesség-, pedálfordulat- és szívritmus-szenzorok), párosíthatjuk az elektromos váltókkal (Shimano Di2, SRAM e-Tap, és Campagnolo EPS), meghatározhatjuk, milyen mértékegységeket használjunk (metrikus, brit), letölthetünk navigációs térképeket, beállíthatjuk, mennyire működjön automatikusan a felvétel, vagy épp a saját testi adottságainkat (magasság, testsúly). 

Feltölthetünk előre elkészített nyomvonalakat, hogy azokat később az applikációból az eszközre töltsük, amikor szükség van rá…

De ugyanitt változtathatjuk meg az eszköz kijelzőjének sémáját és színvilágát is, vagy visszatekinthetjük a megtett útvonalakat, melyeket, ha összekapcsoljuk Strava és/vagy Training Peaks fiókunkkal, szinkronizálhatjuk is ezeket!

 

Színes kisokos, avagy iGSPORT iGS630 teszt-6
Menü-séma opció1
Színes kisokos, avagy iGSPORT iGS630 teszt-6
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

Tapasztaltak

Bár a leírása alapján az iGS630 nem épp enduros felhasználásra lett tervezve – a bringás stílus beállításánál is csak országút, városi közlekedés, túra és beltér választható – kíváncsiságból kivittem magammal az MTB Trilogy többnapos enduro versenyre. Számomra óriási meglepetés volt, hogy egy feltöltéssel, 4 napon keresztül, napi 8-9 órát használva az iGS630 akkumulátora remekül bírta, sőt, még ezt követően itthon egy 50 kilométeres túrát is végig rögzített, majd a végén lemerült. Persze a felfogatására használt dokkoló nem szerette az extrém rázós terepeket, így lejtmeneteknél mindig levettem az eszközt a dokkolóból.

A személyre szabható ablakokat imádtam, bár több napon is belefutottam a szintrajz ablak lefagyásába, míg a többi ablakba elhelyezett funkciók tovább működtek – így például a térképnézet is gördült előre, ahogy haladtam, de a szintrajz kimerevedett. Ha ez általános hiba, ezen könnyen javíthat majd egy később érkező szoftverfrissítés. 

A másik nagyon pozitív tapasztalat a rendszer villámgyors üzemkész állapota volt. Szinte alig telik el 10 másodperc a bekapcsolást követően, és már navigálásra kész! Nem kell várakozni a szoftver betöltésére, vagy a műholdak megtalálására… 

Két fura dolog volt számomra az iGS630 használata során: egyrészt a gombok használatába sokszor "belegabalyodtam", de gondolom hosszabb felhasználás során átszoknék az érintőképernyős gondolkodásból. Másrészt pedig az apphoz csak akkor tudok párosítani készüléket, ha az appban nincs korábbi párosított készülék, illetve az eszközben nem volt korábban másik telefon párosítva… Szerintem életszerű az a helyzet, hogy valaki több eszközt használ, vagy használt már.

Kinek és mire

Az iGS630 leginkább azon bringásoknak lesz kedvence, akik szeretnek előre eltervezett nyomvonalakat követve gurulni, szeretnek egy halom adatot rögzíteni és elemezni. A kiváló akkumulátor kapacitása révén akár a hosszú túrákra indulók számára is kiváló választás!
 

A tesztalanyt a forgalmazótól a Boneshaker Kft-től kaptuk. A tesztet is a Bonsehaker támogatta, de az eredményébe semmilyen beleszólásuk sem volt.