- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
2016-ra jelentősen fejlődött és tovább is bővült a Superior modellkínálata, amit Búr Zsolt cyclocross magyar bajnok mutat be Nektek, aki nem mellesleg Superior X-Road paripa nyergén hozta el a címet.
A Superior széles termékpalettáján a fő hangsúly a versenyzésre termett, csúcstechnológiát képviselő kerékpárokon van, amiket az első Cross-Country Olimpiai Bajnok Bart Brentjens által alapított SUPERIOR BRENTJENS MTB Racing Team profi versenyzői tesztelnek a végleges forgalomba kerülés előtt. A sikeres prototípus-tesztek után jöhet a laboratóriumi stressz-teszt, majd a sorozatgyártás, így
akik Superior bringával tekernek, ugyanazokat az előnyöket élvezhetik, mint az élvonalbeli versenyzők.
A merevfarú Superior Team váz az egyik legkönnyebb, sorozatban gyártott MTB váz nagy kerekekhez. A karbon XP vázakhoz képest azokon a részeken, ahol kevésbé fontos a merevség, lefaragtak az anyagból, így jelentős súlycsökkenést értek el. A vázgeometria ezzel együtt megegyezik az XP vázak geometriájával, de a kozmetikázásnak köszönhetően, mindössze 990 gramm a Team váz súlya.
A tervezésnél nagy hangsúlyt fektettek a középrész merevségére, ami jelentősen javítja a hajtáshatékonyságot.
A Superior kínálatában a high-end MTB modellek csak 29"-es kerékméretben készülnek, mert tesztjeik alapján ez a kerékméret a leghatékonyabb és legnépszerűbb a versenyzői körökben.
Az összteleszkópos Superior XF viszont elérhető 27,5"-es kerékméretben is. A váz és a forgáspontok tervezésénél nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy a rugóstagog a lehető legalacsonyabb nyomáson lehessen használni, ami a komfort növelését hozza magával.
Az idei évben a pehelysúlyú Alu X6 Ultralite alu csövekből készülnek a vázak, amik hátulja az átütő tengely miatt merevebb lett.
A kifejezetten hölgyek számára készült vázgeometria 27,5" és 29" kerékméretben is kaphatóak a belépő kategóriás MTB kerékpárok között Modo fantázianévvel, számos különböző felszereltségben.
2016-ban a Superior országúti karbon csúcsmodelljei is kaphatóak tárcsafékes változatban, de a hagyományos féket kedvelőkről sem feledkeztek meg a high-end tervezők. A karbonvázas, tárcsafékes modelleket átütő tengellyel szerelik, ami által azok merevebbek és jobban irányíthatóak lettek. Az elektromosság hívei Di2 felszereltséget is kérhetnek maguknak.
Külön örömhír, hogy a se nem országúti, se nem cyclocross Gravel-Bike kategóriában is domborít a Superior, X-Road néven. A vázgeometria megtervezésébe rengeteg munkaórát öltek a tervezők, ám többek között ez is hozzájárult ezévi bajnoki címemhez, hiszen a 2016-os Cyclocross Nemzeti Bajnokságot egy Superior X-Road nyergében nyertem meg.
Búr Zsolt cyclocross magyar bajnok
A középrész merevsége kifejezetten jóra sikerült és a homlokcső szöge, valamint az átütő tengelyes villa miatt kiemelkedő irányíthatósága van, amit a rövid láncvilla miatti fordulékonysággal is megspékeltek. Kizárólag tárcsafékes változatban lesz kapható.
A Superior nem más, mint a világ legkeményebb pályáin tesztelt technológia, amit a Superior versenyzők eredményei is igazolnak.