Superior & Rock Machine 2019

Superior & Rock Machine 2019

Vertich Tamás
2018/07/06
Amiért érdemes várni 2019-et.
Hirdetés

Superior és Rock Machine újdonságok 2019

Nemrég szlovákiában jártunk a Superior és a Rock Machine hazai forgalmazójának (Bikelogistics) jóvoltából a 2019-es termékbemutatón. A nyálcsorgatás és fotózás mellett néhány modellt meg is tekerhettünk egy rövid ideig, ami alapján bizton állíthatom, van mire várni 2019-ben.

Elsőként a Superior merevfarú csúcs montit, a Team Issue-t próbáltuk ki. Jelentős változás itt nem történt, a jól bevált geometriát és anyaghasználatot követték, hiszen ami jó azon nem feltétlenül kell változtatni. Fullosan felszerelt montitól azt kaptam amire számítottam.

Superior Team Issue Forrás: Mozgásvilág

Superior Team Issue
Kép forrása: Mozgásvilág

Egy roppant jól irányítható, nagyon merev, igazán átgondolt bringát. A mai technikai szintnek megfelelően minden benne van, elöl-hátul átütő tengely a megfelelő merevség érdekén, szépen kidolgozott váz – ötletes, hogy figyeltek a bowden vázba lépésére, hogy véletlenül se törjön meg, amikor befűzik azt. Tudom, hogy apró részlet, mégis felettébb hasznos, hogy a vázméret mellett a javasolt felhasználói testmagasságot is feltüntetik (mivel általában gyártónként eltérnek ezek az értékek).

Egyértelmű méretezés Forrás: Mozgásvilág

Egyértelmű méretezés
Kép forrása: Mozgásvilág

Mivel az idő szűkösen állt csak rendelkezésre, teszt helyett inkább csak egy gyors kipróbálásra volt lehetőségem. Még két modellt gyorsan el is vittem egy-egy körre, elsőként a Rock Machine Blizzt. Ez egy karbon trail bringa, 1x12-es edge szettel szerelve. A Superiorhoz hasonlóan ezt a kerékpárt is átütőtengellyel vértezték fel és szintén odafigyeltek a bowdenek ergonómiájára. A hajtásoldalon a karbon váz keresztmetszete nagyobb, tengelytávolsága (1135 mm) éppen optimális felfelé és lefelé is. Tökéletes ár/érték arányű maratonozós bringa.

Rock Machine Blizz Forrás: Mozgásvilág

Rock Machine Blizz
Kép forrása: Mozgásvilág

Végül egy Rock Machine Gravelride 500-ast gurítottam el gyorsan. Alu vázas, átütőtengelyes és elöl6hátul hűtőbordás tárcsafékek. Az első villába és a hátsó támvillába integrált felfogatási pontok kerültek a csomagtartóknak és sárvédőknek, ha hosszú túrára indulna vele az ember (megjegyzem, jó döntés egy ilyen bringát választani erre a célra). Gondolva a professzionális felhasználókra, előkészítették a zárható teleszkópos gyeregcső kábelezésnek is a helyet. Akik ezzel járnának hétköznap munkába és hazafelé esetleg az ösvényeken keresztül csapatnának kicsit, nem lőnek bakot ha ezt választják.

Hűtőbordás tárcsafékek Forrás: Mozgásvilág

Hűtőbordás tárcsafékek
Kép forrása: Mozgásvilág
Hirdetés