Rögtön itt a kis tesó? Megérkezett a Shimano XT Di2

Rögtön itt a kis tesó? Megérkezett a Shimano XT Di2

Bognár Tamás
Bognár Tamás
2025/06/18
Megérkezett az "olcsó" vezeték nélküli elektromos Shimano XT Di2 rendszer!
Hirdetés

Alig pár napja mutatta be a Shimano a legújabb montis zászlóshajóját a vezeték nélküli elektromos XTR Di2 szettet, amiről írtunk is nektek, és most itt a következő modell! Az XT Di2 közvetlenül alatta foglal helyet a hierarchiában, és bizony ha jobban megnézzük, akkor elgondolkodtató, hogy vajon melyiket is érdemes megvenni?

Mindjárt itt a trónkövetelő?!

Illetve melyikkel is érdemes bringát választani, mert véleményem szerint manapság kevesebben cserélgetik le a komplett szettet a bringájukon, mint ahányan új kerékpárban választanak Di2 rendszert. Az XT váltórendszer 1980 óta van közöttünk, és azóta megannyi változáson esett át. M8200 Di2 névre hallgat a legújabb modellverzió, és bizony szemmel látható, hogy az XTR kiköpött mása. 

Hátsó váltó

Rögtön itt a kis tesó? Megérkezett a Shimano XT Di2-6
Rögtön itt a kis tesó? Megérkezett a Shimano XT Di2-6
Forrás: Shimano

Itt is megjelent a Shadow ES váltó kialakítás, ami egy ék alakú forma, így jobban védett az ütésekkel szemben. Ha mégis ütés érné, amit nem tud elnyelni a stabilizátor egység, akkor a váltó automatikusan visszaáll az eredeti állapotába az ütés után. 

Az RD-M8260-as hátsó váltó nem tartalmaz akkumulátort, közvetlenül rákötheted az elektromos kerékpárod akkujára, így sosem kell tölteni. Ezzel együtt érkezik a Free Shift funckció, ami azt jelenti, hogy tekerés nélkül tudsz váltani, mivel a motor tovább forgatja a lánckereket. A másik az Auto Shift ami automatikusan vált, a pedálfordulatodat, a befektetett erőt, és több paraméter figyelembevételével. További érdekesség, hogy 11 sebsséges LinkGlide és 12 sebességes Hyperglide + rendszerhez is lesz megfelelő váltó! 

Lánckeréksor

Rögtön itt a kis tesó? Megérkezett a Shimano XT Di2-7
Rögtön itt a kis tesó? Megérkezett a Shimano XT Di2-7
Forrás: Shimano

Lánckeréksorból 9-45T és 10-51T lesz a választék. Itt a két lagnagyobb lánckerék alumínium, a többi kovácsolt acél, ami jó hír, mert legalább tartós lesz. 

Hajtómű

Rögtön itt a kis tesó? Megérkezett a Shimano XT Di2-5
Rögtön itt a kis tesó? Megérkezett a Shimano XT Di2-5
Forrás: Shimano

A hajtómű kinézete is az XTR-re hajaz, persze kicsit nehezebb, és nem lesz belőle többféle kivitel XC és trail felhasználásra. Ellenben marad a 176 mm-es Q-faktor és az 55 mm-es láncvonal, négyféle hajtókarhosszal (160-165-170-175 mm)

Váltókar

Rögtön itt a kis tesó? Megérkezett a Shimano XT Di2-3
Rögtön itt a kis tesó? Megérkezett a Shimano XT Di2-3
Forrás: Shimano

A váltókar szintén tartalmazza a Rapid ES technológiát mint az XTR esetében, precíz és gyors váltást biztosítva. Több irányban is állítható, és nem csak kattintással, hanem folyamatos nyomvatartással is tudsz váltani. Van programozható gombja is amit az E-Tube app segítségével tudsz testre szabni, és a Free/Auto Shift funkciót vezérelheted róla. 

Fékrendszer

Rögtön itt a kis tesó? Megérkezett a Shimano XT Di2-1
Rögtön itt a kis tesó? Megérkezett a Shimano XT Di2-1
Forrás: Shimano

A fékrendszer is megújult, itt lesz két dugattyús XC és négy dugattyús Trail féknyereg is, természetesen hűtőbordás betétekkel. Sőt az XC kivitel nem csak Post Mount hanem Flat Mount konzollal is elérhető lesz!

Kerekek

Rögtön itt a kis tesó? Megérkezett a Shimano XT Di2-2
Rögtön itt a kis tesó? Megérkezett a Shimano XT Di2-2
Forrás: Shimano

Ahogy az lenni szokott, érkezik kerékszett is, immáron nem kónuszos, hanem ipari csapágyas kivitelben, 27.5” és 29”-os méretben. 30 mm-es felniperem szélessége alkalmas a ballonos gumik fogadására, és persze nem maradhat el a CenterLock fékfelfogatás és a MicroSpline kazettatest sem. 

Kíváncsian várjuk az első tesztdarabok érkezését!

Hirdetés