Kerékpártúra a Tour de France-on - I. rész Hír

Czinke István - Altura
2009/07/22
Mindenki feszülten várakozik, szinte vibrál a levegő... idegtépő a várakozás. Majd feltűnik az első boly. Állok, nézek, szinte alig tudok fotózni a megdöbbenéstől... Itt vagyok, részese a Tournak!!!

Szombaton indultunk kis csapatunkkal, hogy részesei legyünk a világ legfantasztikusabb országúti kerékpár viadalának . Átvágtunk a viharsúlytotta közép-nyugat európán, majd estére megérkeztünk a Mont Blanc lábánál fekvő Courmayeur közelében lévő Ferret-völgyi festői kempingünkbe. A nap még utolsó sugaraival bearanyozta a hegyeket, mielőtt eltűnt a horizonton. Sátorállítás, rövid vacsora, majd irány az "ágy". A fárasztó, mintegy 1200 km után jól esett aludni térni.

Míg másnap a Tour mezőnye a svájci hegyeket taposta, addig mi a közeli Veni-völgyben tettünk egy káprázatos bemelegítő bringatúrát. A nap ragyogott, a levegő kristály tiszta volt, a Mont Blanc fehéren mosolygott le a világra. Egész nap bejártuk a vidéket, meg-megállva rácsodálkozva a természet szépségeire.

Este a kempinghez közeli Paulo nál múlattuk az időt, s végigkóstoltuk a finom alpesi sajtokat.

Másnap - míg a Tour pihenonapját töltötte Martigniben -,  felderítettük a Kis-Szent Bernát-hágó vidéket , a július 21-i Tour helyszínt. Ezután az Alpok fővárosában Chamonix -ban bringáztunk egy kicsit, készülve a következő napi " Nagy Napra".

Felvirradt a "nagy nap", részesei lehetünk a Világ leghíresebb országúti kerékpár versenyének. Korán keltünk, kempingünkből hűséges drótszamaraink nyergében ereszkedtünk le az Aosta-völgyön , majd becsatlakozva a Tour útvonalába nekirugaszkodtunk megmászni a Kis-Szent Bernát-hágót . Nem volt még tíz óra, a Peloton valószínűleg még a reggelit majszolgatta, közben mi rendületlenül nyomjuk a kilométereket. Sok-sok hasonszőrű Tour rajongó teker amerre a szem ellát. A világ minden tájáról érkeztek, de egyetlen cél mozgat mindenkit: a Tour...

Felértünk a hágó előtt fekvő Tuile kisvárosba, ahol óriási tömeg volt. Ennyi embert talán még soha nem láttak az ittlakók. Viszont mindenki türelmes volt, nem láttunk vitát. Egy "kápúcsínó", kis pihenő és irány az utolsó szakasz, a legnehezebb... már megszoktuk.

A kanyarokban tömve állnak az autók, karavánok , néhányan már több napja várják a versenyzőket . Sátrak, vidám emberek kitelepített kemping asztalokon falatoznak, beszélgetnek, latolgatnak, bort isznak.

És ez így megy végig a hágóig, mint egy nagy vidám majális . A hágó alatt 1 km-re egy jól belátható helyen megállunk, eszegetünk mi is, körülöttünk sok-sok ember. Helikopter zúgás jelzi, hogy hamarosan történni fog valami, majd zene, amely egyre hangosabban szól, és megérkeznek a szponzorok autói. Táncoló lányok, szóróajándékokat dobálnak, mindenki igyekszik valami relikviát megszerezni emlékbe. Póló, kulcstartó, matrica, kolbász, sapka, stb.

Eltűnik a kavalkád, mindenki feszülten várakozik, szinte vibrál a levegő... idegtépő a várakozás. Majd feltűnik az első boly. 3 bringás eszeveszett tempóban teker fel az emelkedőn, majd követik őket több, kisebb-nagyobb csapat. Mindenki kiabál, szurkol, a kedvencét élteti, fényképező masinák kattannak. Állok, mellettem húznak el a nagymenők: Pelizotti, Armstrong, Contador, Sastre, ésatöbbi... ésatöbbi... Állok, nézek, szinte alig tudok fotózni a megdöbbenéstől... Itt vagyok, részese a Tournak!!!

Az eleje elhalad, őket újabb versenyzők követik, előkerül egy TV egy kocsi csomagtartójából, azon nézzük ahogy a mezőny eleje halad a cél felé: tőlünk még 30 km eszeveszett száguldás lefelé...   Megvártuk míg elhalad az összes versenyző, a TV-n megnéztük a befutót, majd irány vissza a kempingbe... holnap újra ott leszünk. találákozunk a Col de la Colombiere-n.

A túrát az Altura utazási iroda szervezte. Ha kedved lenne ehhez hasonló izgalmas aktív kikapcsolódásra, keresd fel weboldalukat további túrákért!