Menü

2013.03.12.     Hozzászólás 7

A megváltó

Felszabadító sajátsúlyos önmasszázs


A combom oldalt fáj, a hátam is sokat, főleg a lapockámnál. Sokat ülök, ez van. Görnyedek a gép előtt, persze most is. A vádlim, na az nagyon szokott fájni, főleg ha vezetek. Görcsöl. A feleségem háta is fáj, mindig baloldalon hordja a táskát, és tele van. Hihetetlenül tele. Azt hiszem, minden nő táskája tele van, és mindig fáj a hátuk.

Szerintem sokan járnak hasonló cipőben hiszen nem kell profi sportolónak lenni ahhoz, hogy profi masszőrre legyen szükségünk. Mondjuk ezzel az a baj, hogy a masszőr sokba kerül.

Itt érkezik a segítségünkre az SMR henger.

 

Mi az SMR?

Hivatalosan: Self Myofascial Release – azt jelenti:“saját magunk izompólyáinak felszabadítása”.

Az SMR elsősorban sportolók számára kifejlesztett módszer, melynek lényege az izompólyákban kialakult feszültségek feloldása, felszabadítása. Ennek eléréséhez csak egy egyszerű eszközt, egy hengert kell használnunk, valamint saját testünket. A hengerrel végzett gyakorlatok helyes kivitelezése hamar elsajátítható. Ezt a módszert természetesen olyanok is alkalmazhatják, akik szinte semmilyen, vagy csak nagyon minimális mozgást végeznek és olyanok, akik munkájuk során jellemzően sokat ülnek, illetve állnak. Az állandó és komoly fizikai igénybevétel nem kívánt hatásait ezzel a technikával önmagunk is könnyedén orvosolhatjuk. Az izmok könnyebben regenerálódnak, fejlődnek, valamint terhelési szintjük nagymértékben megnövekszik. A sérülésveszély csökken, mivel az izmot körülvevő hártya, az izompólya ellazul, így az izom visszanyeri eredeti tónusát. A sérült izmokban keletkezett letapadások és behegesedett szövetek fellazulnak, ennél fogva lebonthatóvá válnak.

 

És akkor ugyanez "magyarul": Az SMR henger maga a megváltó. Rendszeres használatával az izmaidban kialakult csomókat masszőr, vagy akár a párod nélkül is kimasszírozhatod. Mozgás vagy nem mozgás függvényében mindenkinek máshol jellemzőek ezek, de vannak olyan helyek ahol szinte biztos találunk ilyet.

 

Triggerpoint Foam Roller

 

A Triggerpoint hengere hosszú távon akar segítségünkre lenni. A henger belső kérge egy keményebb anyagból készült, ezt borítja a habos műanyag, különböző bütykökre formált réteg. A belső kemény hengernek nagy szerepe van abban, hogy az idő előrehaladtával ne deformálódjon a termékünk és sokáig tudjuk használni. A gyártó szerint a különböző minták pedig hol a masszőr nagyujját, ujjbegyeit vagy a tenyerét helyettesítik.

A henger különböző színekben, csomagokban és méretben kaphatók. Felhasználás szerint elég a 2 méretre koncentrálnunk. A nagyobb, hosszabb termék mellett a rövid henger mérete lehetővé teszi, hogy bárhova - nyaralásra, munkába- magunkkal vigyük. Külön előny, hogy üreges kialakítása miatt, még pakolhatunk is bele.

 

A tökéletes az egészben az, hogy a termékkel együtt javasolt feladatokat is kapunk, ahol részletesen mutatják a helyes testtartást. Külön gyakorlat a combokra, vádlira, alsó-, és felső hátra. Akinek részletesebb kell, az a gyártó weboldalán videót is talál.

 

 

Ha először használod, ne ijedj meg- ordítani fogsz a fájdalomtól!

Bizony sajnos ez is olyan, amiért meg kell szenvedni.

A javasolt feladatok elvégzéskor, először mindenkinek nagyon fáj. Az idő múlásával, ahogyan a gócpont lazul, az izmok kevésbé feszültek, úgy csökken a fájdalom is.

Mazochistáknak javaslom, hogy amikor megtalálták azt a pontot, ahol a legjobban fáj, azaz megvan a gócpont, akkor tartsák magukat abban a helyzetben és csak pici ide-oda görgetéssel dolgozzák el a gócot, hogy szépen kiengedje az izomból a feszültséget. Kb. 10-20 mp múlva csökkenni kezd a fájdalom.

10-15 perc alatt az összes területen végig haladva, újjászületve tápászkodhatunk fel!

 

Gyakorlatok SMR hengerrel

  

A Tptherapy hengert a dunafit.com-tól kaptuk tesztelésre. Köszönjük!

A cikkben szereplő hengert itt, durva dudorost pedig itt találsz.

Olvass többet a témáról: teszt, Triggerpoint