Menü

2010.10.18.     Hozzászólás 0

Mozgásvilág.hu

Lazulj stresszoldó jógával!

Feszült vagy, és nem tudod kikapcsolni az agyad? A stresszoldó jóga segít ellazulni!


Felpörgött életritmusunk miatt manapság nincs olyan ember, akin ne mutatkoznának a stressz tünetei. A tömegközlekedés, a dugóban ücsörgés, a munkahelyi feszültség és a mindennapi megélhetés miatti idegeskedés rányomja bélyegét idegállapotunkra. A stressz pedig szorongást, depressziót, frusztrációt, akár agressziót is kiválthat. Ráadásul tönkreteszi betegségekkel szembeni ellenálló képességünket, befolyással van kapcsolatainkra, türelmetlenekké válunk és az alvással töltött órák is kevésbé hatékonyak stresszes állapotban. Ezért fontos a szakszerű stresszoldás és a stressztűrés fejlesztése.

A stresszes állapotot sokféleképpen oldhatjuk, az egyik leghatékonyabb módszer a stresszoldó jóga, amely ötvözi a jóga feszültségoldó, lazító, relaxációs technikáit és a modern pszichológia vívmányait. Célja a modern, nagyvárosi életmódból fakadó káros feszültségek oldása.

 

A stresszoldó jóga hatása
A stresszoldó jógagyakorlatok olyan egyszerű, mégis rendkívül hatékony mozdulatok, amelyek növelik a munkabíró képességet és megelőzik a stresszes életvitelből fakadó betegségek kialakulását. Csökkentik a felgyülemlett feszültséget és szorongást, fejlesztik a türelmet, összehangolják a jobb és bal agyféltekünket. E módszer segítségével mélyül az önismeretünk, változik az életszemléletünk, erősödik az immunrendszerünk. Hosszútávon pedig sokkal nyugodtabbak és oldottabbak leszünk.

 

Hogyan segít?
A relaxáció első lépése, hogy hagyjuk agyunkat és testünket megnyugodni. A relaxációt éppen ezért nehéz elsajátítani, de ezen képesség fejlődését nagyban meghatározza az, hogy az illető mennyi időt szán a gyakorlásra, milyen rendszeresen és intenzitással gyakorol.

A relaxáció alapja egyébként az oktató relaxált állapota, aki megosztja ezt a tanulókkal.

 

A stresszoldó jóga hatékonysága abban rejlik, hogy a jóga gyakorlatokat (ászanákat), légzőgyakorlatokat stresszoldás szempontjából köti össze: nem az izmok erősítését és nyújtását tartja elsődleges célnak, hanem az izmokban, izületekben felgyülemlett feszültség kimozgatását és kilégzését.

Ezt hosszú lazításokkal, speciális ászanákkal és mozgásterápiában használt gyakorlatokkal éri el. A légzőszervekben felgyülemlett stressz eltávolításához légzőgyakorlatokat (pránajáma) használ, hangsúlyosak a hosszú kilégzések és a hasi légzések.

A mentális lazítás eszköze pedig a hosszú, vezetett relaxáció az óra végén, mely akár több órányi alvással is felér.


 
Próbáld ki te is!

Olvass többet a témáról: jóga

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.