Vogel csúcstúra (Tolminske Ravne felől) Túra

A Vogel csúcstúra (Tolminske Ravne felől) Túra hossza 6 Km. Az útvonal szintemelkedése 1100 m, szintideje 6 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Szlovénia területén található.

Ez a túraútvonal a 'déli-Bohinj' hegylánc oldalában fekszik, a Vogel síközpont felett. Az ösvények a hegyoldal déli oldalán, Tolmin felől vezetnek a hegycsúcs felé, a Razor alpesi mezőin és a napos déli lejtőkön át. Ez egy igen népszerű, könnyű és panorámákkal tarkított túra.

Gerinc Žabiški Kuk és Vogel között

Gerinc Žabiški Kuk és Vogel között (fotó: (c) www.slotrips.si)

Vogel csúcstúra

Kiindulási pont: Tolminske Ravne, amennyiben dél felől érkezel, kicsivel Tolmin előtt fordulj jobbra Zadlaz vagy Žabče falvak felé. Az út Tolminske Ravne felé kikövezett, ám elég keskeny, ezért kicsit kényelmetlen a szembejövő forgalom miatt. Az út végén, 12 km-re Tolmintól van egy kicsi parkoló jobbra, itt parkolj le.

Útvonal:
Haladj tovább a parkoló mentén egyenesen a szekérúton immár gyalogosan és menj át két teheneknek fenntartott kapun. Az út lassan lejt, majd a víztározó után ketté válik egy hosszabb, de laposabb, illetve egy rövidebb, de meredekebb ösvényre. Mindkettő jól táblázott és a Razor alpesi mezőre visz. A út egy bükkfa erdőn visz át Razor felé. A meredek ösvényen van egy rövidebb szakasz, ahol a drótkötél segít a feljebbjutásban, majd a hatalmas mezőre érve minden irányban széles panoráma nyílik. Az itt található sajtüzem nyaranta nyitva áll, ahogy a Koča Na Planini Razor menedékház is. A menedékház felett kövesd a jeleket Vogel felé és menj tovább egy erdős szakaszon. Nemsokára az út ketté válik: balra a Globoko nyereg, de te haladj tovább jobbra a Vogel irányába. Egy impozáns ösvény fut kelet felé a közepesen emelkedő hegyoldalban, amely a Žabiski Kuk és Vogel hegyek közötti széles medencébe visz. Folytasd az utat tovább egyenesen a fűvel és kövekkel borított úton a gerinc felé, amelyet a két említett hegy között érsz el. Itt élesen fordulj balra és kezdj el emelkedni a gerinc mentén a Vogel csúcsa felé. Hamarosan meglátod a Vogel sípályáit közvetlenül alattad és talán egy pici szeletet is a Bohinji-tóból. Egy kicsit tovább menve a fennséges Júliai Alpok közepe bukkan elő.

A csúcstól visszafelé haladj észak-nyugati irányban a Globoko nyereg felé és menj a Razor mező irányába. A gerincnek ezen szakasza nem járható, ezért a jelzett út közvetlenül a csúcs alatt áttér a jobb - Bohinj felöli - oldalra és a gerinc alatt halad tovább. Az ösvény könnyű, végig kitáblázott és 30 perc alatt elvisz egészen a Globoko nyeregig. Ha egy kicsi szeretnél tovább maradni a nyergen, akkor kövesd a jeltelen, ám jól látható ösvényt, amely nyugat felé halad. Egy a Vrh Krnic felé vezető rövidebb emelkedő után meredek lefelé következik és elér egy olyan pontra, ahol a gerinc elég nehézzé válik. Itt észre fogod venni a jelzett ösvényt magad alatt, a jobb oldalon, menj le erre egy kavicsos szakaszon át és maradj rajta egészen a Globoko nyeregig. Rögtön a nyereg alatt feltűnik néhány bunker romja az I. Világháborúból, amelyek állapota eléggé leromlott, ezért lehetőleg ne nézd meg őket belülről. Ereszkedj tovább a Razor mező felé egy hajtű kanyarokkal tarkított kellemes csacsi-ösvényen és lassan visszaérkezel Tolminske Ravne-hoz a fent említett ösvények valamelyikén.

Kitett szakasz a Razor mező előtt

Kitett szakasz a Razor mező előtt (fotó: (c) www.slotrips.si)

Legmagasabb pont/hegycsúcs:

Razor mező - Tolminske Ravne: 1 óra
Összesen: 6 óra

Nehézségi fok: 2
A teljes útvonal technikailag könnyű.

Szintrajz

(szintrajz forrás: (c) www.slotrips.si)

Az ösvény típusa: végig jelzett útvonal.

A túraútvonalak használata közben saját testi épségéért minden túrázó maga felel! Esetleges sérülésért, balesetért felelősséget nem vállalunk.

A túraleírás, a képek és a GPS adatok a www.slotrips.si jóvoltából állnak rendelkezésünkre.