Oszoly körtúra Túra

Az Oszoly körtúra Túra hossza 4 Km. Az útvonal szintemelkedése 240 m, szintideje 1 Óra 30 Perc, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

A sziklamászók kedvelt célpontjául szolgáló Csobánkát a túrázók számára is érdemes felkeresni, ugyanis a település fölé magasodó Oszoly-csúcsról és az oda vezető jelzett útvonalak számos pontjáról nagyszerű kilátás nyílik a környező tájra. A látvány mellett érdekes és hasznos információkat is megtudhatunk a területről, mivel számos tanösvény található az itteni erdőkben. A sűrűn egymást követő tájékoztató tábláknak köszönhetően az eltévedés veszélye szinte teljesen kizárható, így a kezdő turistáknak is bátran ajánljuk az alább részletezett, könnyedén teljesíthető túrát.

Oszoly körtúra

1. Utunkat Csobánkán, a Kossuth Lajos utca és a Hegyalja utca találkozási pontjánál található Oszoly-pihenőnél kezdjük. Az itt felállított információs táblán megtekinthetjük a közelben lévő, sűrűn kiépített tanösvények nyomvonalát.

Kilátás a Stiasny-pihenőről Forrás: Vígh Tarsoly Gergő
Kilátás a Stiasny-pihenőről
Kép forrása: Vígh Tarsoly Gergő

2.  Északi irányba indulunk a község szélén, de már az erdőben, a piros sáv jelzést követve. Nagyjából 650 méter után elérjük a piros háromszöget, ahol jobbra fordulunk és elkezdünk meredeken emelkedni a csúszós törmeléklejtő aprókavicsos talaján.

3. Miután leküzdöttük az útvonal legnehezebb részét, felérünk a pompás panorámával rendelkező Stiasny-pihenőhöz. A mészkősziklákon kifújhatjuk magunkat, ám legyünk óvatosak, mert a felszínük csúszós és a kilátóhely szélén meredek szakadék tátong alattunk.

Kettős kereszt és országzászló az Oszoly-csúcson Forrás: Vígh Tarsoly Gergő
Kettős kereszt és országzászló az Oszoly-csúcson
Kép forrása: Vígh Tarsoly Gergő

4. Déli irányba folytatjuk utunkat, elhagyjuk az Őstölgy és az Oszoly-rét nevű táblákat, majd a sárga háromszög jelzésen kis emelkedést követően kiérünk a 329 méter magas Oszoly-csúcsra. Itt egy kettős kereszt és egy országzászló társaságában gyönyörködhetünk a pazar kilátásban.

5. Innen visszafordulunk a sárga háromszöget követve, majd a sárga sávon jobbra fordulva ereszkedünk lefelé. Pár perc múlva azonban ismét emelkedni kezd utunk, amely ezennel a Csúcs-hegyre visz fel minket.

Csobánka házai az Oszoly-csúcsról Forrás: Vígh Tarsoly Gergő

Csobánka házai az Oszoly-csúcsról
Kép forrása: Vígh Tarsoly Gergő

6. Az emelkedő végén mára felhagyott homokkőbányákhoz érünk, amiknek az aljában élesen jobbra fordulunk és egy jelzetlen, nem túlságosan kitaposott ösvényen haladunk nyugati, északnyugati irányba az egykori bányák területén.

7. Nagyjából 350 méter után egy kilátóponthoz érünk, ahonnan újabb szemszögből csodálhatjuk meg Csobánka házait és a Pilis vonulatát.
Löszmélyút Csobánka határában Forrás: Vígh Tarsoly Gergő

Löszmélyút Csobánka határában
Kép forrása: Vígh Tarsoly Gergő

8. Déli irányba indulunk vissza és hamarosan újra elérjük a sárgával jelzett turistautat. Itt egy hatos útelágazásnál jobbra fordulunk, majd néhány métert követően ismét jobbra térünk egy kissé elhanyagolt útra, amelyen pár száz méter után elérjük a piros sáv jelzést.

9. Észak felé haladunk egy hangulatos löszmélyúton keresztül, majd elérjük a falu első házait és pár perc múlva feltűnik előttünk a túra elejéről már ismerős Oszoly-pihenő, amely egyben utunk végpontja is.