Könnyed túra a Himberg csúcsára

A Könnyed túra a Himberg csúcsára hossza 6.4 Km. Az útvonal szintemelkedése 380 m, szintideje 2 Óra 30 Perc, nehézsége Könnyű. Az útvonal Ausztria területén található.

Puchberg házai fölé emelkedő hegy a Himberg, mely kiváló túraopció, ha van egy fél napunk aktívan eltölteni.

Házak közül indulunk

A település központjából indulunk a piros jelzést követve, mely gyorsan kiér a házak közül, és a hegy meredek oldalán zigzag formával kezd felkapaszkodni a 946 méteres csúcsra.

Röviddel a fák közé érkezésünket követően az út elágazáshoz ér: balra halad tovább a piros, míg jobbra a sárga jelzés halad tovább. Havas, saras, nyirkos talaj esetén érdemes felfele a pirosat választani, ami meredekebb, így lefele ezen körülmények során nehezebb.

Könnyed túra a Himberg csúcsára-5
A sárga-jelzésen haladva több helyen is gyönyörű panoráma nyílik a Schneebergre
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

A piros kicsit több mint 3, a sárga kicsit kevesebb mint 3 km hosszú. Utóbbi szakaszon több helyen is csodálatos kilátás nyílik a távoli Schneeberg hegy tömbjére.

A tetőn hütte található, ami téli időszakban nincs nyitva, így ha november-április között járnánk erre, ezzel számoljunk. Előtte nagyobb terasz, padokkal, ahol megpihenve a kétezer méter magas Schneeberg panorámájában gyönyörködhetünk.

Könnyed túra a Himberg csúcsára-10
Utunk végéhez közeledünk, vissza Puchberg központjába
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

Pihenőnk végeztével, ha a piros jelzésen jöttünk fel, akkor a sárgán, ha a sárgán érkeztünk fel, akkor a piroson induljunk el lefele, így nem kell ugyanazon utat járnunk kétszer...