Dévényi Antal-kilátó - Nagy-Kopasz-hegy túra Túra

A Dévényi Antal-kilátó - Nagy-Kopasz-hegy túra Túra hossza 6 Km. Az útvonal szintemelkedése 266 m, szintideje 1 Óra 40 Perc, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

Már régóta terveztük ezt a piliscsabai túrát, mivel ez a rész általunk ritkábban látogatott, ennek ellenére nagyon jó kis ösvények vannak erre.

Elsődleges célpontunk nyilvánvalóan a Dévényi Antal-kilátó volt, a maga különleges, jenga toronyra hajazó építészeti megoldásával, amit érdemes közelről körbe járni. Nagyon vártuk, hogy végre kibukkanjon a fák közül és amikor megpillantottuk, nem okozott csalódást. A tetejéről remek körpanoráma nyílik a környező dombokra, igazán lenyűgöző a látvány.

Miután lejöttünk a kilátóból, érdemes még további ösvények után nézni, például innen visszafordulva a kék körtúra és a kék kereszt jelzésen a Homok hegyre jutunk, amely igazán méltó a nevére, mivel a talaj valóban süppedős homokká válik egy idő után.

Kanyargós ösvényeken haladunk, néhol egy kis panorámával fűszerezve. Igazán kellemes túra, gyerekeknek is alkalmas.

Dévényi Antal-kilátó - Nagy-Kopasz-hegy körtúra

1. Piliscsabáról, Klotildligetről indulunk a piros kereszt jelzésen. A büfénél jobbra kanyarodunk és követjük a jelzést az erdősávig, majd ugyanezen az úton maradva elindulunk felfelé. Amikor az erdei útelágazáshoz érünk balra kanyarodunk. a piros kereszt jelzés fel is tűnik az egyik fán.

Virágzó orgonabokrok közepette Forrás: Mozgásvilág.hu
Virágzó orgonabokrok közepette
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

2. Ebbe az irányba tartva hamarosan egy tisztásra érünk, ahol az egyik fán a Dévényi Antal-kilátó irányába mutató táblát látunk. Innen már a kék körtúra és kék kereszt jelzést követjük, majd később a kék körtúra és kék háromszög jelzésre térünk át.

A kék körtúra jelzéshez csatlakozik a kék kereszt jelzés is Forrás: Mozgásvilág.hu
A kék körtúra jelzéshez csatlakozik a kék kereszt jelzés is
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

3. Ezen az úton hamarosan meg is érkezünk a kilátóhoz. Természetesen felmegyünk és körbenézünk a tetejéről. Visszatérve a földre egy darabon ugyanazon az ösvényen megyünk visszafelé, mint amelyiken idefelé jöttünk, ám az elágazásnál egyenesen megyünk tovább, továbbra is a kék körtúra és kék háromszög jelzést követve.

És íme, meg is érkeztünk, itt a Dévényi Antal-kilátó Forrás: Mozgásvilág.hu
És íme, meg is érkeztünk, itt a Dévényi Antal-kilátó
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

4. Hamarosan egy újabb elágazáshoz érünk, itt a kék körtúra jelzésen megyünk tovább. Ezen az úton lassan átérünk a Homok hegyre, ezt a talpunk alatt tetemes mennyiségben felgyűlő homok is alátámasztja. Amikor egy keresztúthoz érünk, balra kanyarodunk, enyhén felfelé, továbbra is a kék körtúra jelzésen haladva.

Kilátás egy másik irányba a középső szintről Forrás: Mozgásvilág.hu
Kilátás egy másik irányba a középső szintről
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

5. Hamarosan az út balra kanyarodik, de mi szemben egyenesen egy keskeny ösvényre lépve levágjuk ezt az ívet és néhány perc múlva kiérünk egy szélesebb dózerútra, amin jobbra kanyarodunk. Ez az út immár a Pilis Bike 7 nevet viselő kerékpárút.

6. Kisvártatva megérkezünk a sorompóhoz, innen egyenesen megyünk tovább immár beérve Piliscsaba első házai közé. Végül megérkezünk Klotildliget vasúti táblájához, innen a kört bezárva visszatérünk kiindulási pontunkra.