Barangolás Bánkút környékén Túra

A Barangolás Bánkút környékén Túra hossza 9 Km. Az útvonal szintemelkedése 400 m, szintideje 3 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Hazánk egyik legmagasabb pontján, a 956 m magas Bálványon található Petőfi-kilátót minden évszakban érdemes meglátogatni. Télen azonban még izgalmasabb lehet, hiszen ilyenkor általában még tisztább a levegő és nagy eséllyel akár a Magas-Tátra vonulatait is megpillanthatjuk a távolban. Az évszakra gyakran jellemző hőmérsékleti inverzió (a völgyekben hidegebb van, mint a magasabban fekvő csúcsokon) miatt sokszor gyönyörködhetünk az alattunk elterülő völgyeket paplanszerűen beborító felhők látványában. Ezért, és a téli erdő csendes, békés hangulata miatt is megéri egy körtúrával összekapcsolni a kilátó megtekintését.

(Vígh-Tarsonyi Gergő túraleírása)

Itiner

1. A Bánkúton található Fehér Sas Panziótól indulunk, ahol a kerítésen több turistatérkép is segít eligazodni a számos útvonal között. A piros sáv jelzést követve északi irányba kezdjük meg utunkat. Elhaladunk a Bánkúti Síház mellett, majd keresztezzük a műutat. Innentől enyhén emelkedik utunk, amely hol bükkösök, hol fenyvesek között vezet. Tőlünk jobbra, kissé hátrafelé többször feltűnik a fák között a hatalmas gombára emlékeztető NATO radar.

Barangolás Bánkút környékén ForrĂĄs: Vígh-Tarsonyi Gergő
Barangolás Bánkút környékén
Kép forrása: Vígh-Tarsonyi Gergő

2. Egy idő után ereszkedni kezd az ösvény és ismét elérjük a műutat, amit keresztezve áttérünk a piros kör jelzésre. Egyre csak lefelé haladunk és hamarosan elérjük a Meteor-forrást.

3. Egy rövid szakaszon a forrástól a sárga kört követjük, amely a sárga kereszt jelzésbe vezet minket.

4. Jobbra fordulunk a sárga kereszten és megkezdjük a hosszú visszakapaszkodásunkat Bánkút felé. Szép lassan haladunk egy kis patak mentén, elhaladunk a Bánkúti Vízház mellett, majd lassan feltűnnek a sípályák. Innen már nincs messze kiindulási helyünk, ám még hátra van a nap "fénypontja", a Bálvány csúcsán álló Petőfi-kilátó.

5. A Fehér Sas Panziótól néhány métert haladunk a műúton, majd a zöld kereszt jelzésre térünk, csatlakozik hozzánk a Kék háromszög is és némi emelkedőt leküzdve pár száz métert megtéve elérjük a kilátót. Fentről tiszta időben Pazar körpanoráma tárul elénk.

Barangolás Bánkút környékén ForrĂĄs: Vígh-Tarsonyi Gergő
Barangolás Bánkút környékén
Kép forrása: Vígh-Tarsonyi Gergő

6. Miután kipihentük és kigyönyörködtük magunkat, az idevezető úton térünk vissza a Panzióhoz.