Babatpusztára a Gödöllői Dombvidéken Túra

Simon Ádám
A Babatpusztára a Gödöllői Dombvidéken Túra hossza 6 Km. Az útvonal szintemelkedése 190 m, szintideje 2 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

Babatpusztai istállókastély, Babati-tavak, Pap Miska-kút és különleges, kanyon-szerű nyomvonalak is találhatók az M3-as autópálya mentén kipróbált túraútvonalban, a Gödöllői-dombság szélén. Az autópálya közelsége miatt ugyan nem fogunk teljesen elszakadni a civilizáció zajától, de ezzel együtt is megéri megtenni ezt a 6 kilométer hosszú kört, akár családosan is. A túra kiindulópontjánál játszótér is található.

Babatpusztára a Gödöllői Dombvidéken

Gödöllő, Antalhegy városrészéből, a Babati-, Antalhegyi. és Panoráma utcák találkozásától indulunk a zöld turistajelzésen, szinte rögtön hegynek felfelé.

Babatpusztára a Gödöllői Dombvidéken-3
Az autópálya feletti gyalogoshíd
Forrás: Mozgásvilág

A rövid kaptató tetején kanyargós ösvényen érjük el az M3 autópálya felett átvezető hidat, majd azon túl vízmosásos, enyhén lejtős erdei szakasz következik.

Babatpusztára a Gödöllői Dombvidéken-4
Vízmosásokkal színesített ösvény

Babatpusztai istállókastély

Rövidesen a Babatpusztai istállókastélyhoz érünk, ahol jobbra fordulunk, a piros turistajelzéssel ellátott köves útra (ezen ritka autóforgalom lehetséges). Ezen út mentén érintjük a Babatpusztai-tavakat, ahol gyönyörködhetünk a víztükörben és a nádtengerben is.

Babatpusztára a Gödöllői Dombvidéken-6
Babatpusztára a Gödöllői Dombvidéken-8
Babatpusztai tavak
Babatpusztára a Gödöllői Dombvidéken-9
Babatpusztai nádtenger (lehet, hogy pontatlan a növénytani meghatározás)

Pap Miska-kút

Az autópálya indulási oldalára egy aluljárón keresztül jutunk vissza, de amint átértünk, intenzív erdei környezet, kis fahíd, a Pap Miska-kút és egy erdei pihenőhely vár ránk, majd innen meredek felfelék következnek (akár extrém meredek domboldalakat is választhatunk, az utak több helyen újra összeérnek. Itt még követjük a piros jelzést, kiegészülve a zöld teli körrel, majd a csúcsra-érés után nem sokkal, jobbra tartunk, a zöld körön maradva.

Babatpusztára a Gödöllői Dombvidéken-14
Pap-Miska kút
Babatpusztára a Gödöllői Dombvidéken-15
Dimbes-dombos emelkedők

Ezen az úton szépen lassan visszaereszkedünk kiindulási pontunkhoz és ha jól időzítünk, szép naplementében is részünk lehet a fák között.