Sítúra az Ötscher csúcsára

A Sítúra az Ötscher csúcsára hossza 5 Km. Az útvonal szintemelkedése 860 m, szintideje 4 Óra, nehézsége Nehéz. Az útvonal Ausztria területén található.

Lackenhof sípályát nagyon szeretjük, de több napos ottlét alatt a hagyományos síelés mellett érdemes kipróbálni más lehetőségeket is, például a sítúrázást. Különösképp azért, mert szuperül kijelölt sítúra-útvonalak között lehet válogatni és egészen az Ötscher hegy csúcsáig felmászhatunk, pazar és változatos környezetben. Sípálya mentén, erdőben, fák között, kopár hegygerincen és sziklás környezetben is.

Itiner

A gyerekpálya feletti parkolóból indultunk felfelé a 2-es számú piros pálya szélén és körülbelül másfél kilométer (200 m szint) után fordulunk be balra az erdei útvonalra.

Erdei szakasz - Ötscher sítúra Forrás: Mozgásvilág
Erdei szakasz - Ötscher sítúra
Forrás: Mozgásvilág

Szűk két kilométer kijelölt fák között túrázás után érkezünk meg az ülős sílift tetejéhez, az Ötscherschutzhaus-hoz.

Innentől kezdve kezd igazán izgalmassá válni a túra, ahogy egyre távolabb kerülünk a kiépített sípályáktól. 500 méter alatt 100 méter szintet haladunk a mackó-formájú kilátóhelyhez és innen többnyire végig a hegygerincen haladunk a csúcs felé. Aki csak éppen belekóstolna a pályán kívüli síelésbe, de komolyabb kihívásokra még nem vágyik, annak itt érdemes visszafordulnia.

Kóstoló a freeride környezetből - Ötscher sítúra Forrás: Mozgásvilág
Kóstoló a freeride környezetből - Ötscher sítúra
Forrás: Mozgásvilág

Egy-két helyen volt lehetőségünk választani a könnyebbnek tűnő és az izgalmasabb útvonalak között, de nagyjából végig egyetlen nyomvonalon értük el az 1893 méter magasságban lévő Nagy-Ötscher csúcsán lévő keresztet.

Izgalmasabb szakasz a hegygerinc mentén - Ötscher sítúra Forrás: Mozgásvilág
Izgalmasabb szakasz a hegygerinc mentén - Ötscher sítúra
Forrás: Mozgásvilág

Innen izgalmas és tapasztalatot igénylő freeride útvonalakon, kuloárok és erdei szakaszok mentén juthatunk (traverzálhatunk) vissza az 1-es fekete pályáig, majd azon keresztül a kiindulópontunkig VAGY szépen visszaereszkedünk az Ötscherschutzhaus-ig és onnan a piros 2-es pályán fejezzük be.