Simon Ádám
Tankó József
Simon Ádám, Tankó József
A Zirc-környéki kerékpártúra hossza 35 Km. szintideje 4 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Alig néhány házból álló Lókút, Akli, Páliháláspuszta és Tündérmajor településeken keresztül barangoljuk be Zirc környékét.

Kerékpártúra Zirc környékén a Bakonyban

Eplényből indulunk a Holle Anyó panziótól, a Bringaréna (télen síaréna) tövéből.

Zirc-környéki kerékpártúra

A 82-es számű főutat keresztezve döngölt földúton haladunk tovább Lókútig (a falut felülről kikerülve egy nagyobb szintet kihagyhatunk)

Lókút után aszfaltúton tekerünk egy valamivel forgalmasabb úton Zirc irányába Akli településig.

Aklinál balra fordulunk és a falut elhagyva földúton tekerünk tovább Páliháláspusztáig.

Zirc-környéki kerékpártúra

Páliháláspuszta után ismét aszfaltúton haladunk Tündérmajor településig (ha kihagynánk a Zirc és Akli közötti forgalmasabb főutat, Akkor Tündérmajornál visszatérhetünk Akli felé - sárga útjelölés a térképen).

Tündérmajornál a piros kereszt jelzést kéne követnünk, de az útvonalat kerítéssel lezárták, ezért a település első épülete mellett lehet most rátérni a Zirc felé tartó földútra.

Zirc újépítésű családi házaihoz érkezünk, végig a jobb szélen haladva a Som utcánál térünk le jobbra.

Rövid kacskaringózás után elérjük a műutat, amin jobbra fordulva gurulhatunk Akliig, majd onnan a már ismert útvonalon vissza.