Bozsok - Rohonc panorámás kerékpártúra

Simon Ádám
A Bozsok - Rohonc panorámás kerékpártúra hossza 14 Km. Az útvonal szintemelkedése 286 m, szintideje 2 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Egy leheletnyi határátlépés Magyarország és Ausztria között, fürdőtavi pihenés (évszaktól függően pancsolós, vagy csak pardonmaradós), “pámptrekezés”, a mászás megízlelése (opcionális bringatolással) szelídgesztenye gyűjtés (persze csak szezonban) és panorámában gyönyörködés (egész évben). No és a kapaszkodókért járó jutalom lejtőzést se hagyjuk ki ennek a rövidke, de kiegészítő programokkal egész napossá tehető kerékpártúra előnyei közül. A túra gyerekekkel is teljesíthető, de ha az emelkedőkhöz még kevésbé vannak hozzáedződve, érdemes több megállót beiktatni (erre lesz is bőven lehetőség).

Bozsok - Rohonc kerékpártúra

A magyarországi Bozsok településről indulunk, ahol elég sok parkolási lehetőséget találunk. Mi speciel a temető melletti nagy, aprókavicsos parkolót válaszottuk és onnan indultunk neki. A Bozsok-patak mentén haladunk a Rákóczi utcán, aminek ízlés szerint választhatjuk a nyugodtabb szervizút jellegű ágát is, de visszafelé a jutalom cukrászdázáshoz majd át kell gurulnunk a patak másik oldalára.

Bozsok - Rohonc panorámás kerékpártúra-4
Forrás: Mozgásvilág.hu

A Batthyány Ferenc utcára fordulunk és enyhén dimbes-dombos aszfaltúton kiérünk a településről. Az út jó minőségű, de autóforgalomra számítani kell. Körülbelül egy kilométer múlva el is érjük a határátkelőt, ami még a régi idők szellemét idézi, de persze gond nélkül áthaladhatunk. További bő két kilométer és egy bevezető emelkedő vár még ránk a főúton, majd a Weinbergstrassen jobbra fordulunk. Itt enyhe emelkedős szakasz után letérünk balra a Baestausse irányába az Untere Taborgassen. Itt végre élvezhetjük a lejtőzést is, de tartsuk észbe, hogy itt még visszafelé is fogunk jönni később!

Reichnitz fürdőtó strand

A lejtőzés után jobbra fordulunk és rövidesen elérkezünk a Rechnitz fürdőtóhoz, ami nyáron kellemes strandhelyszín, de tavasszal és ősszel is bőven el lehet itt időzni. Egyrészt ide érkezik a Burgenland Trails egyik pályája is (bár persze ebből mi ezúttal sokat nem profitálunk), de a kiépített ügyességi- és pumpapályán fejleszthetjük a kerékpárkezelésünket, a szárazföldi és vízi játszótéren is szórakozhatunk, de a büfében is feltöltődhetünk (csak készpénzt fogadnak el). Ja és az akadálymentesített Madártorony kilátó is csak kb száz méterre van innen, de tervezzünk előre, mert csak nyitvatartási időn belül látogatható.

Bozsok - Rohonc panorámás kerékpártúra-1
Forrás: Mozgásvilág.hu

Visszafelé indulunk, az előbbi lejtőzésből mászássá változó Untere Taborgasse mentén, majd a Tieferwegre balra kanyarodva felkészülünk a további kapaszkodásra. Remek lehetőség az alacsony áttételen való kerékpározás begyakorlására, vagy akár a bringatolás megtapasztalására is (gyerekeknek legalábbis).

Bozsok - Rohonc panorámás kerékpártúra-3

Az út szőlősök mentén kanyarog, egyre magasabbról és egyre nyitottabb panorámában gyönyörködhetünk, plusz az út menti házikók is növelik a kellemes összképet. Már majdnem a szinttérkép szerinti legmagasabb pontnál jártunk, amikor októberben bőséges szelídgesztenye lelőhelyre találtunk, ami szintén alkalmat adott egy kis kiegészítő programra.

Bozsok - Rohonc panorámás kerékpártúra-6
Forrás: Mozgásvilág.hu

A Ferinehaus am Weinberg apartmant elhagyva jobbra fordulunk és a jutalom lejtőzés első rövidebb szakaszát tesszük magunkévá, majd az út végén balra fordulunk és még egy kis emlékeztetőt kapunk belőle, hogy milyen jó is felfelé kapaszkodni. De nem sokáig kell ebbe beletörődnünk, mert párszáz méter múlva újra jobbra kanyarodik az út és kezdetét veszi az igazi finalé, közel egy kilométer színtiszta lejtőzés a szőlősök és facsoportosulások között, egészen a főútig (persze a lejtőzésnél is érdemes észnél lenni). Visszatérünk Magyarországra és rövidesen már Bozsokon gurulunk vissza kiindulási pontunkig, vagy még előbb betérünk a helyi cukrászdába megkoronázni a túrát.

Szállástipp

Kőszegszerdahelyen, a Szerdahelyi-patak partján található Alpok Spirit apartman parkot erősen ajánljuk, ha a Kőszegi-hegység vidékét szeretné valaki megismerni és ehhez keres jó lokációval szállást. Igényes, komfortos és jól felszerelt apartmanok, ahol kifejezetten szívesen látják a kerékpárosokat és túrázókat is.