Könnyed Ágasvár kör

Bognár Tamás
A Könnyed Ágasvár kör hossza 20.4 Km. Az útvonal szintemelkedése 405 m, szintideje 2 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

A hazai hegyekben nem a legkönnyebb legális montis ösvényeket találni. Szerencsére egyre-másra szaporodnak a Mátrában is a hivatalosan kerékpáros piktogrammal ellátott, vagy az erdőtörvény szerint legálisan hegyikerékpározható utak. Több ilyet is bejártunk az utóbbi időben, a markazit ITT TALÁLOD, a tari nagykört ITT

Az útvonalat Merida kerékpárokkal és Bryton computerekkel jártuk be, a Merida Concept Store jóvoltából!  A tesztbringák és teszt Bryton computerek rendelkezésre állnak mindenkinek, tesztelési részletek a Concept Store weboldalán.

Könnyed túra a Mátrában akár kezdőknek is

Könnyed Ágasvár kör-7
Az év minden napján várja a bringásokat a Kétkerék Vendégház

Kilátópont

A Kétkerék Vendégháztól indultunk, ami egy bringásbarát szálláshely, van náluk bringabérlési lehetőség is, egyelőre hagyományos bringákkal. Mátraszentlászlóról rögtön egy lejtővel indítunk, ha nem is sokáig, és némi kitérővel útba lehet ejteni a Vörös-kő kilátót. Innen ideális légköri viszonyok esetén egészen a Magas-Tátráig el lehet látni!

Könnyed Ágasvár kör-5
Ez a fotó pont nem a köves Mátrát idézi

Inkább montival érdemes

Ezt az útvonalat leginkább hegyikerékpárral, abból is össztelóssal érdemes bejárni, de ahogy a fotókon is látszik, nálunk a terepre egyaránt alkalmas trekking, és gravel bringa is volt, tehát hardcore arcoknak, akik jól kezelik a kerékpárt, semmi sem lehetetlen. A Mátra talaja erősen köves, főleg a túra első szakaszán, amin vékony gumikkal óvatosan kell közlekedni. Egészen az Ágasvári turistaházig ilyen lesz az ösvény, ami ugyan széles, akár terepjáróval is járható (lenne), de bringával nem árt az óvatosság.

Könnyed Ágasvár kör-2
Pit stop: Ágasvár

Egy kis felfrissülés

A turistaháznál tudsz némi kávé utántöltést eszközölni ha szükséges, és akár enni is tudtok, mivel többféle főtt étel kapható. Állítólag az Ágasvári Tricolor Capuccino megkóstolása kifejezetten ajánlott, bár mi pár fotó után robogtunk is tovább. Jelen estben nem a Hasznosi víztározó felé, hanem jobbra lecsapva a Tuzson arborétum felé. Aki szeretné, egy nagy kört is mehet Pásztó-Tar felé, ahogy a másik útvonal bemutatónkban ajánlottuk, de mi most lefelé tartunk. Mi egészen az aszfaltig gurulunk, de meggondolandó az arborétum meglátogatása, mert nagyon szép. Viszont egy elég komoly lejtőt, és visszafelé természetesen emelkedőt iktatunk be ezzel az útvonalba, és a rövid kört nem azért szoktuk választani, mert tele vagyunk energiával.

Könnyed Ágasvár kör-3
Esőbeálló asztal és pad nélkül

Vízvételi hely

Érdemes megfelelő mennyiségű folyadékkal készülni, mert vízvételi hely Bec-kútnál lesz, ahol azonban egy esőbeálló is található vész esetére, de például asztal meg pad nincsen benne ha enni is szeretnél kényelmes körülmények között. Ezen a murvás úton kényelmesen lehet haladni, a meredeksége sem vészes, de mielőtt kereszteznénk a Lengyendi-patakot, le kell fordulni jobbra, hogy a Vörös-kő kilátó alatt visszafelé haladjunk Mátraszentlászló felé.

Könnyed Ágasvár kör-4
Mátraszentimrén érdemes a templomot is megnézni

Minden jó, ha a vége jó

Könnyed Ágasvár kör-8
Ma már az elektronikák sem idegenek az erdőben
Forrás: Thommey - Mozgásvilág

Ha már újra itt vagyunk, érdemes egy jó kis sztrapacskával, vagy káposztalevessel zárni a napot a Vöröskő éttermben. Ez itt nem a reklám helye, de akárhányszor itt járunk, mindig elégedetten távozunk ebből a falusi ízeket hozó étteremből, és az árak sem vészesek, pedig már 2023-at írunk. Mivel több mátrai útvonalat is bemutattunk nektek, érdemes akár egy hosszú hétvégére, vagy hosszabb időre is eljönni ide mivel a táj gyönyörű, az ösvényekben van kihívás még akkor is ha nem túl sok kilométert tartalmaz, és akár eső után is járhatóak az utak.