Szécsisziget panoráma túra Túra

A Szécsisziget panoráma túra Túra hossza 2 Km. Az útvonal szintemelkedése 166 m, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

Szécsisziget egy különleges színfoltja a dél-zalai dombságnak, a Kerka folyó egykori szigetén jött létre. A településen találhatjuk az 1700-as években épült, korábban a Kerka vizét hajtó vízimalmot, amely 1953-ig üzemelt és fénykorát régi kiállított fényképeken csodálhatjuk meg. A malomtól nem messze az 1750-1760 között épült, különleges klímája és borral falazott falai miatt híressé vált Szapáry barokk templom és a 18. századi Szapáry-Andrássy kastély található.

Az útvonalat nem csak gyalogosan, hanem kerékpárral is könnyedén bejárhatjuk, sőt érinthetjük a Csömödér és Páka között 1951-1955-ig épített erdei bunkereket is, amelyeknek hivatalos megnevezése: Magyar Maginot.

Dél-Zalai szőlővidék Forrás: www.mozgasvilag.hu
Dél-zalai szőlővidék

1. Túránkat Iklódbördőcéről a kápolnáig felautózva indítjuk. A templomtól egyenesen haladunk tovább az erdei úton.

2. 100-200 m után egy hármas kereszteződéshez érünk, amelyen jobbra fordulva tartjuk az útirányt egyenesen a gerinc tetején.

3. Az erdőből kibukkanva jobbra tekintve elénk tárul a dél-zalai szőlővidék képe, valamit a völgyben Szécsisziget a távolból is jól kivehető vízimalommal, Szapáry templommal és kastéllyal.

4. Nemsokkal később elérjük a kilátót, ahonnan még szebb a kilátás. A lispeszentadorjáni kilátóra megszólalásig hasonlító építményre felmászva már a szlovén oldalt is láthatjuk.

5. Az úton egyenesen továbbhaladva ismét betérünk az erdőbe, ahol az út kellemesen kanyarogni kezd lefelé.

6. Néhány kanyar után meg is érkezünk Szécsiszigetre, ahol a fentebb említett látványosságokat mindenképp érdemes megtekinteni!