Budakeszi graveltúra Túra

Kakuk András
A Budakeszi graveltúra Túra hossza 34 Km. Az útvonal szintemelkedése 702 m, szintideje 4 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Budakeszi a Pilis Bike kerékpár túraútvonalon

A Pilis Bike 11-es útvonalának jelzéseit követve tökéletes terepet találunk a méltán egyre népszerűbb gravel kerékpárok lehetőségeinek kihasználásához, de merevfarú montikkal is élvezetes, panorámás, erdők és mezők által szegélyezett az útvonal. Az útvonal bejárásához egy Cube Nuroad gravel bringát és egy Cube Reaction merevfarú montit használtunk, tehát az előbb leírt szempontokat személyesen teszteltük le. A terep kevésbé technikás, talán a meredekebb mászások és ereszkedések miatt nem alkalmas teljesen kezdők számára.

Útvonal

1 - A Budakeszi Vadaspark ingyenes parkolójából indul a sárga kerékpáros (PB11) jelzés, aminek mentén fogunk haladni (habár a jelzés nem mindenhol teljesen egyértelmű).

2 - A bevezető szakasz nagyjából a Petneházy Clubig tart, ott balra fordulva egy dózerúton haladunk tovább.

Mező, magas aljnövényzettel Forrás: Mozgásvilág
Mező, magas aljnövényzettel
Kép forrása: Mozgásvilág

3 - Mezőkön keresztül, néhol magasabb aljnövényzetben vezet az út, majd egy szűkebb, erdőseb rész váltja fel, aminek bal oldalán hálóval leválasztott paintball pálya van. A szük szakasz után kiérkezünk egy széles földútra, amin balra kell fordulnunk (visszafelé nehéz észrevenni ezt a leágazást, ezért jegyezzük meg jól a környéket).

4 - Nemsokára jobbra ágazik le az utunk és szépen követve a jelzéseket haladunk.

5 - Egy T-elágazáshoz érünk, amelyiken majd visszafelé fogunk megérkezni. Balra induljunk tovább, a jelzésen.

6 - Viszonylag hosszabb szakasz következik, ahol a kijelölések sokszor nagyobb távolságra találhatók csak meg egymástól. A jelölés kivisz egészen a Budakeszit Telkivel összekötő műútig, ahol jobbra kell kanyarodnunk és egy rövid szakasz után jobbra visszatérhetünk az ösvényekre. Javasoljuk, hogy még az szfaltút előtt kanyarodjunk le jobbra a földútra, mert eleve az csatlakozik majd be a későbbi útvonalunkba.

Széles dózerút Forrás: Mozgásvilág
Széles dózerút
Kép forrása: Mozgásvilág

7 - Egy emelkedős szakasz után széles, aprókavicsos, döngölt útra érkezünk, ahol a PB11 jelzés mindekét irányba megtalálható. Balra bevezet minket Telkibe, de nekünk nem arra van szükségünk, ezért jobbra fordulunk. Egy hosszú, gondolkozós emelkedő szakasz következik, majd kellemes lejtő az Anna Vadászlakig.

8 - A jelzést követve haladjunk tovább, innen már egész jól lehet tájékozódni. Amikor elérkezünk az 5. pontban említett T-elágazáshoz, balra a már ismert útvonalon haladjunk visszafelé. Egyedül a 3. pontban említett leágazást kell erősebben figyelni.