Bringaexpo bringák nélkül? Hír

Simon Ádám
Simon Ádám
2016/12/13
Nem vesznek részt a jelentős hazai forgalmazók a 2017-es Hungexpo-n rendezett eseményen.
Hirdetés

Az elmúlt hetekben, hónapokban felütötte a fejét az a hír, hogy a 2017-es Bringaexpón nem jelennek meg kiállítóként a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség (Mkksz) alá tartozó márkák képviselői, vagyis a hazai piac legtöbb tagja.

Az egyeztetések lezárultával, december elején már biztosan kijelenthetjük, hogy a Hungexpo területén márciusban megrendezendő kerékpárkiállításon nem lesznek jelen többek között olyan márkák, mint a Bad Bike, Cannondale, Cube, Merida, Gepida, Csepel, Neuzer, Specialized, Trek, sem olyan kiegészítők és alkatrészek, mint a Shimano, Schwalbe, Cateye, Abus és még sorolhatnánk. Gyakorlatilag egy kongó hangár lesz a Bringaexpo (ráadásul az sem egyértelmű, hogy a Hungexpo jogosan használja-e a Bringaexpo nevet)!

 

Steurer Zsolttól, az Mkksz elnökétől a következőket tudtuk meg.

Kiállításból vásár

A Bringaexpo célja ezidáig az volt, hogy az érdeklődők egy kerékpáros kiállítás keretein belül testközelből ismerhessék meg az éppen induló szezonban várható legújabb kerékpáros trendeket, felkeltve így az érdeklődést és segítve a későbbi vásárlási döntésben.

A Hungexpo vezetése 2017-től kezdődően a kiállítást vásárrá szeretné átalakítani, ami az akciós vásárlási lehetőségek miatt várhatóan magasabb látogatói számot produkálna. Ez idáig még nem is hangzik rosszul, igaz!?

Mi ezzel a baj?

A helyzet az, hogy ehhez olyan mértékű kedvezményeket kellene a hazai forgalmazóknak biztosítaniuk olyan termékekre, amik éppen akkor gördültek le a gyártósorról, hogy az tönkretenné az egész kerékpáros piacot. Vagyis

egy három napos rendezvény profitnövelése fontosabb, mint a kerékpáros piac éves működőképessége.

 

Most akkor tényleg nem lesz?

Természetesen az sem jó megoldás, hogy egyáltalán ne legyen kerékpáros kiállítás tavasszal, de ehhez új szervezőt (és ezzel együtt új helyszínt) kell találni. Felmerült, hogy az őszi Mozgásvilág.hu Tesztnap szervezőjével egy tavaszi teszteléssel egybekötött kiállítás venné át az eddigi kiállítás helyét, de ennek részletei még tárgyalás alatt vannak.

 

FRISSÍTÉS

Szerettük volna megtudni a Hungexpo Zrt. elképzeléseit is a tavaszi rendezvényükről egy december 8-án (a Bringaexpo weboldalán megjelölt e-mail címek közül kettőre is)  küldött levélben, ám erre válasz nem érkezett. A cikk megjelenése után érkezett levelüket változtatás nélkül közöljük. 

Tisztelt Simon Ádám!

Engedje meg, hogy ezúton reagáljunk a Mozgasvilag.hu oldalon, 2016. december 13-án közzétett „Bringaexpo bringák nélkül?” című cikkére. Az írás számos téves és félinformációt közöl, és azt a látszatot kelti, mintha a Hungexpo Zrt.-nek nem az volna az érdeke, hogy az eddigiekhez hasonló színvonalas Bringaexpo-t rendezzen jövőre is.

A Hungexpo-t a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség (MKKSZ) kereste meg 2015-ben, mégpedig azzal, hogy elégedetlen a Bringaexpo korábbi szervezésével, jóval több látogatót, nagyobb médiakampányt és több kísérő programot szeretne a kiállításon.

Mivel ezek a fejlesztések nem kevés plusz forrást igényelnek, igyekeztünk a lehető legkörültekintőbben eljárni. Kikértük kiállítóink és látogatóink véleményét. Eszerint a látogatók 56%-a hiányolta a vásárlási lehetőséget a kiállításon, és a kiállítók is az értékesítést jelölték meg a rendezvény leginkább fejlesztendő területének. Tapasztalatainkat tanulmány formájában osztottuk meg az MKKSZ-szel. Egyúttal megkezdtük az egyeztetést a szervezettel annak érdekében, hogy a 2017-es Bringaexpo-n – a nyugat-európai mintákat követve – részlegesen megnyissuk az értékesítés lehetőségét.

A több fordulós tárgyalások december első feléig nem hoztak eredményt, ezért – az egyeztetéseket nem feladva – a Hungexpo Zrt. úgy döntött, lehetőséget ad a következő Bringaexpo-n a kereskedőknek, hogy bizonyos modelleket a kiállításon is értékesíthessenek.
A Mozgasvilag.hu oldalon megjelent cikk állításával ellentétben a Hungexpo Zrt. nem akarja lehetetlen helyzetbe hozni a hazai forgalmazókat azzal, hogy kigazdálkodhatatlan mértékű kedvezményekre kényszeríti őket „olyan termékekre, amik éppen akkor gördültek le a gyártósorról”. Ha valaki figyelmesen végigolvassa a 2017-es Bringaexpo-ra szóló jelentkezési ívet (innen letölthető: http://cdn.hungexpo.hu/bringaexpo/2017/Bringaexpo_2017_Jeliv_kereskedoi.pdf), abban feketén-fehéren olvasható, hogy „A kiállító vállalja, hogy bizonyos általa meghatározott modellekre – kivéve a 2017-es modelleket – kupon ellenében 5000 Ft kedvezményt biztosít a vásárlóknak a Bringaexpo helyszínén és ideje alatt. Amennyiben a helyszínen ez nem megoldható, vállalja, hogy a kupont 2017. március 31-ig beváltja saját üzletében.”

Meggyőződésünk, hogy az értékesítés kinyitása a Bringaexpo-n nem a piac ellen irányuló lépés, hanem éppen a piac bővítését célozza.

Nem állja meg a helyét a cikknek az a kitétele sem, amely szerint a Hungexpo számára “egy három napos rendezvény profitnövelése fontosabb, mint a kerékpáros piac éves működőképessége.” A kiállító által meghatározott 2016-os vagy korábbi modellekre előírt 5000 Ft-os kedvezmény egy 50.000 Ft-os kerékpár esetében – és valljuk be, hogy a cikkben felsorolt márkák ennél sokkal magasabb árkategóriát képviselnek – mindössze 10% engedményt jelent. Ez pedig – álláspontunk szerint – nem árthat a piacnak.

Ugyancsak a Hungexpo Zrt. pozitív szándékát jelzi, hogy az értékesíteni kívánó cégek számára, akik a fenti feltételt vállalják, kedvezőbb részvételi díjat kínál. Senkit nem kötelezünk kedvezmény adására, aki nem kíván részt venni a kuponos rendszerben, az egy másik jelentkezési ív kitöltésével csatlakozhat a rendezvényhez. A látogatók pedig az új rendszerben tulajdonképpen a belépőjegy árának dupláját kapják vissza kupon formájában, amit egészen 2017. március 31-ig levásárolhatnak.

Tapasztalataink szerint a Bringaexpo korábbi években tapasztalt visszaesésének és látógatói szám csökkenésének éppen az volt az oka, hogy a szervező csak a gyártók érdekeit vette figyelembe, a piac többi szereplője - a kereskedők és legfőképpen a nagyközönség - igénye háttérbe szorult.

A Hungexpo Zrt. továbbra is nyitott a tárgyalásokra az MKKSZ-szel, hiszen érdekeink közösek: olyan kiállítást szeretnénk rendezni, amely folytatja a Bringaexpo-k nagyszerű hagyományát, szakmai fórumot teremt és egyben megfelel a látogatók és a kiállítók igényeinek.
Bringaexpo tehát lesz, 2017. március 3–5. között a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont G és F pavilonjában, továbbra is az Utazás kiállítással párhuzamosan. Örömünkre szolgál, hogy jó néhány cég jelezte már részvételi szándékát a Bringaexpo-n és meglátták az értékesítésben rejlő lehetőségeket és nem piac elleni támadásként értelmezték azt.

Ami pedig a Hungexpo Zrt. kommunikációját illeti. A Mozgásvilágtól a Hungexpo Zrt. kommunikációs osztályára, illetve a Bringaexpo szervező csapatához – a cikk állításával szemben – nem jutott el a megkeresésük. Így ezúton jelezzük, hogy most és a jövőben is készséggel válaszolunk minden kérdésükre.

Üdvözlettel,

SZÁNTÓ Gabriella
Kommunikációs igazgató

Hirdetés