- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
A Neuzer piacra dobta az itthon kapható egyik - ha nem a - legolcsóbb 29-es mtb kerékpárt, a Jumbot. A 110 ezer forintos ár igencsak kedvező, lévén az elmúlt pár évben megdrágult minden és ebben az árkategóriában elég szűkös a piac, pláne a 29-esek között, itt gyakorlatilag egyetlen vetélytársa sincsen. Trekking kerékpár, vagy 26-os kerekű alternatíva van csak, de ennyiért ilyen küllemű bringát nehéz kifogni.
Neuzer Jumbo Sport
Helyén kell kezelni ezt a kerékpárt, és a megfelelő felhasználási felületre venni. Nem alkalmas ugyanis sem edzésre, sem versenyzésre, sem igazán aktív használatra, de megvan mégis a maga helye. Tökéletes azoknak, akik pár hetente egyszer szeretnének elmenni kirándulni egyet, megkerülni a Fertő tavat, a Balaton körül tekergészni napi 30-50 kilométert, vagy kimenni a Margit szigetre, esetleg a Kopaszi gátra esténként. Az ár mellett a tervezésnél ezek voltak a legfontosabb kritériumok, hogy egy kényelmes és tetszetős túragépet állítsanak össze.
A geometriája, és a kialakítása is ennek megfelelő. Jól megemelt kormány, a kormány-nyereg távolság is elég rövid, úgyhogy kényelmes egyenes-hátas pózban lehet vele tekerni. Hátfájósaknak sem lesz megterhelő, mert nem kell túlságosan előre hajolni rajta. Többen is kipróbáltuk, egyhangú vélemény, hogy valóban a könnyed, igazi túrázásra szánt masina.
Galériához klikk a képre!
A kinézete igen megnyerő, szép fekete alapon piros és szürke design, amely passzol a család többi tagjához. A festése remek minőségű, ha az utcán megkérdeznénk valakit, szerinte milyen árkategóriás a bringa, nem hiszem, hogy egyből ez jutna az eszébe. A váz csövei sem sima csövek, mindenhol szép hajlított formák, a fejcső is igényes. Tárcsafék felfogatással is ellátták, ráadásul a jobbik fajtával. Messziről nézve egy igen kellemes darab, közelebbről vizsgálva pedig kitűnik, hogy igényes tervezés van mögötte, és nem csak összedobáltak valamit.
A gumija sem az a túl recés fajta, úgyhogy betonos tekerésen sem fog hátráltatni, nem lesz az az érzése az embernek, hogy traktort kell hajtania. Amúgy meg elég jól el lehet vele közlekedi erdőben is, szereti a tipikus erdei dózer utakat. Másik nagy előnye a kerékméretéből adódóan, hogy rengeteg fajta külsőt kapni rá, így ha akarjuk, akkor sima slick gumival, vagy vékonyabb trekking gumival is használhatjuk a klasszikus tókerülő túrákon.
Az alkatrészek alap modellek, nem kell tőlük csodát várni, de rendesen teszik a dolgukat. Ha nem akarjuk rendszeresen esőben és sárban használni, akkor nem fogjuk a v-fék hátrányát érezni egy olcsó, bovdenes tárcsafékkel szemben. A váltás a Shimano alsóbb kategóriás családjaiból származik, 3x8 sebességgel. Régen nagy kedvencem volt ez az integrált fékváltókar, amin tetszetős kijelző mutatja az aktuális fokozatot. Mivel nem a legkönnyebb darabok, ezért a tartósságuk elég jó, átlagos felhasználás mellett évekig nem kell láncot sem cserélnünk. A lánckerek kiosztása tökéletes, legkönnyebb fokozatban bárhova feltekerhetünk vele, ha van egy kis állóképességünk. Azért a komolyabb terepeket, és köves lefeléket lehetőség szerint kerüljük el vele.
A kerékpárnak két gyenge pontja van, az egyik a teleszkóp, ami a legegyszerűbb rugós fajta. A másik a hátsó kerék, amit menetes aggyal szereltek, ez jóval karbantartásigényesebb, mint a kazettás társaik, és nagyobb testsúlyú bringásoknak nem ajánljuk. 90-100 kiló körül már esélyes, hogy 1-2 éven belűl cserélni kell.
Galériához klikk a képre!
A következő alternatíva a Csepel Woodlands 29-ese, 140 ezer forintért, de mivel azt még nem teszteltük, így nincs összehasonlítási alapunk, hogy melyik éri meg ár érték arányban jobban. Alternatíva lehet még ennyiért, ha használtan keresünk magunknak ilyen kerékméretű bringát, itt viszont mindig fennáll a veszélye, hogy mennyire használták szét, és a kopó alkatrészek milyen állapotban vannak.
Mindent összevetve egy remek hétvégi társ, amivel kisebb túrákat, vagy aszfaltos tekeréseket kényelmesen lehet teljesíteni, vagy esetleg a maratonok rövid távjaiba is bele lehet kóstolni. Nem sport specifikus, tényleg csak túrára szánják.