Pénteken hajnalban, Budapesten rajtolt a 22. alkalommal kiírt Budapest-Baja evezős regatta; 33 hajóban összesen 103 versenyző, köztük 87 magyar, 14 német, 1 holland és 1 ukrán versenyzővel. A 165 kilométeres távot 9 óra 22 perces idővel, az Orbán Gergely-Vanczák Gergely páros teljesítette a leggyorsabban, két perccel megdöntve az eddigi rekordot.
Az első egypár Teszár Balázs lett, az alkalmilag felálló, 52-es rajtszámú férfi ötpár 9 óra 42 perces idővel érkezett. Szombaton a pénteki penzumot sikerrel teljesítők egy bajai sprintversenyen vehetnek részt.
A Budapest-Baját a verseny történetében korábban leggyorsabban, 2002-ben Jakab Gábor (9 óra 24 perc), míg leglassabban 2008-ban, az ukrán Petro Starokhatnyy (17 óra 11 perc) teljesítette.
A hazai versenyhez hasonlót találunk még Európában, ilyen például a Genfi tó megkerülése, melynek során közel 12 óra alatt 160 km-t teljesítenek az evezősök, vagy a mintegy 100 kilométeres, Hollandia-Németország Rajna-csatornák távversenye.
A hajók, melyekkel teljesítik a sportolók a távot, többnyire versenyhajók, melyek általában 1000-2000 m-es távú versenyeken vesznek részt; erre a versenyre különleges felszerelésként hullámtörőt, vízfogókat kaphattak.
A Duna átlagsebessége 3-4 km/óra, Kalocsa és Baja között már csak 2-3. Az átlagosan 11-15 órás verseny alatt 30-40 km-t hoz lefelé a víz, 120-130 km-t mindenképpen evezni kell. Ha valaki nem evezne, csak napi 12 órát töltene a vízen, akkor is 4 napra volna szüksége, hogy Budapestről Bajára érjen. A hajók átlagsebessége 14-15 km/óra. A versenyzők 20-24 csapást tesznek percenként, ami 11-14 óra evezés alatt 15-16 ezer csapást jelent. Néhány hajó, fedélzeti számítógéppel, GPS-szel van felszerelve, a kijelzőn a versenyzők láthatják az aktuális sebességüket, átlagsebességüket, a megtett távot, az eltel időt, aktuális csapásszámot és az összes csapásszámot. A GPS-szel rendelkezők a legoptimálisabb íveken próbálnak evezni, hogy minél rövidebb legyen a pálya.