Zöld-tó völgyön át a Fehér-tavi csúcsig Túra

A Zöld-tó völgyön át a Fehér-tavi csúcsig Túra hossza 27 Km. Az útvonal szintemelkedése 1951 m, szintideje 12 Óra, nehézsége Nehéz. Az útvonal Szlovákia területén található.

A Fehér-tavi csúcsig olyan pompás látványosságok terülnek elénk, mint a Lomnici-csúcs, a Wéber-csúcs és a Fecske-torony, vagy a lengyel hegyek, a Tengerszem-csúcs és a távoli Kriván látványa.

Itiner

Színmagyarázat

Fekete - nehéz, kiépített útvonal, lánccal biztosított szakaszokkal vagy via ferrata, csak tapasztaltaknak és tériszony nélkülieknek

Narancssárga - fizikailag nehéz, sokszor keskeny útvonal meredek szakaszokkal, szédülésmentességet igényel

Bordó - könnyen járható turistaút, meredekebb szakaszokkal, jó kondíciót igényel, de családdal is járható.

Lila - hegyi túraútvonal, tökéletes út kezdő túrázóknak, családoknak vagy azoknak, akik a hegyek szépségében akarnak gyönyörködni a völgyből

Kék - sétaútvonal, bátran ajánljuk kicsiknek és nagyoknak

1. Indulás Ótátrafüredről (Stary Smokovec, (1010 m), Tarajka (Hrebienok) irányába a zöld jelzésen eleinte aszfalt, természetes talajon.

2. Tarajkáról (Hrebienok, 1262 m) a piros jelzésen haladunk Zamkovszky menedékház és a Kőpataki-tó (Skalnate pleso) irányába. Az út eleinte lankás, majd meredekebb lesz és gyönyörű panoráma mellett érkezünk meg a Lomnici-csúcs alá (1770 m). Itt kötelező: forrócsokit inni!

3. A házból a csillagvizsgáló irányába indulunk a síneken, majd balra fordulunk a Zöld-tavi menedékház (Chata pri Zelenom plese) irányába tovább követve a piros jelzést.

4. A Nagy-Morgás hágón (Sedlo pod Svistovkou 2023 m) átkelve, meredek szerpentinen ereszkedünk a Zöld-tavi házhoz. Mielőtt leérünk a völgybe 15-20 méternyi láncos vizes ereszkedés vár ránk. Vigyázz, mert csúsznak a sziklák!

5. A Zöld-tavi háztól a sárga jelzésen indulunk a Fehér-tavi-csúcs meghódítására (Jahnaci stit 2229 m). Csak tapasztalt túrázóknak javasolt út. A csúcsról ugyanezen az úton jutunk vissza a menedékházhoz.

6. A háztól a sárga jelzésen, széles köves úton indulunk lefelé. Bő egy óra múlva az első elágazásnál zöld jelzésre váltunk és jobbra kanyarodunk, majd balra fordulunk a kék jelzésre, mely a Start lanovka állomásig visz. Innen a zöld jelzésen, aszfalton, vagy a sípályán toronyiránt Tátralomnicra ereszkedünk

A túra 2,5 órával és kb. 800 méternyi szintemelkedéssel rövidíthető, ha Tátralomnicról lanovkával megyünk a Kőpataki-tóhoz.