Zejmár szurdok- és panoráma túra Túra

A Zejmár szurdok- és panoráma túra Túra hossza 5 Km. Az útvonal szintemelkedése 232 m, szintideje 1 Óra 30 Perc, nehézsége Közepes. Az útvonal Szlovákia területén található.

A Zejmár szurdok (Zejmarská roklina) Imrikfalvától (Dedinky-től) nem messze, a Szlovák Paradicsom déli részén található, amely a terület legrövidebb szurdoka mind közül. A szurdokban 793 méterről 993 méterre emelkedünk, azaz 200 m szintkülönbséget teszünk meg, majd az út egy kis erdős szakaszon át, egyenesen az 1027 méteres magasságban elhelyezkedő Geravy-fennsíkra vezet.

A létra tetején.. Forrás: www.mozgasvilag.hu
A létra tetején..

A fennsíkon a túrázót az alpesi rétek hangulata fogadja, a Geravy menedékház környezetében impozáns fenyőfák, virágzó mezők uralják a környéket, valamint mini állatparkot is kialakítottak a gyerekek legnagyobb örömére.

A szurdok felfelé egyirányú, lépést- és fogást segítő fémtálcákkal, létrákkal és láncokkal felszerelve. Gyerekeknek 8-10 éves kortól ajánlott.

A szurdok legfőbb látványossága a 22,5 méter magas Nálepka vízesés.

A környék nevezetessége egyébként az Imrikfalvi-víztározó, másnéven Palcmanhutai-tó, melyet a Gölnic folyó duzzasztásával alakítottak ki. A tó miatt Imrikfalva télen-nyáron közkedvelt üdülőhely.

1. Induljunk el autóval az 535-ös úton visszafelé, a tó mentén elhagyva Imrikfalvát, majd balra forduljunk Biele Vody falu irányába.

2. Biele Vody-t elhagyva rögtön parkoljunk le és az úton immár gyalogosan tovább haladva máris feltűnik az út mellett a Zejmár szurdokot jelző fa oszlop.

3. A szurdok elején információs tábla is útba igazít minket.

4. Az ösvényen elindulva nem kell sokat várnunk, néhány méter után máris sziklába ékelt fémtálcákra lépünk, majd létrák és láncok egész sorozata fogad.

5. A kiépített szakaszok sűrűn váltják egymást, elég izgalmas is, ugyanakkor a szurdok mélysége egyáltalán nem rémisztő, ezért a komolyabb szurdokvölgyek előtt gyakorlásra mindenképpen ideális.

6. A szurdok bejáratától kb. egy fél óra elteltével máris elérjük a Geravy-fennsíkot.

Alant az Imrikfalvai tó Forrás: www.mozgasvilag.hu
Alant az Imrikfalvi tó

7. A Geravy menedékház előtt elhaladva folytatjuk utunkat egyenesen át a mezőn, majd egy Y elágazáshoz érve balra fordulunk, be az erdőbe. (A hivatalos turistaút egyenesen megy tovább a sárga jelzésen)

8. Az erdei ösvény kissé emelkedni kezd,majd az erdőből kibukkanva, hosszan és egyenesen szeljük keresztül az elénk táruló mezőt. Amint visszatérünk az erdőbe, elérjük első kilátó pontunkat, ahonnan az Imrikfalvi víztározó képe tárul elénk.

9. A kilátópontról visszafordulva haladunk tovább az ösvényen, mígnem hamarosan jobbra fordulva a másik oldalon újra kitekintünk. Innen lenyűgöző panoráma nyílik a Magas Tátrára, legalábbis oldalról az egész hegyvonulatot jól szemügyre tudjuk venni.

10. Miután kigyönyörködtük magunkat, visszatérünk az eredeti ösvényre, amely nem sokkal később lejteni kezd és kis erdei szerpentinen haladva végül az Imrikfalva fölötti aszfaltútra lyukadunk ki.

11. A aszfaltutat követve egyenesen visszajutunk Imrikfalvára, sportosabb társunk pedig elszalad a kocsiért, amit Biele Vody-ban hagytunk. :-)