Viševnik 2000 m csúcs túra

A Viševnik 2000 m csúcs túra hossza 4 Km. Az útvonal szintemelkedése 670 m, szintideje 4 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Szlovénia területén található.

Viševnik alighanem a leginkább látogatott 2000 méteres hegycsúcs Szlovéniában. Ez az útvonal a kiinduló pont magasságának és az ösvény ideális emelkedésének köszönheti népszerűségét. Ráadásul a kilátás is nagyszerű. A legkedveltebb közvetlen ösvény Rudno Polje-ből indul Viševnik felé, egy másik útvonal Srenjski Preval nyergen keresztül ér a csúcshoz, de ezt kevesebb túrázó választja. Ez az útvonal egy körtúra, ám egy kis kitérőt is tehetsz az alacsonyabban fekvő területekre, ahol egy pillanatra jelöletlen ösvényen fedezheted fel a tájat.

Panoráma

Panoráma (fotó: (c) www.slotrips.si)

Kiinduló pont: Bledből indulva kövesd a táblákat Gorje és Pokljuka felé, majd Pokljuka-ban vezess tovább Rudno Polje irányába. Hajts be jobbra az erdőbe egy szekérútra a katonai létesítmény és a sport központ között. Rövidesen egy apró síterephez érkezel, itt parkolj le.

Útvonal:
Keresd meg a
Viševnik felé vezető táblákat a sípálya bal oldalán. A jelölt ösvény a sípálya szélén indul felfelé. Az első sílift tetejénél fordulj balra, hogy aztán a második sílift mentén vezető meredekebb szakasz után felkapaszkodj egy viszonylag sík területre, ahol egy keresztúthoz érkezel. A Viševnik felé vezető út egyenesen felfelé mutat, de te kövesd a jelzést Lipanca felé, jobbra. A Viševnik-et így egy gyönyörű vörösfenyő erdőn át kerülöd körbe, majd a nyomot egy törpefenyő erdő zárja közre, hogy aztán a végén egy sík területre érjen ki, ahonnan már jól látszik a Mali Draški Vrh piramiscsúcsa. Hamarosan meglátod közvetlenül magad előtt a Srenjski Preval nyerget, Viševnik és Mali Draški Vrh között. Kövesd a jelölt utat a nyergen, a déli irányba futó gerinc felé. Innentől az ösvény keskenyebbé válik, amely előbb a gerinc bal oldalán, majd a jobb oldalán fut és hamarosan eléri a a csúcsot, ahonnan remek a kilátás.

A csúcsról a fűvel borított gerincen ereszkedj déli irányba, ahol a túrázók többsége fel- és le is közlekedik. Ha ezen az úton haladsz, visszaérkezel ahhoz a kereszteződéshez, ahol felfelé Lipanca irányába fordultál. A legegyszerűbb módja a kiindulási pontra való visszajutásnak, ha a sípályák mentén haladsz, ám ha nem sietsz és nem akarsz ugyanazon az ösvényen visszamenni, mint amin feljöttél, akkor fordulj jobbra egy jelöletlen útra. Hamarosan megérkezel egy hosszú mezőre, amelyen a nyom kicsit elveszni látszik, de a mező végén újra megtalálod. Egy idő után a nyom jobbra fordul, majd minden kisebb mezőnél eltűnik, ám egy kis tájékozódási készséggel elérkezel egy jelölt úthoz, amely Rudno Polje-ből tart Studorski Preval nyereg felé. Itt fordulj balra és kövesd a földutat a parkolóig. A parkoló mögött fordulj jobbra és néhány perc múlva eléred a kiinduló pontot.

Emelkedő a Srenjski nyereg felé

Emelkedő a Srenjski nyereg felé (fotó: (c) www.slotrips.si)

Legmagasabb pont/csúcs:
Viševnik: 2050 m

Időtartam:
Rudno polje-i sípálya - Viševnik (Srenjski preval nyergen át): 2.30 óra
Viševnik - Rudno polje-i sípálya (a kis kerülővel a jelöletlen ösvényen): 1.30 óra
Összesen: 4 óra

Nehézségi fok: 2
A közvetlenül a
Viševnik-re vezető ösvény száraz időben technikailag könnyű, azonban a Srenjski preval nyeregből Viševnik felé vezető nyom néhol némileg kitett.

Szintrajz

(szintrajz forrás: (c) www.slotrips.si)

Az ösvény típusa: végig jelzett útvonal, kivéve, ha a fentebb leírtak szerint a kitérő úton haladsz.

A túraútvonalak használata közben saját testi épségéért minden túrázó maga felel! Esetleges sérülésért, balesetért felelősséget nem vállalunk.

Bővebb információ:

A túraleírás, a képek és a GPS adatok a www.slotrips.si jóvoltából állnak rendelkezésünkre.