Vértessomló és a Majkpusztai Kamalduli Remeteség Túra

A Vértessomló és a Majkpusztai Kamalduli Remeteség Túra hossza 11 Km. Az útvonal szintemelkedése 212 m, szintideje 4 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

A következőkben egy igazi legó túrát ajánlunk figyelmetekbe, nem véletlen hogy a 11 km-es útvonalat a könnyű kategóriába soroljuk, mert ugyan egyben sem túlságosan megerőltető, de az egész legalább 4 részletben szétszedhető és kombinálható is. Lássuk, hogyan?

Vértessomló-Majkpuszta túra

1. A túrát Vértessomlón, az iskola buszmegállóból kezdjük. Autóval, vagy busszal is megközelíthető  Tatabánya felől. A főutcán sétálunk a falu végéig, majd balra kanyarodva az Öreg-hegyi szőlők mentén megérkezünk a Somló-hegy lábához, ahol a piros jelzésből kiágazik a piros háromszög jelzés. Persze ezen indulunk útnak felfelé, kezdetben lankásan, aztán az utolsó házakat elhagyva egy picit meredekebben. Nem kell tőle megijedni, azért így sem olyan nagyon meredek. A csúcs közelében ismét balra fordulunk, majd felérkezünk az egészen szép állapotban felújított Somlóhegyi kilátóhoz.

Ezt a rövid utat már önmagában is érdemes megcsinálni valamikor mert a kis szintkülönbség ellenére nagyon szép a kilátás fentről.

A piros jelzést követjük Forrás: Nyáry Tamás
A piros jelzést követjük
Kép forrása: Nyáry Tamás

2. A kilátóból visszaereszkedünk a piros jelzésre, majd ezt követve a délkeleti sarkán hagyjuk el a települést. Patak nem folyik itt, de mégis kicsit mocsaras hangulatú tisztáson át érkezünk az erdőbe. Vagyis csak erdőfoltba, mert rövid séta után ismét egy nagy mezőn folytatódik az út. Széles dózerút halad keresztül ezen a nagy legelőn. A legelő túlsó végén egy éles jobb kanyarral ismét erdőben folytatódik utunk, ez már a Majki-Erdő, amely egészen a Majkpusztai halastóig végig kíséri utunkat. Átkelünk az országúton, és máris a tó partján találjuk magunkat. Rengeteg pihenőpad található itt, mindenképpen érdemes letelepedni ide egy rövidebb-hosszabb pihenőre.

3. A Majkpusztai Kamalduli Remeteség, vagyis a Bencések szigorított rendje által létrehozott barokk épületegyüttes az egyik legszebb látnivaló ezen a környéken. Hatalmas ősfás parkjában árnyas ligetek, kápolnák, és pihenők hívogatják az embert, az épületet pedig óránként induló tárlatvezetésekkel tudjuk meglátogatni. Mindenképpen érdemes itt eltölteni egy pár órát. Az ide történő látogatás akár önálló programnak is tökéletes, vagy kombinálható a Somlóhegyi kilátóval is.

Pihenés a Majkpusztai halastó mellett Forrás: Nyáry Tamás
Pihenés a Majkpusztai halastó mellett
Kép forrása: Nyáry Tamás

4. A remeteség meglátogatása után továbbra is a piros jelzést követjük és néhány száz méter megtétele után beérkezünk Oroszlány házai közé. Ezt a szakaszt a vasútállomásig csak akkor javaslom, ha vonattal szeretnénk innen hazautazni. A városi séta az aszfalton nem igazán illik bele a túra eddigi részeibe.

A Majkpusztai Kamalduli remeteség ősfás parkja Forrás: Nyáry Tamás
A Majkpusztai Kamalduli Remeteség ősfás parkja
Kép forrása: Nyáry Tamás

Forrás: Nyáry Tamás, azaz az Ügyeletes Nagy Fehér Jelvényes Túravezető Pajtás.... szükségszerű rövidítésben csak egyszerűen Nagyfehér az Equinox Trekking Club nagyvezíre. Kedvence minden, amire fel lehet mászni. Domb, hegy, ferrata, csak a végén legyen kilátás. További túrái: www.trekk.hu