Isten keze, ha meglegyint!

Az Isten keze, ha meglegyint! hossza 18.1 Km. Az útvonal szintemelkedése 623 m, szintideje 8 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Mindannyian Isten markában vagyunk! Pláne, ha megmásszuk a Szár-hegyet Felsőtold felett, és beleülünk az Isten keze kilátóba. Ez már önmagában is egy menő dolog, de azért felkeresünk itt a környéken még pár látványos dolgot.

Hollókő, ahová menni muszáj

Felsőtold helyett inkább a palóc főváros

A kéz kilátó Felsőtoldhoz van a legközelebb, így egy ebéd utáni sétához innen érdemes elindulni. De ha messzebbről jöttünk, akkor használjuk ki a napot, járjunk be egy nagyobb területet a környéken, válasszuk hát Hollókőt kiindulási pontnak. Ha most Hollókőről, a palóc fővárosról kezdenék írni, akkor semmi más nem férne bele, úgyhogy aki szeretne megismerkedni a településsel, a túra végén megteheti. Tehát parkolás után, vagy a buszról leszállva induljunk is el a Szár-hegy felé.

Isten keze, ha meglegyint!-1
Hollókői játszótér

Szár-hegy és a Farkaskút völgy… no meg Isten keze!

A vár mellett elhaladva ráfordulunk a kék jelzésre, és felmászunk a hegygerincre. Nem túl meredek útvonal, de arra elég, hogy rövidesen több irányban is remek kilátás táruljon a szemünk elé. A hegy hosszanti gerincén kellemesen kanyargó, jól kijárt ösvényen haladunk. A csúcs után nem sokkal lefelé haladva érkezünk meg a Kéz kilátóhoz, ami méltán lesz egyre ismertebb a világhálón. Nem szokványos kilátó, nem hegytetőre épült és nem is magasított építmény, inkább nevezhető inspirációt adó pihenőhelynek, szemet jóllakató kézműves alkotásnak, természetbe beleillő szobornak, ahonnan a kilátás egyrészt tágas panoráma, másrészt szinte érinthető közelségben nézünk le Farkaskútvölgy elszórt épületeire. A kellemes panorámás pihenő után tovább ereszkedünk a kéken és megérkezünk Felsőtoldra.

Isten keze, ha meglegyint!-3
Isten tenyeréhez közeledve

Álljunk fel a Dobogóra!

Kopár dombokon

A falu szélén keressük meg a réteken tovább haladó kéket, amely legelőkön és gabona földeken át elvisz minket Alsótoldra. Balra tekintve a csúcsok között az egyiknek a tetején felfedezhetjük a Tepke kilátót is. A temető mellett elhaladva élesen jobbra fordulunk és nagyon látványos kopár mezőségeken és dombokon haladunk keresztül. A völgyben egy tavacskát pillantunk meg, amely még a térképen sincs rajta. Hamarosan beérünk az erdő fái közé, és az Árnyék-tető közelében becsatlakozunk a sárga sáv jelzésbe, amelyen elérjük a túránk legmagasabb pontját.

Itt lesz a Dobogó

Ez pedig nem más, mint a Dobogó-hegy, ahová a kék háromszög jelzésen egy kis kitérővel juthatunk fel. A geodéziai beton mérőtorony mellett megpihenhetünk. A toronyba a felirat szerint életveszélyes és tilos felmenni, nem is buzdítok arra senkit, hogy felmásszon, de a bejárat nincs lezárva, és a létrák is rendben vannak a belsejében. A magaslat után ismét az országos kéken találjuk magunkat.

Isten keze, ha meglegyint!-5
A hollókői vár

Vonz a vár

Lankásan ereszkedve jutunk el a Bükk-völgybe, ahol egy kanyar után feltűnik a fák között a fölénk magasodó Hollókői vár. Egy szép tisztásra érve egy kopasz dombra kell rövid meredek szakaszon felmászni, és már a vár alatt járunk. Ha meg akarjuk nézni, innen érdemes odasétálni. A jelzett út pedig a vár mellett elhaladva érkezik meg Hollókőre, épp a legszebb műemlék utca végére. Büfé, étterem, babamúzeum és rengeteg egyéb megnézni való állja utunkat. A főutcán végigsétálva jutunk vissza a parkolóhoz, ahonnan elindultunk.