Hárs-hegyi kilátók (Szépjuhásznétól Hűvösvölgyig) Túra

A Hárs-hegyi kilátók (Szépjuhásznétól Hűvösvölgyig) Túra hossza 5 Km. Az útvonal szintemelkedése 150 m, szintideje 1 Óra 30 Perc, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

Egy könnyű, családi kirándulást tervezel a hétvégére? Akkor a Budai-hegység egyik legszebb panorámáját nyújtó kilátóját mindenképpen érdemes felkeresned. Ráadásul az alább részletezett rövid és egyáltalán nem megerőltető túra kiinduló- és végpontja is egyszerűen megközelíthető tömegközlekedési eszközökkel, vagy saját gépjárművel egyaránt. Az útvonal mentén számos pihenőhely van kialakítva, padokkal, néhol asztalokkal, illetve egy biztonságosan kiépített tűzrakóhely is várja az erre járókat. A rövid táv ellenére érdemes egy egész napot rászánni a környékre, hiszen itt halad a Gyermekvasút is, amellyel összekötve a gyaloglást, egy igazán tartalmas és változatos programot biztosíthatunk a család, vagy a velünk együtt túrázó baráti társaság számára.

Hárs-hegyi kilátók túra

1. A költői nevet viselő Szépjuhásznétól indulunk, egészen pontosan a 22-es, ill. 22A jelzésű buszok megállójából, amelyek Budakeszi és a Széll Kálmán tér között közlekednek. Északi-északnyugati irányban megteszünk pár métert a főút mellett, majd elérjük a sárga sáv jelzést, amelyen jobbra fordulunk.

Sűrű erdőben vezet utunk Forrás: Vígh-Tarsonyi Gergő - Mozgásvilág.hu

Sűrű erdőben vezet utunk
Kép forrása: Vígh-Tarsonyi Gergő - Mozgásvilág.hu

2. Keresztezzük a Gyermekvasút keskeny nyomtávú sínjeit és beérünk a sűrű, aljnövényzettel alaposan benőtt erdőbe. Egy széles, jól kijárt erdei úton kezdjük meg emelkedőnket a Nagy-Hárs-hegyre. Pár száz méter után egy szépen kiépített tűzrakóhelyre érünk, ahonnan már a környező hegyekre nyíló kilátás is eléggé szemet kápráztató. Itt egy tájékoztató tábla hívja fel figyelmünket a biztonságos tűzrakás lépéseire.

3. Némi szusszanást követően már csak egy kis nekiiramodás kell, hogy felérjünk a több emeletes Kaán Károly-kilátóba, melynek tetejéről lélegzetelállító körpanorámában gyönyörködhetünk.

4. Innen már egy minimális emelkedőt leszámítva, az egész hátralévő úton lefelé, vagy szintben fogunk haladni. Hamarosan elérünk az erdőben egy pontot, ahol a sárga háromszög jelzéssel találkozunk. Ezt követve, rövidesen felérünk a Kis-Hárs-hegyre, ahol a Makovecz Imre nevét viselő fa kilátót találjuk. Sajnos az utóbbi időben biztonsági okokból lezárták, de reméljük, hogy hamarosan ismét birtokba vehetjük.

A Kaán Károly-kilátó Forrás: Vígh-Tarsonyi Gergő - Mozgásvilág.hu

A Kaán Károly-kilátó

Gyermek-vasút

5. Az ide vezető úton visszatérünk a sárga sáv jelzésre, amelyen újfent keresztezzük a Gyermekvasutat, majd a Hárs-hegy vasútállomás közelében elhaladva, a sárga kör jelzésen balra fordulunk.

6. Újból áthaladunk a vasútvonalon, majd egy forgalmas főúton is, amelynél legyünk nagyon óvatosak, mivel itt 70 km/órával haladhatnak az autók. A túloldalon már a piknikezésre kiváló adottságokkal rendelkező Nagy-rét fogad bennünket.

Lombok felett Forrás: Vígh-Tarsonyi Gergő - Mozgásvilág.hu

Lombok felett
Kép forrása: Vígh-Tarsonyi Gergő - Mozgásvilág.hu

7. A rét mentén egy burkolt gyalogúton megyünk tovább egészen addig, amíg az Országos Kéktúra nyomvonalához tartozó kék sáv jelzést el nem érjük. Itt jobbra fordulunk és egy széles erdei úton közelítjük meg túránk végpontját, Hűvösvölgyet. Innen több villamossal is visszajuthatunk a fővárosba, vagy akár vissza is vonatozhatunk a Szépjuhásznéhoz.