Dupla vízeséstúra Bovec környékén Túra

A Dupla vízeséstúra Bovec környékén Túra hossza 17 Km. Az útvonal szintemelkedése 442 m, szintideje 3 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Szlovénia területén található.

Bovec fő vonzerejét a Soča és a vadvízi evezés által nyújtott lehetőségek nyújtják leginkább, pedig a környéken rengeteg még a látnivaló. Vízesések, 2000 m fölötti magas hegyek gondoskodnak arról, hogy az ide látogatók tartalmasan és változatosan töltsék el a szabadidejüket, akár hegyet mászni, túrázni vagy kerékpározni érkeznek ide. Sőt az Alpe Adria Trail egy szakasza is erre halad el, így erre a szakaszra is érdemes időt szánni.

A Virje vízesés. Forrás: www.mozgasvilag.hu
A Virje vízesés.

Mi ezúttal a vízesésekre összpontosítottunk és egy könnyű, 17 km-es körtúrát tűztünk ki célul:

1. Induljunk el Bovec központjából, a templom felé, a felfelé vezető aszfaltúton.

2. A templom mellett találjuk az útbaigazító táblákat, itt a B2-es úton, balra induljunk el a Virje vízesés irányába.

3. 3 km enyhén emelkedő, könnyű séta után elérjük a vízesést, ahol az aszfaltútról balra letérünk egy erdei ösvényre, amely egészen a vízeséshez vezet. A látvány magáért beszél, a vízesés és környéke olyan, mint egy mesebeli oázis, kis smaragdszínű vízzel teli természetes medencék, lágyan zubogó víz és mohával benőtt sziklák alakítják a látványt. Ha fáradtak itt még nem is vagyunk, a vízesés idillikus hangulata miatt érdemes elidőzni itt egy kicsit.

4. A pihenő után visszamegyünk arra a pontra, ahonnan a vízeséshez leereszkedtünk, majd tovább haladunk a B2-es úton a Boka vízesés irányába.

5. Innen még 4 km a Boka vízesés, amely távot szerencsére már terepen tesszük meg, hiszen a víztározó után egy rövid szakaszt leszámítva végig terepúton maradunk. Továbbra is követjük a B2-es jelzést. Útközben áthaladunk egy patakparti kempingen is, ahol egyenlőre egy darab glamping sátor hívja fel magára a figyelmet, mint a szállások új és népszerű formája. A kempinget elhagyva, nemsokkal már lehet hallani a Boka vízesés robaját, amely igencsak csábító, ezért gyorsabb haladásra is késztet bennünket.

A Soca völgye. Forrás: www.mozgasvilag.hu
A Soča völgye.

6. Elérve az ösvény végét, az út kettéágazik, jobbra fel a térkép szerint piros szaggatott út vezet, amely később pöttyözötté válik és szemmel láthatóan nem kapcsolódik össze a másik oldalon futó útvonallal. Ez azt jelenti, hogy innen bizony nem jutunk át, viszont a vízesést biztosan az egyik legjobb szögből mutatja. Kíváncsiságból belekóstolunk ebbe az útba, amely egyre meredekebbé, kitettebbé kezd válni, ezért inkább visszafordulunk és megpróbálkozunk a jobban kiépített másik oldallal. Ehhez vissza kell menni teljesen az útra, át a hídon, majd követve a jeleket egy teljesen új, fából készült kilátóra jutunk. Fantasztikus innen a panoráma, a vízesés pont velünk szemben látható. Innen visszamegyünk a kiindulópontra és balra bevágunk a folyómederbe, ugyanis a vizet innen egész hamar el lehet érni és igazán üdítő mezítláb a jéghideg vízbe gázolni!

7. A Boka vízeséstől visszatérünk az autóútra, amelyen egyenesen haladva elérkezünk egy, a Soča felett átívelő hídhoz. Ezen átmegyünk és balra fordulva, az 1-es számú kerékpárúton, a folyó folyási irányával szemben visszafordulunk Bovec felé.

8. 4 km-t gyalogolunk a Čezsoča nevű település felé. Egy ideig az aszfaltúton megyünk és az első lehetőségnél elkanyarodunk balra és az aszfaltút mellett párhuzamosan, de immár egy erdősávban, terepen haladunk tovább. Ahogy az út kanyarog a folyó fel-fel bukkan az ösvényünk mellett, majd közel a faluhoz legelésző tehenekkel találkozunk.

9. Beérve  Čezsoča-ba egyenesen átmegyünk a településen és a végén található hídon átmegyünk és az első lehetőségnél balra fel, bekanyarodunk a B1-es erdei ösvényre. Követjük az utat egészen addig, amíg ki nem lyukadunk a boveci reptéren, amely mellett elhaladva visszatérünk Bovecbe.